donderdag 29 september 2011

Een rommelkont met een schone smeulende laptop,.....


Al dagen doet mijn laptop erg vreemd. Terwijl ik achter mijn laptopje zit valt het mij op dat er niet alleen maar gesnor van onze kater te horen is maar ook een raar sissend geluidje,... Nadat ik eerst steeds naar onze Boy keek wat hij nu weer aan het doen was, hij is nogal in zijn "maak alles stuk"periode, was er ineens vreemd luchtje in mijn werkkamer en nadat de vonken van de laptop af kwamen had ik eindeljk door dat het niet Boy was maar mijn laptopje,.... en nu met de laptop van mijn mannetje op schoot,....

De mailtjes kan ik alleen niet lezen en beantwoorden. Hopelijk kan dat ook weer snel,...


Een vraag die ik vaak kreeg van jullie via de mail, is of dit log blijvend is of dat ik straks weer terug ga naar mijn andere huisje,... Eerst dacht ik zeker dat ik weer terug zou gaan naar mijn bekende huisje op het net waar al mijn foto's op staan en mijn verhaaltjes,...  Nu ben ik niet zo zeker meer,.. Dit huisje voelt al lekker aan,...

Omdat ik mijn weblog als mijn dagboek zag heb ik nooit foto's bewaard die erop werden gezet. Een lekker schone computer zonder al te veel zooi erop, heb ik vaak gedacht. Nu dat ik geen foto meer heb op een paar pagina's na op mijn andere log ben ik alles kwijt,.. Had ik toch maar een mapje gemaakt met foto's van mijn werkjes,... Hopelijk komt het nog terug,...

Misschien dat ik ze nu dan ook wel kwijt zou zijn met mijn smeulende computer,...


Ach, het is ook wel goed om een verwijzing op het andere huisje te doen en hier een frisse nieuwe start te maken. En dan nu wel de foto's die belangrijk voor mij zijn opslaan!!

Nou deze kater moet ook maar even een ander mandje opsnorren. Ik moet het maar weer eens uitzoeken. Het is zo handig om daar even een snipper stof in te gooien, een hexagonnetje, een ander klein werkje,...  Ik ben ook zo'n vreselijke rommelkont. Ik kan blijven opruimen,...

22 opmerkingen:

  1. he Wilma, wat een toestand met een smeulend laptopje. je foto's komen vast nog wel terug, al zal het allemaal wel lang duren. Maar of we nog terug gaan naar weblog, ik weet het niet, we zien wel, laat ze maar eens met een goed bod komen ;-) Groetjes Peti, ook vanuit blogspot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijf maar mooi in je nieuwe huisje, ziet er leuk uit. Soms is het wel eens goed , vernieuwing.
    Groetjes Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh maar dat doen we dus blijkbaar bijna allemaal, snipper in een mandje bedoel ik, maar ik heb onlangs besloten dat dat afgelopen moet zijn, alles wat kleiner is dan 10 x 10 gaat weg, ik ben niet van plan vingerhoedjes te gaan maken en ook die hele kleine hexjes zie ik niet echt zitten, dus wat moet ik er mee! Oh je moet eens kijken hoe heerlijk en opgeruimd mijn kast er nu uit ziet, nu alleen mijn laatjes nog! Maar ja daar zit nog zoveel leuks in en misschien om te appliceren... nee ik moet sterk zijn en weg mikken wat ik niet echt wil bewaren, moeilijk, maar ik doe het echt! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je laptop nog gemaakt kan worden. Je nieuwe huisje is erg leuk. Ik geloof dat ik ook maar in dit huisje blijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voorzichtig hoo met je laptopje.
    Ook ik zag blogger eerst als een tijdelijk iets, maar ik voel me er steeds meer thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me de crash van mijn externe schijf nog herinneren...brrrr. Heel veel is er weg. Daarom zet ik nu mijn foto's online bij picasa, dat is ook via google en kan zo steeds weer bij de foto's van mijn blog. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pppff goed dat je zelf bij de laptop zat en niet in een andere kamer!
    En die poes in de mand ...... lief.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oei een smeulende laptop, is niet geweldig, maar goed dat je er op tijd bij was. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende foto van poes enig
    Hoop dat je laptopje inmiddels is afgekoeld
    Nu ik weet zeker ik blijf bij blog-spot wat ik geloof niet meer zo in web-log
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook allang besloten hier lekker te blijven. Ik kon vorige week zomaar ineens inloggen en de hele opzet is me toch een potje ingewikkeld geworden joh!!! Blogspot is veel gebruiksvriendelijker hoor.
    Eng he, als apparaten beginnen te roken? Heb ik ook eens gehad, terwijl ik hem op schoot had. Ik heb hem de kamer door gesmeten. Ik denk dat dat ook niet bevordelijk voor hem was en overleed na een paar uur compleet.... Gelukkig ben ik juist erg van back-upjes maken, dus was ik (bijna) niks kwijt. Toch maar een gewoonte van maken, scheelt een hoop ergernis.
    Knuffel je kattenkind maar van ons,
    Bianca (biancavdwiel.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps, een rokende computer. Ik moet er niet aan denken. Is wel goed om back-up's te maken. Ik ben ook een keer 1 jaar foto's kwijtgeraakt. Da's niet leuk...
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jakkie wat eng zo'n rokende laptop, gelukkig dat er geen brand van gekomen is.
    Ik zet alles wat ik echt wil bewaren op Picasa en zo nu en dan schoon ik het op.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch best eng zo'n rokende laptop! Brrr.
    Ik denk dat heel veel van ons zich al best aardig thuis voelen in hun nieuwe home. Maar ik hoop ook dat ik weglog toch terug krijg, al is het alleen al voor de albums. Misschien kan ik daar nog iets mee doen. De meeste foto's heb ik allemaal in mappen en veel tekst ook wel. Nou ja, we moeten maar afwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oef, zonde van je laptoppie. Maar blijf maar lekker bij ons bloggen hoor.
    Groetjes van JOke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhhhh, kun je niet een ander mandje opzoeken? Zo te zien ligt het zo lekker!! ;))
    En oei, een smeulend laptopje is niet zo grappig...... Gelukkig had manlief er ook nog één........
    Succes met het vervolg....
    Liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aj, vervelend... ! Gelukkig dat je nu even op een andere laptop kan bloggen. Maar wat nu met die rokende? Zou die nog te repareren zijn? Ik hoop het voor je! En ja, ook bij mij dezelfde vraag: blijven bij blogger of teruggaan naar weblog. Ik denk dat ik maar blijf, en linkjes doorgeef naar vroegere berichtjes... groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Voordeel van blogger is dat je afbeeldingen automatisch geplaatst worden in Picasa (ook een onderdeel van Google) en dat je in Picasa mappen kunt maken met daarin al je foto's (ook foto's die niet op je blog staan). Veilig dus voor rokende computers! Een vriendin van mij heeft zo weer heel veel foto's kunnen redden.
    Maar het veiligst is toch om het even te branden op een schijfje (doe ik ook te weinig hoor) dus als het weer terug komt... kan jij direct aan de slag ;)
    Veel plezier bij blogger en als je het verhuist, staat hier vast een verhuisbericht te lezen.
    Een aai voor Boy, want als je zo hard kan snorren dan doe je je werk als kater goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O wat vervelend een smeulende laptop. En wat zijn ze toch bijzonder in elk mandje of doosje vinden ze hun plekje geweldig om te zien. Je huisje is al erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hihihi, helukkig zien we nooit iets op die foto's van die rommel...blij te horen dat je niet alleen ben meis, want ja, ook hier blijf ik opruimen! Maar dat kan toch niet anders met zo een hobby....succes met je appelkes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat klinkt niet goed, de vonken uit je laptop. Heb je zo veel zitten internetten dat de vonken eraf vlogen? :-) En wat ligt Boy lekker te slapen tussen al die lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hej Wilma, ik heb de foto's wel en de logjes ook opgelsagen, maar hoop toch wel dat de weblogs weer terugkomen. Het voelt hier ook wel vertrouwd op je nieuwe blog. De bekende stoffen, quilts,Boy en je berichtjes. Je kunt me nu vinden op www.hejtjorven.blogspot.com
    Fijne creatieve week en hopelijk snel weer een eigen laptop, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt een leuk nieuw huisje... weer iemand die toch maar besluit om niet meer terug te verhuizen naar weblog...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma