maandag 9 januari 2012

"Help, mijn vrouw heeft een hobby",....

Op deze maandag kan ik niet zoveel laten zien wat ik heb gedaan dit weekend,... Namelijk niet zoveel op patchworkgebied.

Het afgelopen weekend stond in het teken van twee prachtige kereltjes,... Onze kleinkinderen kwamen als afsluiting van de vakantie bij ons logeren. Natuurlijk plan je dan alles rond deze twee prachtige kereltjes,...
Jeremaih is 1 januari 7 jaar geworden. Een vreemde dag om jarig te zijn,.. het kereltje was helemaal gelukkig met het vuurwerk in de nacht en de eerste felicitaties,...

En deze oma zit dan de hele dag te genieten van het mannetje dat straalt van oor tot oor. En ook vraag ik mij dan stilletjes af waar de jaren zijn gebleven. Heel dankbaar ben ik dan ook dat ik met mijn 45 jaar mag en kan genieten van deze topgozers!!
 Terwijl de mannen samen met opa en tante een spelletje aan het spelen waren heb ik een huisje gebouwd en de randen om twee huisjes gemaakt,... even kijken hoe dit staat,..

Aan tafel hoor ik vrolijke stemmetjes en zo nu en dan ook een klein miepstemmetje van de jongens. Ze spelen Minotaurus. Na weken weet ik dat het gewoon "mens erger je niet is" maar dan van lego.

Terwijl ik het typ spiek ik wel even op de doos hoor,... Voor deze oma is het niet te onthouden,.. ;o)
Door het zoeken naar scrapjes voor de huisjes ben ik in mijn werkkamer bezig met opruimen,...

Mijn stapel met projectjes moet ik nog doorspitten. Zag al wel dat er heeel veeel ligt waar ik zo graag mij mee bezig wil houden. Waarom begin ik toch zo makkelijk aan iets nieuws terwijl er zoveel moois ligt te wachten?
Op een quiltrek hangt mijn eigen Nearly Insane quilt waar steeds weer een blokje voor wordt gemaakt. Er liggen weer wat blokjes die aan de top kunnen worden gezet,...

Als ik zo de foto's zie snap ik ook wel een beetje dat Marc weleens zegt "Help, mijn vrouw heeft een hobby",.... Gelukkig heeft het programma het alleen nog over mannen anders zou ik mij toch wel zorgen gaan maken!!

33 opmerkingen:

  1. Och meid, als je je dáár zorgen om moet gaan maken! Hij kan nog netjes tussen de dozen en mandjes doorlopen en de koffie kan nog op tafel, dus waar hebben die mannen het nou over! Hihi! Hier net zo hoor, maar dan heeft ie het vooral over de hoeveel onafgemaakte projecten en kratten met lapjes! We moeten ons zelf toch bezig houden als zij de hort op zijn? Lees: werken! En als we af en toe eens kuizen is het toch wel goed? gewoon lekker verder steekjes blijven maken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moet jij genoten hebben! By the way ik vind je huisjes met die randjes er langs wel heel erg mooi worden zo! Volgens mij moeten we maar een uitvoering gaan geven van de 'Quiltologen' ipv de 'Monologen of Vaginalogen'!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, ook hier werd ik al vergeleken...ik zeg niks...en daarbij doe wij tenminste geen vlieg kwaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo moppert mijn man altijd over de draadjes door het hele huis, ook als hij net gestofzuigd hebt. Spelden die altijd hem opzoeken. Maar verder is hij wel blij met me hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, dat roept mijn man altijd al! Ik geloof ook wel dat hij af en toe helemaal gek wordt van de draadjes, wolletjes en lapjes.
    Mooie huisjes hoor, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent ook al met de huisjes begonnen. Ben ik dan de enige die niet meedoet? Ze worden wel heel mooi.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd met je kleinzoon! Ja, het gaat snel, af en toe krijg ik er de zenuwen van, van die snelheid waarmee ze groot worden......
    En ja, we hebben een super hobby, heerlijk toch. Mooie huisjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een beeldschone huisjes heb je gemaakt en wat is het toch heerlijk als die mannetjes er zijn, hier is het ook weer stil ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe herkenbaar is dit!!! grinnik
    Mooi je huisjes
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha,
    maar je huisjes worden heel mooi ... met bijzondere sashings... bestaan ze uit drie reepjes stof ? Dat is een werk ...
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het verschil tussen ons en die mannen is, dat wij ons werk in huis niet verwaarlozen, soms een daagje uitstellen (zoals de strijk! Bèh!) maar we zorgen wel dat iedereen op tijd wordt gevoederd en van verschoning voorzien! Verder hangen er dan wel hier en daar schitterende exemplaren van onze hobby, we nemen niet het hele huis over! En bij jou wordt het straks ook weer een enigszins georganiseerde bende, maar wel een schone! Fijne dag en geniet van je mooie huisjes, ik vind de sashings beeldschoon, net alsof er tuintjes tussen zitten! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hm ben dus niet de enige die makkelijk iets nieuws begint. Met het starten van mijn blog ben ik in de voetsporen getreden van Chris en heb besloten eerst de ufo's aan te pakken. Daarom ben ik niet gestart met de huisjes maar als ik die van jou zie....wat zijn ze prachtig en wat is de verleiding groot.
    hartelijke groet janet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk, dat onze mannen blij zijn, dat wij een hobby hebben en we hen
    ook hun gang laten gaan. Die van mij
    heeft gisteren ongestoord naar het
    schaatsen kunnen kijken, terwijl ik
    heerlijk bezig was. En het is zeker
    een voorrecht om jong oma te zijn, dat
    weet ik ook uit ervaring inmiddels!
    Het is heerlijk genieten. En wat wor-
    den jouw huisjes zo een prachtig
    straatje, met de randjes erom; heel
    smaakvol! Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een herkenbaar verhaal over twee jongetjes!!! Wij hebben er inmiddels drie en het is en blijft een feest om die kereltjes over de vloer te hebben!!!

    Mijn man roept niet om hulp, hij heeft zelf een zeeeeeeeer uitgebreide, ruimtevretende hobby: gelukkig, kan ik ook mijn gang gaan.......;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk verhaal! Wil even zeggen dat ik die bies die je gaat gebruiken rondom je huisjes, wel heel erg leuk vind!
    Auckje van der Leij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je zult geen hobby hebben. DAT is pas erg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach meid heerlijk toch die hobby.
    Ik heb toch besloten om niet mee te doen ik ga heel netjes eerst bezig met de ufo's.
    Klinkt goed nietwaar.
    Ik heb trouwens wel aan je gedacht gisteren alweer een half jaar .
    toch gaat de tijd vlug.
    maar het missen blijft.
    knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben het met Berna eens. Mijn man zegt vaak: Gelukkig, Chris heeft een hobby. Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Met een glimlach heb ik je blogje gelezen.....Heerlijk toch, wat zal Marc knetter van je worden wanneer je géén hobby zou hebben.

    Groetjes Tertia
    P.s. Ik heb eindelijk het patroon van "living the dream" Deze quilt had jij toch gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er heel herkenbaar uit. En wat maakt het allemaal uit, we hebben gelukkig een geweldige hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie huisjes prachtige sashings!!!
    En ja we hebben een hobby maar ruimen alles zelf toch weer op! hihi!
    fijne avond,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Onze kleinzoon was ook nog even bij ons in de kerstvakantie, heerlijk dat gekwebbel. Wat fantastisch, zoveel lapjes als jij hebt, altijd keus genoeg. Leuk dat je langs kwam op mijn blog. De nietjes laten gelukkig geen gaatjes na in de stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk toch onze hobby.
    Hier zitten ze ook wel eens onder de draadjes, of liggende stoelen vol Quiltspullen.
    Je huisjes worden wel heeel mooooi.

    gr. Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Wilma, gefeliciteerd met je 'grote'kleinzoon! En je huisjes worden ook al zo mooi! Ik doe niet mee, maar geniet volop van alle huisjes die op de blog's verschijnen. Groetjes Ineke Hulzebos (Apeldoorn)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Verjaardagen van kleinkinderen zijn altijd heel speciaal, en zo te zien heb jij hier en daar ook lekker veel spulletjes liggen, en met opruimen kun je altijd zo blij worden als je dingen tegen komt waarvan je niet meer wist dat je ze had :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een herkenbaar verhaal. Als mijn man zoveel chaos zou scheppen, zou ik gaan gillen, denk ik. Maar mijn eigen rommeltjes zijn mijn schatten. Zo kostbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bedankt voor je leuke en lieve reacties op mijn blog ;)

    Leuk om de vorderingen van de huisjes e.d. te lezen op alle blogs. Ik vind je NI ook enorm mooi!!

    Zelf begin ik nog niet aan grote projecten, dat lukt nog niet. Maar de quiltzin is in ieder geval weer terug! JOEPIE!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk toch die hobby's van ons. Wat moeten wij zonder hobby.

    Ik heb je weer gevonden enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. blij te zien dat het er ergens anders ook zo uitziet hihi!!! Gewoon genieten!! Liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Door het huisjesvirus zijn er al heel wat dames op zoek naar scraps aan het reorganiseren geslagen. Kan nooit kwaad en als het geregeld is, is ook een prettig gevoel.
    Ik ben nog op zoek naar een sashing.
    Gr.Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk toch een hobby. Mijn DH maakte een foto toen ik bezig was met mijn lapjes voor de scrap huisjes. De keukentafel bedolven onder de lapjes en ik er ergens tussen! Het is zo herkenbaar!
    Mooi hoor je sashings tussen de huisjes,goede keus!
    Fijne dag, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heerlijk toch zo'n hobby, maar even serieus wat een geweldig mooie huisjes en dan de prachtige sashings, echt een plaatje.

    Groetjes van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!