vrijdag 9 december 2011

"Waar het virus is begonnen",....

Jaren geleden heb ik les gehad om met lapjes een kussen te maken,... Erg leuk om te doen maar wat vond ik het veeeel werk. De jurkjes en rokjes die ik toen nog aan het naaien was voor mijn kleine meisjes ging veel sneller. Ook het breien van truitjes met beren en moeilijke patronen erin waren eerder klaar,...
Het einde van patchworken,...

Totdat mijn schoonzusje begon met het naaien van allemaal lapjes tegen elkaar aan,.. natuurlijk moest ik aan mijn twee kussentjes denken. Wat zou zij het leuk vinden als ik er ook weer mee zou beginnen,...
De meiden waren een stuk groter geworden en het naaien van rokjes en jurkjes en het breien van truien met beren erin, was op een laag pitje komen te staan,...
Nou misschien, heel misschien dacht ik nog,...
Kijkend op het wereld wijde web kwam ik toch wel veel leuks tegen en heb toen deze twee patronen besteld bij Bobbin,... Lapjes uitzoeken bij het hobbyhoekje in Huissen en kijken of ik dit dan wel leuk vond om te doen,....
Wat heb ik genoten om deze twee muurquilts te maken. Voordat ik het door had begon er een heus virus bij mij te ontstaan,.. Alleen kleine quiltjes dacht ik nog maar van het 1 is het ander gekomen. En geniet van al het moois wat patchwork te bieden heeft,....
Gelukkig heb ik toen ook trots een label gemaakt aan de achterkant en kon ik nu even kijken wanneer deze twee zijn gemaakt,.... In 2005 zijn ze gemaakt en zoals er al bij staat op het label,... Stitched with love,...

Deze twee leukerds hebben al op mijn vorige weblog met of zonder streepje gestaan maar doordat deze nog steeds niet goed online is zet ik hem ook op dit blog,...
Het blog wat wel gaat blijven en ik zeker niet meer terug ga naar het log met of zonder streepje,...

24 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je hier mee begonnen bent !
    Ik ga in ieder geval niet meer terug naar weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat je weer met quilten begonnen ben. Daardoor kunnen we nu van jou verhaaltjes en quilts genieten. Ik blief hier, ik ga niet meer terug naar weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een goede keuze gemaakt, door er aan te beginnen.
    Het is een heel gezond virus !
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk quiltje is dat en goed hoor dat je bij ons bloggers blijft. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je die oude quiltjes nog eens laat zien.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dit virus nog maar een klein jaartje onder de leden maar wil het nooit meer kwijt ;-)
    Zo leuk om bij jou te lezen hoe het begon en je quiltjes zijn schattig.
    Fijn weekend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend mooie quilts en foto's, Wilma. Super

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke winterquiltjes, en de poppen zijn ook zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd leuk om te lezen hoe iemand aan deze hobby is begonnen.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn PRACHTIG!!!
    En wat hebben ze wel niet te weeg gewacht!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hola Wilma me encantan tus trabajos ese tapiz muy dulce y la manta que hermosa cuentan historias y eso es muy lindo un beso Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn echt hartstikke leuk en ik kende ze nog niet, dus voor mij weer nieuw, staan geweldig in jouw kamer! Fijn weekend,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sneeuwmannen zijn altijd leuk om naar te kijken. Zeker naar deze! Ik wist niet, dat je nog maar zo "kort" quilt. je hebt veel gedaan in die zes jaar. Het virus heeft je flink te pakken gekregen.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Great Xmas time !!!love your xmas decorations ,thanks for coming in my garden blog,the door stay open for you
    Happy week-end

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt er gelukkig nooit spijt van gekregen dat dit virus je te pakken kreeg! Leuke herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O wat grappig! Die sneeuwman die kerstman wordt is ook mijn eerste echte quiltje! Ik vond dit zo'n leuk patroon toen! Bij mij was het begonnen in 2001 en deze heb ik twee jaar geleden eindelijk eens afgemaakt dus hij mag ook weer hangen! Wat kan de wereld dan ineens klein zijn he!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe een koe een haas vangt of... hoe je aan een hobby begint. Het is weeral heel gezellig bij jou.
    De quilt voor je schoonzusje is iets wat ze zal koesteren, een stukje nabijheid van Dick.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful Christmas displays. I love how you have used the Santa and snowman quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke plaatjes .
    de sneeuwmannenquilt ligt hier ook nog ergens in de schuif.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk te lezen dat je zo begonnen bent. En weet ik ga volgend jaar de onderste afmaken deze ligt in mijn WIP bak en ik vind hem toch leuk dus ik vind het extra leuk om hem hier voorbij te zien komen. De sneeuwpopjes is ook al zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om te zien waar het allemaal mee begonnen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze zijn geweldig! Goed dat je weer begonnen bent anders hadden wij ook een heleboel moois gemist.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!