woensdag 28 september 2011

Vreugde en Verdriet,....

Gisterochtend reden wij al vroeg naar het St Antonius in Nieuwegein. Het ziekenhuis waar Marc nu bijna 2 jaar geleden werd geopereerd aan zijn gescheurde aorta,... wat waren het spannende weken!! Wat waren we bang dat hij zijn kinderen en kleinkinderen niet zou zien opgroeien. Nu reden wij naar het ziekenhuis voor zijn APK-tje,... Algehele Persoonlijke Keuring,...

Ondanks de drukte op de weg, lees heel erg druk, hadden we de grootste schik in de auto. Natuurlijk sta je er op deze dag zo bij stil dat het niet gewoon is dat we dit samen gaan doen. Dat wij onze 25 jarige bruiloft samen hebben gevierd,... Wij noemen het dan ook onze extra speeltijd,..

De uitslagen waren bijzonder goed!! De arts zo tevreden en een tweede operatie mogen we bijna van het lijstje strepen,....de vreugde bij ons zo groot,....

Toch heeft dit ziekenhuis ook een ander verhaal gekregen,... Mijn broer die de nacht van de 8 uur durende operatie bij mij was,... de operatie die hij hier zou krijgen als hij was aangesterkt,.... Ondanks onze vreugde voel je dan ook verdriet en maakt een lach plaats voor een traan,...

Vreemd om zo blij en dankbaar te zijn met de uitslagen en gelijkertijd zo verdrietig dat mijn broer dit geluk allemaal niet heeft gehad,...

26 opmerkingen:

  1. Heel mooie 'post' Wilma! Mijn Vader en Moeder hebben dit jaren geleden ook zo mogen meemaken. Elke dag weer een feest samen.... Lekker blijven genieten van deze bonus! Wat fijn voor jullie dat de uitslag van de keuring zo goed is. Gefeliciteerd!! Nel Dekker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. All the best Wilma to you, your husband and also your brother...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja verdriet en vreugde liggen dicht bij elkaar, maar ik denk dat jouw broer jullie je geluk meer dan gegund heeft en nu lachend op jullie extra speeltijd neerkijkt! Gefeliciteerd met een mooi tweede jaar! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een lach en een traan...het is zoals het is...fijn dat het goede berichten zijn voor Marc en sterkte met alles. Groetjes Ineke Hulzebos (Apeldoorn)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O Wilma wat een goed bericht, ben zo blij voor jullie
    Geniet van de vele huwelijks jaren die nog voor je liggen.
    Ja helaas verdriet en vreugde gaan hand in hand,
    Sterkte met je broer
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal niet vreemd. Vreugde en verdriet liggen tegen elkaar aan. Probeer toch te genieten van het geluk dat jullie ten deel is gevallen. Uiteraard mag je daarbij aan je broer denken.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vreugde en verdriet gaan vaak samen. De herinnering maakt het zachter en dierbaarder. Fijn dat de uitslag zo goed was en je samen nog lekker van elkaar kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach Wil,wat heerlijk dat jullie dit samen hebben mogen vieren...en ja, wat zit vreugde en verdriet dicht bij elkaar...sterkte meis!
    MarianneD

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn meis, ik weet precies hoe jullie je voelen, wij leven na mijn hartinfarct 12 jaar geleden ook veel bewuster en genieten dubbel van de kinderen en kleinkinderen en elkaar.
    Het verdriet om je broer zal blijven, maar de scherpe randjes gaan er af.
    Ik wens jullie beiden alle goeds van deze wereld en vooral nog heel veel jaren samen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja vreugde en verdriet staan soms dicht bij elkaar. Het klinkt als een cliché, maar is meer dan waar. Geniet en sta ook stil bij de andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja vreugde en verdriet liggen vaak dicht bij elkaar. Maar wees heel gelukkig met elkaar. Ik weet zeker dat je broer dit ook gewild had.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik snap het hoor, dat het dubbel is, om blij te zijn met dit goede nieuws en het besef dat jullie zoveel geluk gehad hebben, en tegelijkertijd verdriet te voelen vanwege het gemis van je broer! En mooi dat je het zo met ons deelt... een warme knuffel van Lupineke!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi en ontroerend!
    Is het alweer 2 jaar geleden van Mark? Jeetje wat is de tijd toch snel gegaan.
    Zeg, als je nog een stukje van die taart overhebt......;o) Ben gelukkig ook weer vindbaar op een ander blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dubbel, hè Wilma! Geniet van elkaar. En sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik sluit me bij de rest aan.
    Gefeliciteerd met het goede herstel.
    Ik hoop dat jullie nog lang samen mogen genieten.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi wilma, gefeliciteerd met dit goeie nieuws, nog vele gelukkige jaren samen!
    Groetjes lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook ik sluit me erbij aan. Gefeliciteerd met de goede uitslag en jullie 25-jarig huwelijk. Dubbel feest. Dat jullie er samen veel jaren bij mogen krijgen!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is helemaal niet raar, vreugde en verdriet liggen heel dicht bij elkaar. Wel fijn dat jullie zulk goed nieuws hebben gehad gefeliciteerd hiermee en natuurlijk met jullie 25-jarig huwelijk en geniet van elke dag en elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig dat de uitslag zo goed is. Geniet er maar lekker van. En nog van harte gefeliciteerd met jullie 25-jarig huwelijk.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik voel met jullie mee, hoor! Het is allemaal niet zo eenvoudig.......
    Heel veel liefs en geniet van elkaar!!!!
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een zegen dat jullie nog bij elkaar zijn en dat het zo goed gaat. Dat is absoluut iets om te vieren. Dat dubbele gevoel kennen we, denk ik, allemaal wel, maar de dankbaarheid wint het meestal wel. Hartelijke groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Door al dit soort momenten ben je destemeer bewust van het leven nu...genieten jullie samen nog met volle teugen. Helaas hebben we geen zeggenschap op wanneer het iemands tijd is om ons te verlaten, maar ik weet zeker dat zijn geest meegeniet van jullie samenzijn! Op naar de toekomst Wilma ...En de volgende 25 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vreugde en verdriet liggen vaak dicht bijelkaar. Geniet jullie maar van het samen zijn en natuurlijk vergeet je je broer niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ze liggen dicht bij mekaar : vreugde en verdriet ....
    Mooie foto's van jullie 2

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!