maandag 16 januari 2012

"Malle Pietje",....

Zo aan het begin van een nieuw jaar ben ik altijd al wat onrustig en neem ik zo nu en dan even tijd om na te denken. Dit keer over alles wat met mijn grote hobby te maken heeft,... Patchwork,...
Ik sta al bekend als "Malle Pietje" die altijd wel iets in huis heeft als je iets nodig hebt,.. Verzamelen is een bezigheid van mij,...
Veel is uitgezocht en van veel spullen wordt afscheid genomen,..
Ook zijn er heel veel quilts die door mijn vingers zijn gegaan en ik vraag mij dan werkelijk af waarom er zoveel ligt!! Het een is nog mooier dan het andere. 7 sisters heb ik uit de stapel gehaald en staat bovenaan mijn lijstje om af te maken,...
De weddingring ligt daarna op de stapel. Stoffen al geknipt en liggen in een schoenendoos. Oud blauw met oud roze vormen de ringen in een creme kleurige bloemenstofje,... Zo romantisch!!
Ook liggen er heel veel kleine bloemekes die aan de lap moeten worden gezet. Van erg veel restjes zijn bloemekes gemaakt,...
Wat dachten jullie van de trick en treat mandjes van de blackbird dames,..  Al heel wat mandjes liggen te wachten,.. zo geduldig,..
Maria's tuin of zoals het patroon heet, Mollies garden, moet ook nodig aandacht krijgen. Een rand met bloemen en vogels moet nog gemaakt worden,..
Malle Pietje gaat nog wel even door hoor. Er ligt nog meer!!
Huisjes werden er ook gemaakt in 2011. 3 Huisjes om een eigen "home sweet home quilt" te maken zijn gemaakt en de andere 6 moeten nog. Wel een stuk groter dan de huisjes die nu gemaakt worden in 2012,..
Een creme rode quilt die gemaakt wordt van stroken van 5cm ligt er ook. De lap is al aardig groot geworden en toch wel zonde dat het in een kistje ligt,...

En mocht je nu denken dat dit alles is? De stapel is nog veel groter,...

Malle Pietje laat morgen meer zien na de bee. Eerst gezellig samen patchworken en dan gaat Malle Pietje nog meer laten zien,..

25 opmerkingen:

  1. Volgens mij ben jij meer een Malle Grietje, maar je hebt gelijk wat een enorme mooie en wat veel heb je er nog liggen, zal ik ook eens laten zien wat er hier allemaal op een finishing touch wacht? NU niet zoveel als bij jou, maar genoeg!! Maar ook niet zulke mooie, dat is wel zeker! Succes met het afwerken van deze beeldschone stapel! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Wilma, your quilts are sooooooo beautiful. I love all the fabrics you use and the colours you put together. You are so talented and a wonderful inspiration, good luck with all your projects this year. Kindest regards, Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het is allemaal zo mooi! Zonde om op een stapel te laten liggen. Misschien toch maar eens de stapel eerst afwerken voor je aan iets nieuws begint? Hahaha! Ik snap je probleem, het is allemaal zo leuk he?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, maakt allemaal niets uit. Zoals je al schreef, je lapjes wachten rustig op je...
    Het belangrijkste is toch dat je bezig bent, en als je dan een keer iets afmaakt is de voldoening extra groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. erg mooie quilts hoor zonde om zo te laten liggen ,aan de slag ermee,je kan er voorlopig nog mee vooruit hey.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie quilts heb je gemaakt, helemaal mijn stijl.
    Je Home Sweet Home is ook super.
    Ben hem zelf aan het maken met thimbleberrie stof ( had ik nog zoveel van liggen) ik wilde hem eigenlijk ook van rozen stoffen maken.
    Succes met het afmaken van je quilts.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allemaal hele mooie superdingen.
    Och als de MUZE er is dan worden het één voor één affo's.
    Vele werkjes moet je gewoon hebben liggen,he...de zin van vandaag is niet dezelfde van morgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!met al die ufo's heb je tenminste keuze in wat je gaat doen :-) Mooie quilts in prachtige kleuren. En dat malle pietje(grietje) gevoel.......eigenlijk wel heerlijk toch!!
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie stapel ooo die weddingring wat een beauty!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn allemaal zo mooi. Ik hoop dat je dit jar toch slaagt om er wat af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Troost je Wilma, hier zit nog zo'n chaoot die alles wil maken en met alles begint, maar het komt echt wel een keer af.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och wat een hoop moois ligt er bij je om afgemaakt te worden!
    Dat moet toch wel een enorm rijk gevoel geven.
    Komt allemaal goed, alles op zijn tijd:-)

    Groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gewoon doen waar je zin in hebt en genieten van die rijkdom om je heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooie quilts en die komen wel af een keertje af,toch? Volgens mij heb jij dat ook, er zijn zoveel mooie quilt om te maken!

    Vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hum, waar heb ik zo'n stapel toch meer gezien???.....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niks Malle Pietje, zolang je er plezier in hebt en trouwens hebben wij dat allemaal niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tjonge wat veel zeg, en allemaal erg mooi.
    Ik zou zeggen maak die wat het vers is af en loop zo de hele stapel af.
    Ik weet het er is ook zoveel moois om te maken ;0)
    De Mollies garden is ook een favoriet van mij, zo Mooi ! ! !
    Ben benieuwd wat je nog meer te showen hebt.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou nou jij hebt zeker veel liggen en allemaal even mooi. Het is wel erg leuk want je kunt dan steeds iets anders oppakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je heft je in elk geval niet te vervelen het komende jaar, niet dat ik dacht dat je dat anders wel deed hoor (lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijkheden allemaal... Gewoon volop van genieten hoor, Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. All your projects are beautiful Wilma! It would be hard to choose what to work on. I can't wait to see each one finished.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vervelen zul je je niet doen in 2012 ;o)
    Ik heb een half jaar geleden al mijn projecten uitgezocht en ik ben nu aan het afmaken. Niet alles tegelijk hoor, dan zou ik gek worden en niet meer weten wat eerst te doen. Nee, er liggen een paar projecten om aan te werken en de rest ligt geduldig in een doos te wachten tot zij aan de beurt zijn. Dat werkt voor mij het beste, want zo zonder overzicht, zou ik overal maar als een kip zonder kop aan werken ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. tja Wilma weetje je zit ook dicht bij het vuur ,ik kan me voorstellen als je inkopen aan het doen ben en je ziet iets nieuws dat je vlugger er aan begint. maar.... ik heb ook wel het een en ander liggen hoor stel je voor je hebt niks te doen . dan moet je aan het huishouden ahhhhhhhhhhhh.

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk toch als je het voor het uitkiezen hebt?! Ze zijn stuk voor stuk plaatjes, dus gewoon die uitpikken waar je die dag zin in hebt! Mooie dag en succes met het uitkiezen! liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma