dinsdag 25 oktober 2011

"In Mollies Garden",....

Bij mij over de keukentafel ligt de top van "In Mollies Garden". De top zit in elkaar en het begin van de applicatie-rand is gemaakt.
Wat ben ik ontzettend verliefd op de quilts met prachtige applicatie- randen. Zo ook deze die in het boek van de Blackbird dames staat, You're invited,...
Het patroon is van Yelena Elliott die deze quilt gemaakt heeft met de gedachte aan haar oma die altijd trots was op haar tuin,....
Doet mij terug denken aan mijn oma, die op zondag werd opgehaald uit de kerk, koffie dronk bij ons, mee ging kijken naar de koeien en moestuin, bij ons at en weer naar huis werd gebracht,...
En dan vol trots haar tuintje met planten en bloemen aan ons liet zien. Wat was zij trots op haar schoongeveegdde tuintje en waar de bloemen je vrolijk tegemoet keken,...
De oma die op haar verjaardag op een doos met taart ging zitten,.... de oma die toch vaak wel liep te klagen over pijn in haar handen en waar je als klein en jong meisje geen begrip voor kan opbrengen en daarom dan ook een grote zwarte harige rubberen spin op haar zere handen liet vallen,.. Pijn in haar benen had ze zeker niet. Ze kon nog erg goed springen met die oude beentjes,... *ü*

Ik denk dat ik "In Mollies Garden" maar om moet dopen in "Maria's Tuin",....

19 opmerkingen:

  1. Zo leuk dat deze quilt zoveel herinneringen aan je oma oproept. Best een mooie naam: Maria's Tuin. Mooie quilt vind ik. Nog best veel werk met dat appliceren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wisten wij als kinderen veel, wat was reuma? Je zag er niets van en toch hadden ze pijn, nu springen hoefde je mijn Oma niet te laten doen, want zere hand off niet, je had meteen een draai om je oren te pakken! Maar wat wordt jouw "Maria's tuin" mooi! Prachtig al die kruizen en dan nu zo'n mooie rand, geweldig! Succes met appliceren, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een mooie quilt en hij wordt nog mooier. Ik vind die applicaties op de randen ook zo mooi. Leuke herinneringen heb je erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie top en de naam zou ik erin houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig, ik moest gelijk aan mijn oma denken, dat was een ondeugende, vrolijke oma een die van het lachen soms echt in haar broek deed :-)) en zelfs daar kon ze nog om lachen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk die herinneringen aan je oma, ze moest eens weten dat ze hier nu een hoofdrol zou spelen in je log! Prachtig om de quilt zo aan haar te verbinden! Groetjes Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toevallig heb ik het boek gisteren nog even door zitten kijken, en ik dacht even aan jou, En nu laat je hem zien, telepathie, denk ik. Ik vind hem ook zo mooi, en die rand wordt ook al mooi. Het verhaal erbij is ook leuk, daar denk je vast iedere keer aan terug, als je hem weer ziet.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige ode aan een lieve oma. En die onwetendheid heeft ze je vast vergeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hij is erg mooi geworden, je rand ziet er inderdaad erg leuk en mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is erg mooi en die rand die ik ook al zo ontzettend mooi, geweldig en wat leuk dat je aan je oma moet denken. Erg mooi ook om deze herinneringen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stilstaan bij oma kan nooit kwaad, zeker met zo'n mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Wilma, absolutely beautiful quilt. Can I ask which book is the pattern from? I would love one day to try and make it. Your version looks lovely, the fabrics and layout are perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig idee Wilma! Heel veel plezier met het maken van de rand! Liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je quilt wordt prachtig, Wilma. En de naam past er goed bij.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maria's tuin, mooie naam voor een prachtige quilt met herinneringen aan je oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maria's tuin, mooie naam voor een prachtige quilt met herinneringen aan je oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wilma??? gaat toch wel goed daar ?maak me een beetje zorgen

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alles goed bij jullie??? (ingridr)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Wilma, het is opeens zo stil op je blog, alles oke bij jullie?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!