maandag 21 november 2011

"Zijn het de genen?",.....

Het weekend is hier altijd een zoete inval,... Erg gezellig als de kinderen graag naar huis komen. De maandag worden er dan ook weer kasten gevuld en met de stofzuiger en zwabber door het huis heen gaan,... geen overbodige luxe hier in huize Kuin,..
Zaterdag was het zover dat mijn oudste kind hier kwam om te kijken of zij ook niet wat moois zou kunnen maken met lapjes en draadjes. Je moet weten dat zij nog nooit een draad in de naald gedaan heeft,...
Het blokje met de dame op hakkenschoenen is met erg veel plezier gemaakt en ze weet eigenlijk niet meer van stoppen!! hihi,... zouden het de genen zijn?,...
Ons jongste kind is al een tijdje bezig en heeft deze sodoku-quilt-top gemaakt. Ieder lapje heeft een nummer en als je de sodoku hebt opgelost komen de lapjes vanzelf op hun plaats,...
De top is klaar en kan gedubbeld worden,.. Ook zij heeft met erg veel plezier deze top gemaakt,... Zouden dit nu ook de genen zijn?
Zelf ben ik bezig geweest met een klein quiltje die in een map van Lecturama staat. Leuk om een keer als cadeautje weg te geven,.. 
Mijn weekend was heerlijk om met de twee dochters bezig te zijn. Je snapt zeker wel dat we heel wat afgelachen hebben, veel koffie en thee hebben gedronken, heerlijke soep hebben gemaakt en gegeten en een cake die warm uit de oven kwam bijna geen tijd had om af te koelen,...
Een weekend met een gouden randje,...

27 opmerkingen:

  1. Wat leuk om met je dochters met naald en draad bezig te zijn. Jullie werkstukken zijn erg geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De gezelligheid druipt echt van je berichtje hoor. Wat moet het er leuk geweest zijn.
    Altijd fijn om zo'n dagen te hebben om aan terug te denken.
    En ooh wat is dat resultaat knap zeg van je oudste dochter haar lapje.
    Nou leuk idee om een Sudoku quilt te maken. Kun je je hoofd op breken hé :-)

    gr,
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hè, als de genen gaan opspelen en er opeens draad en naald wordt gebruikt! Mijn oudste begon al weer wat jaartjes geleden opeens te borduren en nu maakt ze de meest mooi borduurwerken, waar ik dus niet aan moet denken!! Veel te veel werk! LOL! Maar allebei je dochters hebben stofjes in hun bloed, dat komt helemaal goed! Leuke dingen van jullie alledrie! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat moet dat genieten zijn geweest, om zo samen zulke mooie dingen te maken...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om zo te genieten van je dochters, het zijn de kleine dingen die het doen....
    Veel warmte gewenst,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me heerlijk om met je dochters samen te doen! Die van ons kijken geen naald aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn voor je dat je zo'n heerlijk weekend met je dochters hebt gehad. Het klinkt alsof het heeeeeel gezellig was.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je dochters ook aan het handwerken zijn, als ze willen komt het vanzelf wel. Ze zijn ook meteen al met erg leuke projecten bezig, daar aan is niet te zien dat ze voor het eerst met naald en draad aan de gang zijn.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat klinkt heel gezellig! Lekker samen met je dames quilten!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk om te lezen moes saampies met de dochters aan het frutten. Helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je dochter ook ineens aan de patch en borduur zijn en wat doen ze dat geweldig mooi. Leuk hoor en ja volgens mij zijn het zeker de genen. Jij bent ook weer een schattig huisjesquiltje aan het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een droom, die ik nog koester, dat mijn dochter (of zoons) ooit ook interesse krijgen in creatieve dingen. Ze maken wel meteen prachtige werkstukken, zeg! En die van jou wordt ook enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Daar droom ik nu ook van, maar mijn dochters zien het totaal niet zitten.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heerlijk, zo samen aan de slag. Dat wil niet echt met mijn mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat gezellig zo samen met je dochters, ik heb een zoon maar wie weet krijg ik ooit een schoondochter die dat ook leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat klinkt heel erg gezellig!! En nog leuker als je er achter komt dat je dochters toch naald en draad gaan oppakken!! Super...

    Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En opa had dan de kleinkinderen lekker voor zichzelf!!!!!

    -----lekker doorgaan dames!-----

    BeantwoordenVerwijderen
  18. What a lovely weekend Wilma, you are very lucky to have such a nice family to spend great times with. Soup, cake and some sewing with chatting sounds just perfect quality time. Love your 'Home' block, beautiful fabrics and sewing.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zit vast in de genen. Vaak zie je dat als je kinderen ouder worden, ineens ook zin krijgen om iets te creeren. Jullie zijn alle drie leuke dingen aan het maken. Maar van een sudoku quilt had ik nog niet gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk zo een knutselweekendje met je dochters...enne duidelijk hebben ze beiden jou talent Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heerlijk als je je genen op die manier kunt doorgeven. Hier wil dat nog niet zo lukken, misschien slaan ze wel een generatie over ;o(
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een gezellig weekend heb je gehad, en leuk dat je het quiltvirus zo aan je kinderen doorgeeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat klinkt dat gezellig. Heerlijk om zo samen bezig te zijn. Dat zijn voor later de warmste herinneringen voor je kinderen. Je dochters hebben, net als hun moeder, 'het' echt in de vingers. Ik wacht al jaren tevergeefs op de dag dat een van mijn beide dochters naald en draad ter hand neemt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk dat je meiden ook met handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Yes, dan is er voor ons ook nog hoop. Mijn dochter van 14 beweerde pas dat zij nooit zou gaan naaien omdat ik het altijd al deed ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  26. klinkt heel gezellig,leuk dat het toch in de genen zit. mooie werkstukken zijn het geworden.groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!