vrijdag 2 december 2011

"Stoffen en Soppen??',....

Op vrijdag probeer ik altijd beneden alles schoon te hebben,... ja proberen,.. voor zo'n rommelkont als ik ben valt het nog niet mee om met een lapje stof te lopen die nat is van water en sop,... ik ben liever in de weer met andere stofjes,...

In de ochtend begin ik al vroeg met het stoffen van de beneden verdieping,... ach en al stoffend ben ik al snel afgeleid en komen mijn prachtige boompjes naar beneden,...
Dan is het natuurlijk ook wel erg leuk om de kleine kerstman af te maken,...

Ach als je dan toch zo heerlijk bezig bent wordt meteen het naaldenmapje voor mijn oudste kind afgemaakt. Heerlijk gevoel om die al ingepakt te hebben voor onder de boom. Een foto komt na die tijd want die donderstenen lezen mee!!
Gisteren kwam er een kaart van Anita in de bus,... Bij de kaart schattige vogeltjes!!  Natuurlijk krijgen deze ook al een plekje in de boom. Ze zijn nog leeg maar nu heb ik al schik van mijn boompjes,... De maand deceber staat dus in het teken van de boompjes die gevuld gaan worden,...

Na de kerstdagen komen de vogeltjes in een krans te hangen met allerlei andere spulletjes,... De boompjes worden dan weer gevuld met kleine koude karels,..

Je kan maar druk zijn met deze boompjes toch??
Als je dan toch niet zo druk bent met poetsen dan nog even deze kleine afmaken,.. Home is where the hart is,...

Het patroontje kwam samen met de stofjes hier en vind hem wel schattig geworden,... Niet in de wilma-kleurtjes maar gewoon even anders,...
Nu toch nog maar even met de stofzuiger door het huis anders voel ik mij zo schuldig dat ik weer zo'n heerlijke dag heb gehad!!

24 opmerkingen:

  1. Prachtig, Wilma! Wat een mooie foto's en het huisje is enig. Je boompjes en kransen trouwens ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. There's no place like home.
    Fijn toch als je zo heel blij wordt van zo rommelen. Veel beter dan zuurder dan zuur op te ruimen en dan nog geen plezier te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rommelen kan zóo fijn zijn !
    Maar helaas de huishoudelijke plicht roept regelmatig, hahahha.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik sluit me helemaal bij jou en de dames hierboven aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik sluit me helemaal bij jou en de dames hierboven aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om zo bezig te zijn met het gezellig maken van je omgeving!
    fijn weekend,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaa, soms moeten we gewoon even met het sopje rond, het hoort er allemaal bij, en ik verbeeld me dan altijd maar dat ik de huiskabouters weer blij maak met mijn gepoets! Maar ondertussen heb je weer wel drie dingen afgemaakt Wilma, ook heerlijk, ach, zo gaat dat dan ;) Fijn weekend, groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk hé zo'n dag! Moet kunnen toch?Ik begin ook weleens dapper, maar kom dan weer iets leuks tegen, nou ja je snapt het wel.....
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daarom is de vrijdag voor mij een feestje, dan komt de hulp die raast door het huis, ik doe de boodschappen en dan is de rest van de dag voor mij, heerlijk! Maar zulke gave boompjes zijn wel heel gaaf en de mannen niet minder, leuke vogeltjes! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hola Wilma me encantaron tus Santa y adore las coronas con tronquitos de árbol son hermosas muy rusticas y para decorar fácil, yo limpio a fondo los sábados y mis hijas me ayudan, te mando un beso Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben je toch weer heerlijk bezig.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vrijdag is bij mij vaak een werkdag. Donderdag wordt er hier uitgebreid gepoetst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha,zo gaat dat hier nou ook,zo snel afgeleid als ik ergens een leuk werkje zie liggen, en die liggen hier door het hele huis dus poetsen is iedere week weer een strijd.
    Maar je bent wel weer goed bezig Wilma. Leuke dingetjes.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello from France !!! Xmas is coming and it's a joy to look at your blog !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet het er gezellig uit en wat is die kleine ook weer erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk he om zo in huis bezig te zijn. Ik ben blij dat je de vogeltjes leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel herkenbaar Wilma. Het zijn schattige boompjes en worden alleen maar leuker.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn poetsdag is vaak op donderdag en zaterdag, mijn enige vrije dagen. Je hebt weer een leuk verhaal geschreven en je decoratiespulletjes voor de Kerst zo mooi en gezellig!!! Die kransen zijn echt top. Groetjes, fijne Sinterklaas en fijn weekend.
    Ineke Hulzebos (Apeldoorn)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet het er al heerlijk winters uit bij je Wilma! Zo leuk die boompjes en ben je betoeterd, we hoeven ons niet schuldig te voelen omdat we ons weten te vermaken! Een verveelde vrouw is duizend keer erger dan een stoffig huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ben je toch weer lekker bezig!!! Ook al is het niet met soppen......brr, rotwerkje wat elke keer weer terugkomt.......:(
    ga maar haken en leuke poppen maken!! Genieten wij ook van.....;)
    enne, handige man, die tafeltjes zijn stik-kei mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn toch om zo bezig te zijn in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk toch, al die afleidingen! Wat wordt je haakwerk ook geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke post om te lezen en zo herkenbaar, ha ben ook altijd met van alles bezig als ik eigen hh werk moet doen. Zier er zo gezellig uit bij je :-)
    Fijne zondag,
    Gr, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beuuuu al dat huishoudelijk werk!
    Leuke foto's, erg inspirerend ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!