donderdag 8 december 2011

"NaaimachineStresssssss",.....

Een paar weken geleden viel hier een patroontje met stoffen op de mat. Een kleedje om je kopje koffie of thee op te zetten, laten we het maar even een placemat noemen voor het gemak,...
Helemaal gemaakt met de naaimachine,.... ach dat moet ik ook wel kunnen toch??

Met volle overgave kroop ik achter de naaimachine en stapje voor stapje ging ik aan de slag,.... Hier en daar werd al wat afgescholden omdat het totaal niet netjes ging. Na rode vlekken in mijn nek te hebben gekregen, een torenhoge bloeddruk, een rode kop van ergenis, was de placemat af,...
Eerlijk waar, ik heb bewondering voor iedereen die met de naaimachine bezig is om dit soort dingen netjes te maken!! Aan de naaimachine zal het niet hebben gelegen,...
De volgende keer ga ik het weer heerlijk ontspannen doen op de stoel met een naaldje en draadje in mijn hand,... zonder rode vlekken in mijn nek, een nette bloeddruk en een rode kop van enthousiasme,....

Ach, ik hoef natuurlijk niet zo bang te zijn dat er een vlekje komt in mijn lacemat,... ;o)


29 opmerkingen:

  1. Het is wel een schattig kleedje geworden. Ik ben ook niet zo'n fan van de naaimachine hoor.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke placemat. Je brengt me op een idee! Leuk voor de juf en meester op school, als kerstcadeautje. Gelukkig krijg ik geen vlekken en strepen in mijn nek als ik achter de naaimachine zit.LOL
    Groetjes van IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, vergeet ik nog te zeggen, wat een leuke mokwarmer! Haha, is dat een woord? Leuk setje heb je zo.
    IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was de rode vlekken, hoge bloeddruk en rode kop meer dan waard > hij is errug leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou heb ik niet zo'n probleem met de naaimachine, maar ik zit ook veel liever met mijn handjes te naaien..
    Inderdaad, leuke placemat, maar je mokwarmer is ook erg leuk, zelf gebreid?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zou mijn verhaal kunnen zijn. Ook hier kan de naaimachine veel stress geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. *haha* heel herkenbaar. Ik heb voorheen (voordat ik met de hand leerde werken) ook wel van alles en nog wat op de machine geprobeerd, maar ik heb nog steeds niet voldoende controle over de machine dat ik alles voor elkaar krijg wat ik wil. Dus: de volgende keer gewoon lekker met de hand doen ^_^ (maar je onderzetter ziet er wel mooi uit)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jet is een mooie placemat geworden. De een is een machinefan de ander doet alles met de hand. Fijn toch al die verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Wilma, het is wel een leuke onderzetter/placemat geworden! Volgende keer lekker weer met naald en draadje in de hand. Groetjes Ineke (Apeldoorn)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is wel een leuk pacematje geworden en oefening baart kunst...de volgende gaar echt veel makkelijker...(sorry, ik ben wel van de machine's)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja Ja van daag al weer 5 manden, maar het went nog niet,
    Zo stil en vandaag weer zoveel tranen. mooi die quilt voor je schoonzus.
    knuffel Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit heb ik ook altijd als ik dit soort werkjes met de naaimachine wil doen. Gewoon naald en draad en alles gaat goed. gr. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt wat met de machine of niet, Wilma. Het ziet er op de foto keurig uit. En soms is het fijn als iets snel af is, maar met de hand is zo rustgevend. Maar van je "stress"blogje, word ik wel blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het kleedje is mooi geworden en goed gelukt. Met de naaimachine gaat het wel vlugger maar als het stressen wordt dan maar wat langzamer,toch?

    Vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Grappig he, ieder zo zijn voorkeuren! Jij weet tenminste, dat het 'met de hand quilten' je veel meer plezier geeft! Ik vind je kleedje trouwens toch heel erg leuk geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En ik heb altijd zo'n bewondering voor de dames die alles met de hand doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat herkenbaar ... !!!
    Ben gelukkig niet de enige ... met de hand quilten geeft mij ook een hoop rust ...
    Placemat is wel heel leuk geworden ... niet in Wilma kleurtjes ?
    Of doe je die alleen met de hand ... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oefening baart kunst.
    Ik vind het goed geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuk kleedje en met de naaimachine werken is niet altijd zo ontspannend als je denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed van je dat je tòch doorgezet hebt!! Je hebt dan ook met een recht een kleedje om trots op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het kleedje is prachtig geworden,en het jasje om de mok is ook stoer. Toch maar relext met de hand-werken, groet Warna

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lovely placemat, I agree with you, I prefer to sew by hand, no machine for me!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ondanks alles toch heel leuk geworden dit quiltje!! :-)

    Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hij is mooi geworden. Ik kies ook eerder voor de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. vind je koffie matje erg leuk geworden ...:) koekje erbij en laat het buiten dan maar stormen:)

    groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. In Amerika noemen ze dat een "mugrug".Met de hand krijg je toch die puntjes netter op elkaar en waarom dan met minder genoegen nemen. Scheelt gelijk een hoop stress.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hij is erg leuk geworden. Als ik het6 zo lees kun je het ook niet met de machine net zo min als ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hahaha, ik herken dat, vlekken in de nek enzo, met die 'masjien'kan ik ook zo mmmmmmm, lolll

    knuffs

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ach met een beetje oefenen gaat dat wel goed komen.
    Wat leuk dat jasje voor je beker.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma