woensdag 9 november 2011

"Een rommel woensdag",.....

Omdat wij vorige week de schilderskwast in de hand hadden is mijn Summer Stars naar mijn ateliertje verhuisd. De kamer opnieuw ingericht was het zo netjes!! Wat wil je geen dienbladen met mijn werkjes erop,....
Langzaam komt het allemaal weer terug naar beneden. Ik kan toch niet altijd in mijn ateliertje zitten?
Mijn vriendje was vanmorgen vrij, een middag en avond werken is het voor hem vandaag. Zo zitten wij samen aan de koffie als dochter naar haar werk vertrekt. Het is dan nog vroeg,..
Het is altijd wel erg gezellig zo'n ochtend, samen aan de koffie, bij het doe het zelfcentrum wat spulletjes terug brengen die we over hadden,... Dan nog snel even de action in die daar op de hoek zit,...
Nog even thuis aan de koffie en dan is het tijd dat het vriendje naar zijn werk gaat,... Jammer maar er moet natuurlijk ook hier in huis wel eens wat worden gedaan. De keuken ruikt weer heerlijk en is heerlijk schoon,... de stofzuiger en dweil door de benedenverdieping is hier echt wel nodig met twee poezenbeesten en een hond die gisteren 1 jaar is geworden,... en natuurlijk een lapjesverslaafde,...
Terwijl ik met een zwabber en sopdoek door de keuken ga komt er een jong gezinnetje aan. Door het keukenraam hoor ik ze al aankomen en bedenk mij dat de jochies al zo groot worden,... Wat bof ik toch om al zo jong oma te mogen zijn,...
Heerlijke geuren van tosti's komen al snel uit mijn halve schone keuken,... De jongens bekijken de sokken die we bij de Action hadden meegenomen. Ze worden naast elkaar neergelegd en bewonderd,.. Fijn dat ze de kleine dingen zo kunnen waarderen,..
Er wordt nog even flink geknuffeld en lachend gaan ze weer mee naar huis,... Terwijl ik het gezinnetje uitzwaai, bedenk ik mij dat ik een heel gezegend mens ben. Er wordt snel weer verder gepoetst in de keuken en boodschappen worden op de fiets gedaan.
Het zonnetje schijnt vrolijk in mijn gezicht en bedenk mij dat het zo heerlijk is om geen auto meer te hebben, anders had ik die zeker gepakt en waarschijnlijk niet zo gelet op de zon,..
Straks komt ons jongste kind weer naar huis en gaan wij samen ons maar eens storten op een heerlijke pasta. En als de vaat weer in het apparaat staat kun je mij met een kop koffie hier in mijn stoeltje vinden waar altijd wel iets ligt om te patchen of te quilten.

De summer Stars schiet al eerlijk op met het doorpitten en wie weet komt hij dit jaar nog wel af,...


25 opmerkingen:

  1. Misschien wel een rommelwoensdag maar zo te lezen ook een hele gelukkige woensdag. En tevreden woensdag.
    Je quilt ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijk verhaal van een tevreden mens!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat quilt jij mooi en regelmatig. Prachtig. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Het ziet er zo top uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen rommelwoensdag maar een gelukkige dag!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke rommelige dag.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag met een gouden randje, dat was het! Ja het is inderdaad heerlijk om jong Oma te worden, ik was pas 39 en heb ervan genoten, nu is het een volwassen knul van 22 en hij prikt enorm als hij mij knuffelt, heb een heel speciale band met deze kleinzoon! Jij kan lekker genieten van je opgeruimde huis dat vast nog een beetje ruikt naar verf en nieuw, lekker hè! En dan op dat plekje naast de haard verder met je steekjes. Succes met de steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt als een heerlijke dag.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie dag was dat en de Summer Stars worden schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een echte genietdag!! Wat zijn je Summer Stars toch mooi!
    Oh, en nog gefeliciteerd met de één-jarige woef!!! ;))
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rommelig, maar o zo heerlijk! Fijn, dat je dat beseft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nou, die rommel ziet er akelig leuk en gezellig uit!!
    en verder een echte rommeldag, hoe herkenbaar.......grinnik!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wij zijn ook gezegend dat we jouw dag mee mogen maken, en ondertussen ook nog kunnen genieten van een BJOETIE van een summerstars!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke dag heb je gehad. Ik noem dat lekker of heerlijk rommelig. Je atelier ziet er geweldig uit en wat worden je summer stars mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heerlijk dagje, dat is duidelijk!!!!
    Groetjes, Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je had overduidelijk een hele gezellige dag.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze quilt is waarom ik op je blog terecht kwam, je header-foto was van deze quilttop (nog op weblog weet je nog??)
    Ik vind hem SCHITTEREND en denk er stiekum wel eens over om hem na te maken. Dat doe ik niet, ik heb nog veel te veel liggen wat ik ook nog wil maken en zelf ontworpen heb. Maar dat ik die drang krijg is al veelzeggend....
    Als ik zo dat knusse plekje zie, vind ik het wel eens jammer dat ik niet met de hand kan quilten (artrose enzo) want het ziet er zo gezellig uit. (wat een reden he??)
    Succes ermee! Enneh, hij heet summerstars toch? Nou, als je m voor de zomer af hebt is dat toch op tijd???? ;-D
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a lovely post to read Wilma. Your quilting is also beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk mens en wat kan jij ook zalig genieten van alle kleine dingen in je leven, wat zijn we toch rijk met onze kinderen en kleinkinderen en last but not least
    onze mannen :-D

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een dagje dat altijd fijn is om op terug te denken. Ik ken dat zalig gevoelg, heeeeerlijk.

    gr,
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb jij een heerlijke dag gehad. Je summer stars zijn prachtig!
    Groetjes,
    Jetta

    BeantwoordenVerwijderen
  21. lekker zo,n woensdagje Wilma , maar wat lees ik? de zon op je gezeicht?

    het is hier al de hele week grijs en grauw en koud .
    maar ik geniet er wel van hoor met een kop koffie en mijn lapjes,
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wel een gezellige rommelwoensdag!
    Je sterren stralen prachtig.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit klinkt als een heel gezellige en leuke woensdag!!

    Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!