dinsdag 8 november 2011

"Je wordt er Nearly Insane van!!"....

Er zijn zoveel mooie quilts te maken in de wereld die patchwork heet,... De ene quilt is nog mooier dan de andere,... En wat veel patronen gemeen hebben is dat ik meteen denk,... MAKEN!!
Daarom is mijn lijst met "onderhanden" wel erg lang. VEULSTE LANG,....
Daarom heb ik de knoop doorgehakt en eens goed nagedacht over al die prachtige projecten die hier liggen te wachten,.... werkelijk ik word er Nearly Insane van,... In ieder geval heel onrustig,.... *Ü*

Heel veel stoffen met patronen en het begin van die mooie quilt liggen nu in een doos en moeten maar eens wat langer wachten,...

Heel toepasselijk heb ik mijn Nearly Insane quilt naar beneden gehaald en ligt klaar om aan gewerkt te worden,... Nee, geen voornemens wanneer hij af moet zijn want voornemens verbreek ik altijd,...
En zo is het gekomen dat blok 42 van mijn quilt met 120 stukjes af is gemaakt. Niet te geloven dat er 120 stukjes in dit blok zitten van 15x15cm.

Eenmaal bezig denk ik wel eens, dat ik werkelijk Insane moet zijn om dit te maken,...  Eenmaal een blok af stuiter ik langs de gezinsleden heen en geniet van alle oooh's en aaah's die er te horen zijn!!

Voor de "Nearly Insane" quilt blokken maken, sterren voor mijn quilt "Hope" en de "Summer Stars" doorquilten,... Zo kan ik toch afwisselen.
Hopelijk gaat dit wat rust brengen want maf van al dat moois word ik zeker,... Alhoewel ik volgens veel mensen altijd al maf ben geweest. ;o)

28 opmerkingen:

  1. he maf mens .

    je ni blok is wel erg mafmooi hoor1 en ja ik ben ook zo,n maf mens weet van maffigheid niet aan welke ik zal gaan werken en dan begin ik gewoon aan een maf nieuwe quilt . dus .... we zijn allemaal een beetje maf .
    groeten van een nog maffer mens christine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, Wilma, het ligt niet aan jou maar aan al het moois wat voorbij komt....
    Ik was ook even rijp voor St Joris, de DJ afmaken heeft mij redelijk maf gemaakt. Nu ben ik aan het opladen voor gewoon het volgende project!
    Veel sterkte in die maffe (quilt)wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi blok.
    En ja er is zoveel moois dat we willen maken.Ook ik lig met hopen projecten die niet afgeraken, maar ooit komt dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, blijf maar lekker maf. Kunnen wij mee genieten van al je leuke werkjes! Mooi NI-blokje weer.
    gr, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad het bekende van ons allemaal (denk ik), zoveel moois, zoveel uitproberen, zoveel tegelijk maar ook zoveel genieten van onze hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. *haha* Wat een leuk (en herkenbaar) stukje. Gaaf dat je de N.I. weer oppakt: het blijft een gave quilt (maar wat een werk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed van je dat je je nu beperkt tot een paar. Ik wordt nu ook onrustig van te veel. Na de swaps ga ik me een beetje beter organiseren (lees beperken).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh Wilma, daar heb ik nou nooooit last van......alles maak ik meteen gediciplineerd af voor ik aan wat anders begin......( mijn zoontje zou zeggen dat mijn neus nu langer werd) hahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ken dat maf gevoel. Ik denk steeds en nu gaat het gedaan zijn met bij te kopen maar ja dan smelt je opnieuw en dan doe je opnieuw maf.
    Ach maf zijn is ook onze hobby :-))
    groetjes,
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Uit ervaring kan ik zeggen dat het wel rust geeft om iets af te maken. Ik wordt er heel onrustig van als ik veel om handen heb. Je summer stars quilt zou ik wel gauw afmaken hoor. Die vind ik zo mooi.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo naamgenoot, dat heb ik nu ook al een tijdje, daarom ben ik allerlei dingen gaan afmaken .... Maar dan komt er ineens weer een ideetje....tja....
    Ik zag dat ik nog geen officiële volger van je ben dus heb ik me maar snel aangemeld.
    Succes en groetjes,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er bestaat niets zaligers dan NI te zijn, wie wil nu bij de normale mensen horen ;-)
    En moet je eens kijken wat jij NI maakt, schitterend.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het lijkt me inderdaad een quilt waar je bijna mal van wordt, maar die ook altijd aan je blijft trekken om er wat mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Er liggen hier nog stoffen voor minsten 10 quilts, maar ik heb mij voorgenomen dat ik alleen als ik twee stuks af heb ik aan een nieuwe mag beginnen, zo hoop ik de ufo's weg te werken en zo nu en dan een boorduursteekje tussen door en ik vermaak mij prima. al doe ik het vandaag nog rustig aan! Je blok ziet er geweldig uit! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Misschien wordt jij er soms een beetje "insane" van; je maakt mij wel helemaal blij met je gezellige verhaal en prachtige foto's. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Misschien wordt jij er soms een beetje "insane" van; je maakt mij wel helemaal blij met je gezellige verhaal en prachtige foto's. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Klinkt heel bekend dit..... Afmaken, beginnen, Wim, insane, ach we zijn er toch gelukkig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ken het maar goed. Het is zooooo verleidelijk om aan iets nieuws te beginnen! Maar ik ben de laatste maanden 'streng' tegen mezelf, want als je aan teveel tegelijk werkt verandert het 'ontspannen bezig zijn' in een 'onrustig bezig zijn' en dat is niet de bedoeling! Aan maar een klein aantal projecten tegelijk werken brengt rust en je ziet de quilts elke keer groeien. Dat geeft een fijn gevoel.

    Je blokje vind ik trouwens erg mooi geworden. Ik ben aan een DJ blokje bezig met heel veel stukjes, maar ik moet nog wat moed bijeen rapen om het af te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is wel eens goed om een beetje kierewiet te zijn. Maar al die projecten maken zo onrustig. Ik ga ook eerst afwerken voor ik me op mijn project stort!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi blok. Mijn insane ligt voor nu even in een doosje maar krijg ook steeds meer zin om af en toe een blok te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oooooooooh wat een mooi Nearly Insane blok!!!!
    Wat goed en moedig van je om je tot een beperkt aantal projecten te houden.
    Die onrust herken ik wel...ik wil ook teveel en alles tegelijk maken.
    Maar dat komt omdat heel veel project zo ontzettend leuk zijn....

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat onrustige gevoel komt mij ook heel bekend voor!!! Dan ruim ik alles weer op, bekijk het van een afstandje en pak waar ik zin in heb......
    Maar die NI, nee hoor, daar begin ik echt niet aan: hulde aan allen die ermee bezig zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo herkenbaar allemaal. Nearly Insane ben ik nog maar niet aan begonnen maar het boek en stof kijken mij constant aan :). Ik word ook erg onrustig van alles wat ik heb liggen. Misschien maar zo'n jaar invoeren met eerst alles afmaken. Wie weet.
    Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  24. klinkt bekend allemaal. Maarja, 't is toch ook leuk? Geniet er maar van. Alles komt vanzelf een keer af.
    fijne dag, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Herkenbaar hoor! Heel slim juist dat je jezelf nu beperkt, dat geeft rust en plezier! Ik heb het ook zo moeten leren, al valt het niet altijd mee om iets nieuws te laten wachten of zelfs liggen (in de winkel dan...). Ik vind het superknap wat jij allemaal kan maken, en kijk telkens met veel bewondering naar de blokken die je ons laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een herkenbaar logje. Je moet wel heel erg sterk in je schoenen staan om niet steeds weer toe te geven. Maar ga vooral door Wilma. Het is toch zo leuk om hier steeds weer zoveel moois te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van mij mag je lekker doorgaan met heel veel verschillende dingen doen.
    Ik vind het ontzettend leuk om te volgen!!!!!!!!
    :o)

    Op dit moment speur ik naarstig rond naar andere quilts, want het is gewoon veel leuker om verschillende dingen onder handen te hebben!
    :o)

    Vooral zo doorgaan, da's genieten en nooit insane genoeg,...
    ;o))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk toch, om met zoveel tegelijk bezig te zijn? Geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!