maandag 26 september 2011

"Summer Stars",.....

De zomer is weer voorbij. De herfst is in aantocht en dat is voor mij dan weer reden om mijn Summer Stars erbij te pakken. Overdag ligt hij op de stoel gevouwen en in de avond wordt hij gepakt en in de ring gedaan,....
Heerlijk een warme quilt over je benen en ondertussen worden er veel, heel veel steekjes geprik,...


Ruitjes worden er gequilt in de sterren, de blauwe blokjes krijgen een randje met kleine steekjes en de takjes met blaadjes en besjes worden flink door gequilt,... lange rijen met veel, heel veel steekjes,....

Het is zo genieten om deze quilt te pakken.  De donker rode sterren met de grijs/blauwe kleur van de andere blokjes,... Het intensieve quiltwerk met de hand, wat deze quilt zo verdiend!! De top komt tot leven door alle kleine steekjes die gemaakt worden,.... Ja een quilt wordt pas een quilt door het quiltwerk,... zo ontzettend mooi,...


Vanmorgen liep om kwart voor zeven de wekker af en is het tijd dat het gezin zich klaar maakt om naar hun werk te gaan. Mijn quilt ligt dan niet meer netjes op de stoel,... Een goed teken!! Heb ik wat steekjes geprikt aan deze quilt.
Nu ga ik hem eerst even opvouwen en hopelijk moet ik hem morgenochtend weer opvouwen,...

18 opmerkingen:

  1. de summer stras zien er prachtig uit Wilma heerlijk om zo de avondjes weg teprikken . hoop vanmiddag even in de zon tegaan prikken aan de spinnen webjes.

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ie mooi en nog veel steekjes te gaan, ach tenslotte is de herfst pas net begonnen, dus tijd genoeg. Groetjes van JOke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh heerlijk, dat je mij er ook aan herinner dat het tijd wordt dat ook ik deze eerst eens "even" ga wegwerken...wat een pracht van een quilt is het toch Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker is dat he, als je zover bent dat je kunt quilten. Succes ermee: het ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, deze staat ook nog mijn WIM-lijstje.
    Veel plezier met doorquilten.
    groetjes van IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige quilt in wording.Succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een hele mooie quilt en door het quiltwerk wordt hij nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die summerstars vind ik zo geweldig mooi! Die zou ik ook wel willen maken!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende quilt is dit toch. Je hebt mooie stofjes gebruikt.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja het is nu prima weer om te quilten, maar ik heb er nog geen zin in, zit nu weer veel te borduren!
    Maar binnenkort ga ik echt aan de slag! LOL! Maar zo mooi als jouw sterren zal het bij mij niet worden! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat wordt hij mooi Wilma en de kleuren zijn zo lekker warm, logisch dat hij 's morgens zo ligt :-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A beautiful quilt Wilma, and you are right, a quilt becomes a quilt by quilting.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende quilt,die is zeker intensief quiltwerk waard. Maar jij maakt altijd prachtige quilts! Leuk idee, om ruitjes in de sterren te quilten, dat doet het heel goed.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik bewonder je doorzettingsvermogen bij zulke grote quilts! Al die eindeloze kleine steekjes, wat een megawerk! Hij wordt prachtig! En zo te zien wordt hij nu al, ook al is hij nog niet af, intensief gebruikt! Groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi! Greetings from Finland! I love the quilt! The colors are fantastic! Thank you very much for your lovely blog! It's so nice to find other quilters from other countries! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!