donderdag 17 november 2011

"Te gekke blok 43",....

Blok nummer 43 voor mijn Nearly Insane quilt is deze week aan de beurt om gemaakt te worden. Het patroon en de te gekke stofjes werden bij elkaar gezocht,.. Dit keer geen moeilijk blok dacht ik nog. Maar oh wat heb ik mij daarin vergist!!
Blok nummer 43 met zijn 88 kleine wybertjes en andere vormpjes neemt veel meer tijd in beslag dan ik ooit had kunnen dromen,...
Op het patroon een fout? Even kijken naar het blok in de quilt op de foto,.. je weet immers maar nooit met deze te gekke quilt. Salinda nam het niet zo nauw met alle regeltjes van het patchwork. Dit keer mist er echt wel een streepje in het patroon en teken ik die zelf op mijn kopietje erbij,..
Het tekenen van de malletjes op de stof kan dus verder gaan en ik bedenk mij nu dat ik bijna op de helft ben van dit blok,... Nog heel wat uurtjes te gaan met dit te gekke blok,...

En eigenlijk is het ook niet vreemd dat er zoveel uurtjes gaan zitten in dit blok. Zelfde vorm maar dan iets meer en kleiner,.. Wel heerlijk om dit te kunnen afwisselen. Zo ben je met een grote ster bezig die heerlijk opschiet en zo zit ik aan het kleine blokje van 15x15cm met zijn 88 stukjes,...

Mijn te gekke Nearly inasane quilt wordt met de hand gemaakt,...

24 opmerkingen:

  1. Woh, dit ziet er echt ingewikkeld uit! Dit lukt alleen maar met goed concentreren denk ik, superknap Wilma!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt een mesterwerk. Je zou bijna zeggen dat je "nearly insane" wordt om het te maken. Maar je maakt mij heel blij met de foto's en het verslagje. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal heel mooi worden dat blok,succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zou ik geloof ik wel insane van worden. Wat een geduld om zo'n blokje te maken. Maar hij wordt wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het er ook juist heel moeilijk uitzien en veel werk, maar dan wordt het ook een hele mooie. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb zo'n bewondering voor NI makers. Het wordt wel een mooi blok Wilma. Denk er maar aan dat je straks achterover geleund zit en naar de quilt kijkend alle blokken nog eens naloopt. Het is wel een quilt vol herinneringen.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat zal dat een schitterend blokje worden en een echte NI.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klasse Wilma, ik kan niet anders zeggen.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat mooi! En wat staat dat grappig naast die grote ster!
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige stoffen en wat een gaaf blok, inderdaad daar zou ik dus insane van worden! Maar je hebt straks echt een geweldig blok! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het knap, Wilma! De stofjes zijn ook heel mooi.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel werk, maar het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wilma, je moet echt "insane" zijn om aan deze quilt te beginnen LOL Jeetje, wat een gefriemel en dan zijn dit nog niet eens zo veel stukjes, nou ja, ik vind het wel veel, maar er schijnen insane-blokken te zijn met nog veel meer stukjes. Nou ja, jij kan het en ik? Ik begin er gewoon niet aan, hihi......

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allemachtig wat een gepriegel. Vind het knap dat je het allemaal op de hand doet ook. Mooie stofjes in elk geval. Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is een te gek blok, zó mooi wordt hij. Succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geen wonder dat het de nearly insane heet, ik zou er gek van worden. Maar ik vind het blok wel schitterend mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat wordt een prachtig blok Wilma! Groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt wel INSANE, het word een schittend blokje! fijne avond, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als je er nu een spiegeltje tegenaan zet, kun je zien hoe hij eruit ziet als hij klaar is! Dit blok ziet er werkelijk prachtig uit. 'Punt'gaaf en mooie stofjes. Waarom deze quilt niet Completely Insane heet, is mij een raadsel. Echt prachtig is hij!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is prachtig hoor Wilma, maar wat een vreselijk blok! Ik heb bewondering voor je dat je er aan durfde te beginnen.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het wordt wel een prachtig NI blok, en zo mooi van kleur. Ja sommige NI blokjes zijn echt NI.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. WOW, such tiny pieces. And the fabrics are wonderful!
    Have a nice day!
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nu dat is echt "insane" maar wat schitterend
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Petje af voor je nearly insine die je aan het maken bent
    Ziet er nu al goed uit! Het gaat je zekers lukken Wilma!

    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma