donderdag 20 oktober 2011

Nearly Insane van Sylvia's Bridal Sampler,....

Gisteren kwamen er heel wat vragen over mijn Silvia's Bridal Sampler, ook wel SBS, binnen,.. ja, daar ben ik ook mee bezig geweest,... Het boek is voor mij 1 grote ramp en heb het heerlijk ver weg gestopt op een plekje waar ik er niet steeds aan hoef te denken,...
140 traditionele blokken om te maken. Geen probleem natuurlijk, zul je denken,...
Nou toch wel een probleempje,..
Achterin het boek staat 1 malletje en teken die over op mijn paternoplaat. De rest van de blokken is snijwerk zonder malletje,... toch maar eens doen zoals in het boek staat. Met geen mogelijkheid past mijn gesneden vierkantje in mijn ruitjes,..... GROMPF,...wat een vreselijk boek,..
Oké,.. ik geef toe, mijn wybertjes zitten verkeerd aan elkaar,....
Misschien valt het boek toch wel mee bij nader inzien,...
Op naar een tweede keer om blok A-10 te maken. Helemaal boos in mijn botten was ik hier dus mee bezig en zag toen dat het weer verkeerd was,... GROMPF,.. wat een vreselijk boek,...
Of valt het boek wel mee en ligt het gewoon aan mij??
En zo belandde mijn SBS in de kast samen met de bokken die wel gemaakt zijn,... A-1, A-2, A-3,... Samen met het boek waar ik niet mee over weg kan,.. de blokken staan er op alfabetische volgorde in wat totaal niet met de volgorde van de quilt heeft te maken. Ga je nu deze blokken maken en maar afwachten welke bij elkaar komen? Met misschien wel dezelfde lapjes bij elkaar??
Deze blokjes zijn ook klaar,.. alhoewel,... A-4, A-5, A-6,... Een oplettende lezer van mijn vorige log zag dat er een puntje verkeerd om zat. De donkere stof moet naar buiten en hier zit er 1 naar binnen,... GROMPF,... wat heb ik toch met de SBS???
En zo kom ik alweer bij de laatste blokken die gemaakt zijn,... A-7, A-8, en A-9. Misschien moet ik toch maar eens weer gaan zoeken in het boek naar blok A-10,.. Je zoekt je rot in het boek als je de patronen op volgorde wil gaan maken,...
Wel vreemd toch dat ik de SBS een prachtige quilt vind maar het boek en ik zijn geen vrienden. Van de Sylvia's Bridal Sampler word ik nog eens Nearly Insane,....

Zal ik vrede gaan sluiten??


26 opmerkingen:

  1. Haha, heel herkenbaar. De volgorde van het boek is inderdaad erg onoverzichtelijk. Ik ben ook ooit gestart met deze mooie quilt, maar deze ligt al weer een hele tijd stil. Maar ik heb mij wel voorgenomen dat, als mijn Kerstquilt klaar is, ik zeker weer wat blokken van de SBS wil maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn SBS ligt ook al stil, zonde eigenlijk. Inderdaad is het boek hopeloos, gelukkig had ik alle patronen van internet gehaald en ik heb alles in EQ over getekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Wilma, ik heb het boek ook, maar voorlopig hou ik het om heerlijk in te bladeren! Groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is een prachtige quilt!! Ik hoop dat je hem afmaakt, je zult dan zeker trots zijn op jezelf! Succes ermee! Ben benieuwd naar je vervolg verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het wel een klein beetje met je eens hoor Wilma, soms begrijp ik helemaal niks van de uitleg hoe je een blokje moet maken. Zelf houd ik erg van het werken met malletjes, maar in het boek wordt ook vaak met snijtechnieken en de naaimachine gewerkt. Niks voor mij! Maar ik ben wel tot de conclusie gekomen, dat als je er rustig voor gaat zitten, je er toch wel uit komt. Er is hoop!!En trots dat je dan bent als het lukt! Heel veel succes hoor! Groetjes,Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een prachtige quilt.Jammer dat het boek zo onduidelijk is. Ik heb hem indertijd vanaf haar site gemaakt. Iedere week in blokje in volgorde. Dat werkte erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even goed nadenken, wil je echt die quilt helemaal maken? Ja dan zal je toch echt verder moeten gaan en Sorry zeggen tegen het boek! Maar anders maak je er gewoon een kleinere quilt van, even de blokjes hergroeperen en afwerken die handel! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou in ieder geval maar vrede sluiten, of je er nou mee verder gaat of niet. Jammer dat het boek zo lastig werkt, want het is wel een hele mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ....of je maakt een combinatie van de SBS blokken en andere blokken die je mooi vindt....en wat krijg je dan?.... een WBS, een Wilma's Bridal Sampler!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee ik denk niet dat het je lukt want ik heb ook al problemen met mijn boek. Ik doe het steeds op mijn manier en gebruik het boek om te kijken of het eindresultaat goed is. Hij wordt wel mooi die van jouw mooie kleuren en stoffen en gewoon doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook al 2 blokken half klaar die niet passen. Ik werk niet op volgorde. Ik zoek telkens de mooiste uit, of 1 met een uitdaging. Ik heb ook even pauze, maar ga zeer zeker wel verder. En ga dan over stappen naar gemakkelijkere blokken.

    Veel succes, je hebt mooie kleuren gekozen. Ik zit meer in de stoffige kleuren. Ik ga niet alle blokken maken want dan wordt hij te groot.

    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wilma

    ik kan me niet voorstellen dat je het niet gaat lukken je maakt de mooiste quilt en dat boek ?! gewoon even rustig voor gaan zitten . de blokken staan op alfabetische volgorde dus even kijken hoe het volgende blok heet en dan vindt je hem zo.

    het lukt je vast ik weet het zeker .

    liefs christine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wel jammer dat het niet zo'n handige boek is maar ik zou hem toch afmaken als ik jou was. Zou toch erg jammer zijn.
    groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat jammer dat je Nearly Insane wordt van deze quilt.
    Misschien als de boosheid uit je botten is en je een heel rustig moment hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou, de quilt is prachtig maar of je verder moet gaan weet ik ook niet, Als het bij mij niet wil stop ik rigoreus!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Herkenbaar, bij mij dezelfde reden waarom hij in een blokkenrol is veranderd en het boek op de plank is beland.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat zou ik maar doen, want de blokken zijn veel te mooi om ergens weggestopt te liggen. Dat had ik met de Farmer's Wife: de foto's door elkaar en dan achterin de tekeningen weer in heel andere volgorde. Je blijft zoeken.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sluit maar vrede. Werken we samen verder. De blokken die je zelf moet tekenen vind ik ook minder maar ja, ergens moeten die blokken toch verwerkt worden. Gelukkig hoef ik er maar 96 voor een 1-persoons. Succes en een goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ligt het aan de opzet van het boek, of aan de vertaling? Daar kan ook nog wel eens wat mis gaan... Ik wed wel, dat als je hem eenmaal ooit helemaal af hebt, je er supertrots op zal zijn vanwege alle strubbelingen die het met zich mee brengt! Hou je taai, lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Als het lukt om vrede te sluiten, is dat prachtig. Maar als het niet lukt, moet je ook kunnen zeggen: "Nou, SBS en ik gaan niet samen... helaas!"
    Aan de andere kant, dat blokje waarvan een puntje verkeerd zit: is het niet zo dat er in iedere quilt een foutje moet zitten omdat niemand perfect is en een quilt dus ook niet?
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat wordt mooi hoor met die blauwe roosjes stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Moet lachen als ik je verhaal lees.. de ergernis druipt van het scherm af. Denk gewoon een poos laten liggen... de zin komt vanzelf wel weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Inderdaad Wilma, het systeem is een beetje vreemd. Er staat gelukkig wel een register achterin met de nummers van de blokken en het bladzijdenummer erbij. Dat snijden, daar zal ik ook aan moeten wennen, maar ik maak er misschien wel eerst malletjes voor. Ik heb trouwens wel een inch-liniaal voor gekocht. Ik heb nl. het boek in het engels en alles is in inches beschreven. Eerst ging ik alles omrekenen, maar het werkt toch niet precies genoeg, heb ik ontdekt. Succes ermee! Als ik de babyquilts afheb, ga ik weer hard aan het werk met SBS. Misschien samen opwerken?
    groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh!!! Ik heb dit boek ook. Mijn eerste aanschaf. Moet ik toch maar iets anders bedenken? Hij is zòòòòò mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. het is een vreselijk boek om uit te werken.....grr,ik zie ook geen systeem!
    Ligt de SBS daarom bij mij ook stil of wil ik teveel andere dingen???!!!
    Noem trouwens je quilt in wording maar naar je oma, lijkt me een mooie herinnering!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!