maandag 17 oktober 2011

Warm memories,....

Warme herinneringen,...
 Het staan bij de Rijnkade met je kinderen om Sinterklaas met zijn stoomboot binnen te halen. Met bevroren tenen weer naar ons warme huisje terwijl de meisjes druk babbelend en pepernoten in al hun jaszakjes de kou niet eens door hadden,...
Warme herinneringen,..
De rommelpiet die de schoentjes had gevuld en daarbij een grote troep had achtergelaten. De beker met chocomelk nog op tafel, de tekeningen op het schoolbord, het spelen met de barbiepoppen,... werkelijk als deze nog een keer komt metselen we de schoorsteen dicht!! ;o)
Warme herinneringen,...
Het geheimzinnige gedoe in je huis. Werkelijk iedere ruimte was verboden terrein voor de ander. Niet in die slaapkamer mogen komen, niet in de schuur,... Het raden naar wie voor wie bezig is,...
Warme herinneringen,...
Ineens staan wij weer aan de Rijkade met onze meiden en kleinkinderen,... Sinterklaas binnen te halen. Met bevroren tenen gaan wij weer naar ons warme huisje terwijl er nu twee jongetjes zijn die druk babbelend en hun jaszakjes vol met lekkers mee gaan en niets lijken te merken van de kou,..
Warme herinneringen,.... Hele warme herinneringen,...
Warm Memories patroon en stoffen staan in mijn webwinkeltje,...

Hebben jullie ook zulke warme herinneringen??

21 opmerkingen:

  1. De quilt is erg leuk geworden, Wilma!
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is het nog steeds de waarheid, zal wel het laatste jaar zijn, maar het quiltje is erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach ja wat heerlijk mijn kleinkinderen zijn al zo groot dat dit voor de 2ekeer voorbij zijn wel jammer hoor maar we genieten nu met kerst is anders maar ook heel gezellig!

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een oer hollands quiltje Wilma. Erg leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jazeker! Eerst van mijzelf als meisje, in de vrieskou wachtend bij de haven in Dordrecht, zo koud! En later met de kinderen aan de Oude Maas in Zwijndrecht, klappertandend en soms drijfnat van de regen, maar nu laat ik het aan de vaders en moeders over hoor, ze mogen daarna hier komen opwarmen, chocomelk drinken en hun verhalen vertellen, prima geregeld! Leuke quilt! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk quiltje met herinneringen die weer springlevend worden wanneer er kleinkinderen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele leuke quilt Wilma.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, wat is-ie mooi geworden! Jaa, heel veel herinneringen komen naar boven, van mezelf vroeger als meisje, en vooral van de spannende weken met onze eigen kinderen... Wachten op de stoomboot bij de binnenhaven van Vlissingen... En ja, het is al weer jaren voorbij helaas... Ik hoop dan ook heel erg op kleinkinderen, maar dat mag nog wel even wat jaartjes wachten graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi is je quilt geworden. Ik heb ook mooie en warme herinneringen aan Sinterklaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, je Sinterklaasquilt! Hij hangt ook erg mooi zo!
    Ach ja, ook ik heb er warme herinneringen aan, wat een heerlijke tijd toch!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie tijd he? Ik krijg volgend jaar mijn eerste kleinkind. Dan kan ik weer een beetje opnieuw alles mee maken. Gaaf hoor! Het quiltje is echt schattig. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leukerd is dit zeg, mooi en nee zulke herinneringen heb ik jammer genoeg niet maar wel andere die ook met Sint te maken hebben en me even dierbaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volop herinneringen ook, maar zonder zo een mooi Sinterklaasquiltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi stukje en mooie quilt. Dit soort herinneringen blijf ik koesteren, zowel uit mijn eigen jeugd als toen mijn eigen kinderen zo klein waren....Je hebt er mooi vorm aan gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog zo`n leuk 5 december quiltje, waar je gelijk aan wilt beginnen, maar ja ben bezig met het andere leuke quiltje van jou. Deze van jou heeft wel veel warme herinneringen,fijn.
    Groetjes Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een lief quiltje Wilma, vol herinneringen. Wij hebben eens de ontbijtPiet gehad. Nou dat hebben we geweten.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke quilt en zeker hele warme herinneringen, die je moet koesteren.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh kom er eens kijken
    Wat een leuk quiltje hier is...
    Gezellig hoor!!
    :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is deze quilt weer mooi geworden Wilma. En die warme herinneringen? heel herkenbaar. Ook ik stond jaren aan de Rijnkade of aan de Waal in Nijmegen. Je weet het weer treffend te verwoorden. Mijn herkansing komt hoop ik ook nog wel.
    Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waauw Wilma, wat is het een prachtig quiltje geworden met mooie warme kleuren. En mooie herinneringen om te koesteren.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!