woensdag 21 september 2011

"Stofjes of quilts",....

Door de loop der jaren heen zijn er in mijn huisje veel manden te vinden met quiltstofjes,... In allerlei kleurtjes en motiefjes liggen ze geduldig in de manden te wachten. Langzaam begint het een heuse verzameling te worden. Soms op zoek naar dat ene stofje voor dat ene project waar je mee bezig bent en een andere keer kan je die stof gewoon niet laten liggen,... verliefd,....

Nu hebben mij al die stofjes toch ook aan het denken gezet. Het geeft mij een heel rijk gevoel om al die mooie katoentjes door je handen te laten gaan en te dromen van al die mooie quilts die er gemaakt worden,...

En toch heb ik liever een quilt op de bank of bed liggen dan al die stofjes in de manden,...


Vandaar dat er een blok werd uitgetekend. Op verschillende logs is hier al over te lezen. De Jacob's Ladder. Eigenlijk al een heel oud patroon wat vroeger veel gebruikt werd. Zelf denk ik dat dit wel het patroon is met de meeste namen,...

En zo kwam het dat er werd gezocht tussen al die mooie blauwe en creme stofjes. En als ik deze Jacob's ladder zie ben ik wel reuze blij dat er een quilt wordt gemaakt van al die stofjes die ik door de jaren heen heb verzameld,....


Om en om worden er donkere banen gemaakt en een lichte. Het is een makkelijk blok om te maken en de keuze is reuze!! Zoveel mogelijkheden om je quilt samen te stellen,... daarom zijn er ook nog andere blokjes in de maak. Zelfde systeem, andere indeling van de blokjes en daarom een
 heel andere quilt,...

Ehm,... ben ik nu met twee quilts te gelijk weer bezig?? *Ü*



22 opmerkingen:

  1. Hoi Wilma, bij MM zag ik je nieuwe blog dus kom ook hier graag weer kijken. De blokken van de Jacobsladder zien er mooi uit. De mandjes raken natuurlijk ook wel weer gevuld met nieuwe lapjes.
    Fijne dag groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon fijn weer een nieuw project beginnen Wilma.Net wat je zegt, liever de lapjes in een quilt, dan in de kast.
    Een Jacob's Ladder wil ik ook nog eens maken, al is het alleen maar omdat mijn vader zo heet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee, het ziet er mooi uit!!!
    Hmmmmm......met twee quilts tegelijk bezig, is dat wel verantwoord??? Tuurlijk, ik ben er met 3 bezig, en dan tel ik de kleine projectjes niet mee!!
    Gaat goed komen, zegt iedereen ook tegen mij!!
    Veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die jacobsladder en heerlijk dat je zo'n pracht quilt van al je restanten kunt maken.
    Gr, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er weer helemaal leuk uit. Ik moet niet te lang kijken, anders.......
    Twee quilts maar?? Ik ga de mijne niet eens tellen, maar er liggen wel een stuk of wat projecten en ik werk aan allemaal, iedere dag iets anders en ooit is er weer eentje af....

    Fijne dag,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er al heel mooi uit
    En die stofjes moeten niet onder in een mandje maar op de bank of aan de muur
    Veel mooier
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love the Jacob's Ladder pattern, so beautiful and lovely fabrics again Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie blokken hoor, je brengt me weer op een idee en heb het blok al op papier over getekend, echt mooi hoor.
    Groetjes Anneke Juicybearquilt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk patroon en eigenlijk reuze simpel, zal het ook eens gaan uitproberen, heb ook nog heel wat lapjes liggen die hier perfect voor zijn! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé, zit ze ineens in deze wijk van het www!
    :o))
    Mooie blokken heb je gemaakt!

    Groetjes van een nog immer blogloze Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig, jou heb ik ook weer terug gevonden. Mooie quilt wordt het. Ik heb ook liever leuke dingen dat laden vol met lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wilma ik heb je weer gevonden ! Leuk, voelt als thuiskomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooipatroon,hou wel van die oudjes.Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echte Wilmakleuren ook :-) Mooie combinaties van de kleurtjes weer en inderdaad mooi zo die blokken.

    *Marianne*

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi gezegd: we zijn inderdaad rijk met onze mooie lapjes stof. En je maakt er ook prachtige dingen mee: ook deze Jacob's Ladder is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Joepie, ik heb je gevonden.
    De Jacob's Ladder is erg mooi. Mooie stoffen gebruik je. Lijkt me een mooi patroon en niet zo moeilijk. Veel plezier op blogger.
    Groeten, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De stofjes zijn te mooi om in de mand te laten liggen.... nee dan beter zelf eronder. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hè hè, gelukkig je bent er weer ! ! !
    Mooi die jacob's ladder, prachtige kleurtjes gebruik je.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi! Zo komen je lapjes weer goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk! Wilma is weer on-line...welkom terug en je Jacobsladder zit ook in mijn allereerste samplerblog gemaakt in Amerika...misschien moet ik ook maar eens deze maken in de toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat ik je weer -via via- gevonden heb! En wat maak je weer een prachtige top, heel mooi patroon en stofjes. Is toch ook fijn om twee dingen tegelijk te doen? Zorgt voor afwisseling en inspiratie, toch? Groetjes Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Wilma, fijn dat je weer 'on-line' bent! Je staat weer in mijn leeslijst hoor! Wat ben je een mooie quilt aan het maken. Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma