dinsdag 18 oktober 2011

Nearly Insane,...

Hier wordt een Nearly Insane quilt opgezocht. Gekeken welke blokken er gemaakt zijn en welke nog gemaakt moeten worden. De stofjes opgezocht en een blokje voorbereid om te gaan maken,..
Normaal keek ik dan in mijn fotoboek op weblog, deze is al 7 weken uit de lucht, een heerlijk naslagboek om te kijken welk blok aan de beurt is,...
In totaal zijn 52 blokken klaar en zitten al gezellig tegen elkaar aan,... Hier en daar een blokje met erg veel stukjes,..
Het blok nummer 8 telde maar liefst 152 stukjes en dat op een blok van 15x15cm. Dit blok staat dan ook op de derde plek met de meeste stukjes,... Blok nummer 18 staat op de eerste plek met zijn 229 stukje,... gelukkig heb ik die af!! Op de tweede plek stata blok 75 met 181 stukjes,... die moet ik dus nog wel,..
Deze quilt wordt gemaakt met allemaal rode stoffen. Veel donker rode samen met creme kleurtjes. Verschillende cremkleurige stoffen, gewoon omdat ik het erg mooi vind als er een levendig effect ontstaat tussen de cremekleurige blokken,...
Zo nu en dan wordt er heel precies een roosje uitgeknipt uit de stof,...
De sashings zijn best breed en hiervoor gebruik ik een creme met een klein wit bloemetje. Deze vragen wel om een mooi quiltrandje straks. De cornerstone is een prachtige broderie van Petra Prins,... De stoffen moet ik weer opduikelen. Ze zullen in een doosje in mijn stoffenkast liggen,...
Het is een quilt waar ik een heel bijzonder gevoel bij krijg als ik blokken aan het maken ben,... Je kan echt wel zeggen dat ik verliefd ben op deze quilt, die Salinda Rupp in 1870 heeft gemaakt. De quilt bestaat uit 98 blokken en soms zit er een blok bij met een toch wat raar systeem in de stukjes,... Zou Salinda op dat moment aan wat anders hebben gedacht?? Zou Salinda met net zoveel liefde haar quilt hebben gemaakt??


27 opmerkingen:

  1. Dus nog een blok te gaan waar je knetter van kunt worden? Of alleen maar bijna? Grijns!! Hij wordt echt schitterend! Helaas liggen bij mij wat dingen stil, soms gaat dat zo, geniet maar van deze geweldige quilt! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Wilma prachtig je quilt in deze kleuren de quilt is het echt waard om hem af te maken.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is echt schitterend zeg echt een plaatje en ik zou hem zeker af maken als ik jou was.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wilma...ik kan niet anders zeggen dan petje af. Wat is het toch steeds weer een schitterende quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Nearly Insane is een waanzinnige uitdaging. Gaaf hoor hoe ver je bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is heel erg mooi. Ik durf er niet aan te beginnen. Al die kleine stukje. Kanp van je hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig. Bij mij ligt de Nearly Insane erg stil.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik al die blokken zo bekijk, denk ik dat de naam voor deze quilt wel héél toepasselijk is. Pfffff, wat een werk, maar wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een werk met al die kleine stukjes. Maar wel erg mooi.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Wilma,

    Wat een prachtige quilt wordt je Nearly Insane! Succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het is een prachtige quilt, ik wil die ooit ook nog eens gaan maken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi in rood.
    De shasings ook met een kantenblokje ertussen, moooooooi.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik vindt het moedig om met zulke kleine stukjes te werken, ik vind je kleurgebruik erg mooi en de hoekblokjes geeft het geheel een romantisch tintje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat wordt hij mooi Wilma en je schiet toch al lekker op, ik moet weer van voren af aan beginnen, nu nog een koffer met tijd ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hij is nu al heel mooi.
    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je zou Nearly Insane zijn als je deze niet verder afmaakt.
    Ik zeg het nog maar eens; mooi rood/wit/creme.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. just beautiful, I started making this quilt too. My version though is a close reproduction of Salinda Rupps quilt in color...I need to get back to that quilt it will be amazing when its done!
    Kathie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig ziet deze quilt er uit Wilma! Gewoon genieten van elk blokje dat je weer maakt en af hebt! groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is hij mooi, prachtig. Ik krijg weer zin om er verder aan te gaan ik vind hem zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn om hem weer terug te zien, Wilma! Fantastisch mooi! En o, al die kleine stukjes... zo knap gedaan! En ook prachtige kleuren. Echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beautiful Wilma, you use very pretty fabrics.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij wordt prachtig... wat zeg ik... IS prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tjonge,wat een klus! maar wat wordt hij mooi joh!
    Ik zou zeggen,ga zo door...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige quilt!
    Fijn dat je op mijn blog langs wipte, nu kan ik jou ook weer vinden ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat schitterend, en wat een mooie stoffen combinatie
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk om deze weer te zien. Mooie brede randen ertussen. Broderie is heel mooi erbij!
    Heel veel succes met de het lastige blok.
    Groetjes van IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een schitterende quilt wordt dat. Nu ik deze zo zie ga ik toch weer twijfelen aan een ontwerp dat ik zelf heb liggen, een variatie op de Nearly Insane. Ik heb alle 100 blokken zelf uitgezocht en ga hem "Road to Insanity" noemen, als referentie naar de N.I. natuurlijk. Ik zou hem rood/oranje/rood op zwart maken, maar mijn 1e plan, rood op wit, is nu dus weer boven komen drijven. Dank je wel voor deze schitterende foto's en veel succes met je resterende blokken.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma