donderdag 13 oktober 2011

Restjes, restjes en nog meer restjes,...

Mijn rode quilt schiet al heerlijk op.  5x5 rijen zitten gezellig bij elkaar. Voor rij 6 en 7 liggen de blokjes klaar op een stapeltje. Nu ga ik even uit van een quilt van 5 bij 7 rijen,.. Waarom??
Omdat er nog een hele reeks blokjes langs de quilt op moet komen. Hahaha,.. een jellyRoll kan natuurlijk ook op  gaan,... Al kan je ongelofelijk veel met de stroken van 2,5inch doen,...
Het binneste gedeelte van de twee verchillende blokken komen nog langs de quilt heen. Een stapel ligt te wachten om bij elkaar geprikt te worden,.... Heerlijke rode stofjes van de JellyRoll met wat reststukjes uit mijn kast,... Oh wat hebben wij toch een heerlijke hobby!!!
Ook dit lapje ligt op mijn werktafel te wachten. Reststukjes van 2 inch liggen in een grote mand en worden gebruikt voor een 4 patchQuilt,...
Oh, er is gewoon veel te veel moois om te maken!!

25 opmerkingen:

  1. Wat ben je weer met mooie dingen bezig Wilma...
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben een heerlijke hobby, vooral met mooi rood/wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig dat we van restjes ook nog een prachtige quilt kunnen maken. Het ziet er weer geweldig mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige rode quilt in wording! Ook ik ben bezig met 2 inch blokjes, heb er zoveel van! Doe je het met de naaimachine of allemaal met de hand? Groetjes Ineke Hulzebos uit Apeldoorn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige stofjes gebruik je weer Wilma!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend toch he, al die restjes! En inderdaad, er is te veels moois om te maken.
    Maar zo hoef je je ook nooit te vervelen!!
    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ik zeg dat ook heel vaak. Wat hebben we toch een heerlijke hobby !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt wel een SUPER hobby! Leuk je rode quilt, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent weer zo gezellig bezig, het is er dan ook weer echt weer voor.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend mooi al die kleurtjes rood bij elkaar!!

    Groetjes, Debbie

    http://handwerkenzo.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, die rood-witte stofjes, heel fris en vrolijk! Hou ik van! Ik ben erg benieuwd naar de volgende rijen.. En ja, ik ga het ook steeds leuker vinden, en het werkt ook aanstekelijk om zoveel moois bij anderen te zien! Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! Wat een mooei kleuren rood zitten erin! Ik heb nog steeds twee jelly rolls liggen en een boek vol ideeën, maar kan er niet toe komen er de schaar in te zetten! Veel plezier met je volgende rijen, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zucht..leuk allemaal hè. Ik ga zo ook wat pakken.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. die ROOD-WITTE is zo *M*O*O*I*!!!
    :o)


    Pssst,... wat is er met je kopfoto gebeurd, er staat zo'n rare driehoek,...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I love all the red and white fabrics you have used in this scrappy quilt Wilma, it is simply beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kleuren!! Het ziet er prachtig uit!!!!
    Groetjes, Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterend, die rode stofjes! Wat ziet het er weer fantastisch uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat wordt je rood-witte prachtig.
    Heerlijk, zo'n hobby.
    groetjes van IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou mijn hobby voor geen goud willen missen ! ! !
    Je rooie wordt prachtig ! ! !

    Fijn weekend Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Wilma,

    Ik heb vanmorgen jouw blog toegevoegd aan mijn lijst favorite blogs omdat je hele mooie dingen maakt en prachtige kleuren gebruikt.
    Zelf ben ik sinds september aktief op blogspot en zo hoop ik nog veel van jou en andere quilt en handwerkfanaten te zien.

    Groeten Annet van Kampen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat je zegt Wilma: er is gewoon teveel moois om te maken. Mooie combinatie weer, met die rode stoffen, helemaal jouw stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk he wat je met al die restjes kunt maken. Ken je ook Edyta Sitar? Zij is echt een soort expert in scrapquilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig, die rode quilt in wording.
    Vertel mij wat over te veel leuke dingen, zucht......

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat je met restjes kan doen! Enige quilt wordt dit.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!