woensdag 23 november 2011

"Thanksgiving Day",....

Op verschillende blogs kun je al lezen over Thanksgiving Day. De derde donderdag in November wordt dit gevierd in de Verenigde Staten. Een nationale feestdag waarop dank wordt gezegd voor alles waar je dankbaar voor bent,...

Vaak wordt er aan mij gevraagd hoe het kan dat ik positief in het leven sta en zo vrolijk door het leven huppel,... Dankbaarheid is denk ik hier het antwoord op.  Er is zoveel om dankbaar voor te zijn en dan vooral de kleine dingen niet voorbij lopen maar ze zien,...

In de ochtend bij het tanden poetsen je bedenken waar je dankbaar voor bent maakt je dag toch wel positief,...

Dat ik na een heel moeilijk ziekbed van mijn mannetje in de ochtend goedemorgen kan zeggen tegen hem. Je kinderen en kleinkinderen die mij zoveel goeds brengen. Fijne familie en vrienden hebben. Mijn eerste grote quilt die ik in 2006 heb gemaakt met zoveel plezier,...
Het huis waar ik in woon. De krans boven de salontafel die steeds weer meer en andere spulletjes erin krijgt. Het eten wat op tafel staat.
 Mijn Inductieplaat die morgen gemaakt is voor 80,00 euro. Het heerlijke bolletje kaas wat ik heb gegeten. Dat mijn huis in ons kikkerlandje staat,...
De Summer Stars die ik aan het doorpitten ben,... zo ontspannend. De webwinkel die ik heb. De lessen die ik mag geven. Dat mijn mannetje weer een heerlijke baan heeft gekregen waar hij met heel veel plezier heen gaat,...

 En dan heb je natuurlijk ook recente gebeurtenissen,...
De afspraak bij de tandarts die ik vandaag vergeten ben!!
;o)
De internist die vanmorgen zo tevreden was over mijn mannetje,.. de nieren werken weer zo goed!!
Mijn te gekke quilt waar ik zo totaal van onder de indruk ben. Dat blok 43 van deze quilt bijna af is,.. pppfff,...
Dat ik met lapjes kan stoeien ondanks dat de reuma mij zo te pakken heeft,.. en dankbaar ben dat mijn vingers met rust worden gelaten,...
En zelfs bij hele moeilijke gebeurtenissen is het voor mij heel fijn om er iets postiefs uit proberen te halen. Hoe moeilijk en hoe goed je soms moet zoeken naar iets goeds,...

Hoe fijn het is dat mijn schoonzusje zo flink is na het overlijden van mijn broer. Hoe iedereen voor haar klaar staat om te helpen,... En ik ben zelfs blij met het verdriet wat ik mag voelen om mijn broer nu alweer 4 maanden te moeten missen,...

Dat wij een heerlijk stapeltje vee hebben rondlopen in huize Kuin. Dat we na het overlijden van onze Tijger, die we eigenlijk nog steeds missen, mogen genieten van onze Boyke en de twee poezenbeesten,...

Het stoeltje waar ik zo heerlijk in kan wegkruipen als het lijf niet zo wil,... het dienblad wat nog voller is geworden met allemaal mooie lapjes,...

Eigenlijk kan ik nog wel uren doorgaan maar dat zal ik jullie niet aan doen,...

Ik ben alleen maar heel erg blij dat ik zo dankbaar ben en het mag zien,.. en gelukkig niet 1x per jaar maar gewoon dagelijks!!

40 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor je mooie verhaal. Het laat zien dat een warm thuis zo belangrijk is.
    Ik geniet van je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wilma,

    Wat mooi dat jij je dankbaarheid zo prachtig kan verwoorden.
    Maar zo is het eigenlijk ook.
    Dankbaar zijn om de kleinste dingen.
    Ik heb dit geleerd van een dierbaar iemand toen ik in een hele erge dipperiode van mijn leven zat.
    Bewust stilstaan bij die kleine dingen, al is het een kop koffie waarvan je geniet.

    Vaak is het probleem dat we vergeten om blij te mogen/kunnen zijn met de kleinste dingen.
    Pas als er iets ergs op je pad komt lijkt al het grote niet meer belangrijk, maar gaan we terug naar de basis.

    En zoals het spreekwoord luidt
    "Wie het kleine niet eerdt, is het grote niet weerdt"

    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi heb je dit gezegd. Ik ben dankbaar dat mijn DH en ik al 46 jaar getrouwd zijn en dus samen iedere dag kunnen vieren. Ik heb een Amerikaanse vriendin en daarom hebben we morgen een mini thanksgiving diner zodat we extra aan elkaar denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het favoriete liedje van mijn oma was: het zijn de kleine dingen die het doen, die het doen enz. Helemaal gelijk! Bedankt voor je verhaaltje! Mooie avond, liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit alles treffend verwoord, Wilma! Dank je wel. Daar kunnen we weer even mee voort!
    Hartelijke groet,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi positief bericht, dank je voor het delen.
    Fijne avond, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gezegd, Wilma!
    Dankbaar zijn is een keuze, denk ik wel eens. En ik ben blij dat ook ik (net als jij..) al deze dingen mag zien; er van mag genieten en me dankbaar mag voelen.
    Flinke knuffel! Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet er nog eentje, maar dan voor Boyke: Dankbaar, dat hij op je mooie witte bank mag liggen! ;-)
    Ik denk dat je ook dankbaar kan zijn voor het feit dat je voor zoveel dingen dankbaar bent. Er zijn zoveel mensen ontevreden, verbitterd. Ik denk dat dankbaar kunnen zijn een hele mooie gave is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We hebben zeker veel om dankbaar voor te zijn. Fijn dat je dit met ons wilt delen en dat we nog dankbaar kunnen zijn voor de mooie dingen in het leven die er ondanks alles wat er is gebeurd toch nog steeds om ons heen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat mooi beschreven Wilma.

    Een fijne avond, quiltgroetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtig verhaal: kippenvel!
    en de moraal van het verhaal: gewoon elke dag blij zijn met alle kleine dingen......heerlijk!
    vanmiddag een nat kusje van mijn kleinzoon van 16 maanden!!! Vurrukkuluk!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat hebben wij toch veel, ik zit hier heerlijk te grijnzen achter de comp, zo blij word ik van jou blogje.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi verhaal Wilma! het zijn inderdaad de kleine dingen die belangrijk zijn in het leven, dat ervaar je pas als het allemaal niet zo mee zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel Wilma voor dit prachtige logje...!! Dit zou heel Nederland moeten kunnen lezen...! Liefs Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zijn de kleine dingen die het doen!!!

    (ben geen fan van Saskia en Serge, maar dit was wel het eerste wat in mij op kwam!!)

    Groetjes,
    Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veel om dankbaar te zijn! Liefs Ineke Hulzebos uit Apeldoorn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dankje, want zo is het.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja ik heb ook geleerd blij te zijn met de kleine dingen en daar ben ik nu nog blij om! Dagelijks geniet ik van bloemen, planten en dieren en de mensen om mij heen! Ik vind dat wij geluksvogels zijn, al zijn we een beetje krakkemikkig we kunnen allebei van onze hobby genieten!
    Ik wens je nog veel dankbare dagen, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn dat je zo dankbaar kunt zijn. Dat zouden meer mensen meoten doen. Je kunt uit alles wel iets positiefs halen, mits je dat wilt zien.

    Ga zo door Wilma! Heel veel plezier, geluk, liefde en quilten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. er is inderdaad heel veel om dankbaar voor te zijn, vele kleine en grote dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat sta je positief in het leven. Wat mooi om dit te lezen. Even erbij stil staan doet goed.
    Gratienne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt heel veel respect!! En wat je uitstraald komt ook op je pad! Ik bewonder je levenswijze.
    Groetjes Nicole (stille lezer, genieter....)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ooh, wat een mooi verhaal pen je hier neer...

    kon hier, een dikke uit het hart heel grote knuff xxxxxxx
    vero

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooi bericht. Moet wel een klein beetje lachen omdat je de tandarts vergeten bent. Ik zou daar ook erg gelukkig van worden.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En ik ben blij dat dit mijn vrouwtje is!!!!!

    Groeten Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  26. What a beautiful story Wilma, I wish you and your family all the happiness and and good health. I love your quilts and all the projects you make. Ann x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie blog heb je gemaakt, het liefst geef ik je een zoen! Dit is wel 'THE spirit', dank voor een mooi begin van mijn dag! Weet ik ook dat ik ook de tandarts moet bellen, was ik ook vergeten, of heet dat verdrongen?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooi verhaal Wilma en fijn dat je het zo beleefd. Het is zo makkelijk om aan dit soort zaken voorbij te gaan, dus er zo bij stil staan kan geen kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een warm geschreven logje, heb genoten.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi verhaaltje Wilma! Gelukkig heb ik dit ook al vroeg in mijn leven geleerd en ik ben er niet minder op geworden! Het is heel belangrijk om dat te blijven zien en vooral er van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gerda, wat je schrijft is uit mijn hart gegrepen! Heerlijk dat je je zó kunt richten op de dingen die fijn zijn en je gelukkig kunnen maken en dankbaar kunnen stemmen. Je foto's illustreren prachtig wat je wilt overbrengen. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jee Wilma, wat heb je dat weer mooi geschreven !

    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat heb je dit weer prachtig opgeschreven, helemaal mee eens.
    wens jou en je dierbaren nog vele happy thanksgivings jaren.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dank voor je verhaal...goed om eens bij stil te staan.
    Het is een amerikaanse feestdag maar jaren geleden maakte ik eens een kalkoentje van vilt waar je kaartjes aan kon hangen.Op elk kaartje schreef een gezinslid op waar hij of zij dankbaar voor was dat jaar...
    De kaartjes heb ik bewaard,de meisjes waren nog klein maar het is zo fijn om ze weer te lezen...;-)
    En het kalkoentje?
    Dat staat hier weer in de keuken..
    Ik zal mijn kalkoentje weleens laten zien in een volgend logje.

    Fijn weekend Wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat heb je het mooi onder woorden weten te brengen Wilma. Recht uit mijn hart.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Nou, dit is een heel mooi logje Wilma, hier hebben wij als lezers ook weer wat aan, het zet aan het nadenken en geeft een duw in de goede richting! Bedankt dat je dit deelt!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dankbaarheid en geluk gaan hand in hand. Gelukkig.....
    Warme groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Een schitterend geschreven stuk. Het zorgt ervoor dat ik alles zelf weer even op een andere (betere) manier kan zien!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!