woensdag 19 oktober 2011

Dear Jane,.....

Het is mij wel duidelijk aan het worden,... Wat als een vlucht begon naar blogspot is wel een blijvertje. Het opnieuw beginnen geeft ook een fijn gevoel.Blogspot werkt prettig en ik voel mij hier dan ook al helemaal thuis,...
 Natuurlijk hoop ik wel dat het weblog weer terug komt zodat ik de foto's die daar staan weer kan gebruiken,....
Net als mijn Nearly Insane heb ik vandaag maar eens gekeken hoe het zit met deze quilt. Hoeveel en welke blokken moeten nog gemaakt worden voor deze top echt klaar is,..
Met deze quilt heb ik echter wel een haat-liefdesverhouding. Aan de ene kant zo heerlijk als ik eenmaal weer bezig ben,.... het ene blokje na het andere wat gemaakt wordt.
Aan de andere kant,... oh wat gooi ik deze quilt snel weer in een hoek,...
1 hoekstukje is gemaakt en ik weet nog dat ik dit erg leuk vond om te doen,.. het is een klein kunstwerkje om te zien. 3 taartpuntjes zijn gemaakt en het idee was om deze allemaal rood te doen met roze tussenstukjes. En dan begin ik weer te twijfelen of de rand niet te "zwaar" wordt voor deze toch wel lichte top,...
Nu de quilt weer een tijdje in de kast heeft gelegen vind ik het toch wel een mooie afsluiting voor de top,...
In de map zitten al heel wat blokjes die klaar zijn. Wel slim om ze zo op te bergen als je de top zo nu en dan in de hoek gooit. Zo raak ik ze niet kwijt,...
225 blokjes telt de orginele quilt maar liefst die door Jane A. Stickle gemaakt is in 1863.
Mijn quilt mist nog 40 blokjes, 3 hoekstukjes en 49 taartpuntjes,....
De gemaakte blokjes zal ik maar eens voorzien van een sashing en aan de top zetten,.. Hier en daar zit een heel oud blokje en ziet er niet best uit. Die zal ik dan maar meteen overmaken denk ik,...
Alhoewel,... Je weet wat ze vaak zeggen bij deze quilt,...
Better finished than perfect,..
hihi,... bij mij is het nog steeds niets van die beide,...

25 opmerkingen:

  1. whoow zeg je bent al lekker ver zeg, ik hoop dat je tijdens deze Dearjanemaakperiode flink wat blokjes kan maken, hij zal toch schitterend zijn als hij klaar is.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je Dear Jane quilt wordt mooi. Gewoon doorgaan! Kijk maar bij mij, ineens was hij af.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. werk maar gauw af, het is een prachtige quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beide quilts zijn ook wel projecten war je U tegen zegt.
    Ook deze toch maar afmaken Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blijven volhouden, hij komt vanzelf af. En je bent al ruim over de helft!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij is toch heel erg mooi. Vasr leuk om hem weer een stukje verder te maken.

    groeten marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is gewoon erg mooi. Lekker afmaken dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alles hoeft niet meteen morgen af. Komt goed. Het is een prachtige quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is me ook wel een project! Maar hij wordt wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ik gister al zei; Helemaal Geweldig vind ik hem. Gewoon even doorzetten en dat zul je toch zo trots als een pauw zijn als hij af is!!
    Hoe groot maak jij je blokken?? Iets van 20/25 cm?? Dan wordt het een joekel van een quilt zeg! Heb je er al een bestemming voor??
    Ik hoop binnenkort ook te beginnen met mn blokkensampler, kunnen we elkaar aan blijven sporen door te gaan. Jij loopt al een end voor op me.
    Helemaal mooi. Blijf ik bij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, lees net dus dat je blokken 15x15 zijn. Da's dus kleiner dan die van mij en velen beduidend moeilijker. Ik ga ze 17,5 bij 17,5 maken..... Vond ik al priegelig genoeg bij sommigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is erg mooi en ik zou hem zéker afmaken. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O Wilma...het is alsof ik mijn verhaal lees..ook hier vind ik het steeds lastiger om me ertoe te zetten. En gewoon "even" die knop om lukt me nu even niet...ik moet nog net zoveel taartpuntjes en hoekstukken...en nog maar 14 blokjes. Ik zou beter iets gaan doen i.p.v. klagen niet... Lets go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig is-ie, Wilma! En je bent toch eigenlijk al héél ver! Komt helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg mooi Wilma! Ik zou zeggen: even op je tanden bijten en die laatste blokjes 'even' erbij maken ;-)) Laat je ook nog eens iets zien van je SBS? Die staat volgens mij nog niet op deze blog, ik ben er zo benieuwd naar...(oh ja, er staat hierboven een klein typfoutje: er staat 'krijegen' ipv krijgen)Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Moet zeggen is wel een topper deze quilt en de kleuren vind ik ook erg mooi. Gewoon door gaan.
    Groetjes Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi,hou vol hij hoeft niet morgen af,iedere keer een paar blokjes.Er is ook zoveel leuks om te maken.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful! You always use the nicest fabrics.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super, je DJ! En perfect is er niets en af......hebben we zelf in de hand, he........;)
    maar we willen zoveel andere leuke dingen ook nog doen.
    wel afmaken, hoor, je hebt zulke mooie kleuren!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig is ie al,en ooit komt ie wel eens af hé.Dat heb je met zo'n grote projecten wel eens vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat prachtig je DJ en NI.... En wat maakt het uit, lekker zo nu en dan aan blijven werken en..... ooit komt ze af!
    Groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik denk dat je daar een juweeltje aan het maken bent, want wat zijn die kleuren toch altijd mooi die jij gebruikt.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het wordt een beauty! En volgens mij zijn ze heel mooi gemaakt. Wat schiet je al lekker op.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!