vrijdag 20 januari 2012

"Seven Sisters",.....

Wat heb ik onrustige weken achter de rug,... Waarom? Eigenlijk geen idee. Het zit wel in mijn karakter dat ik meer wil doen dan mogelijk. Zwaai zo nu en dan even naar mijzelf als ik mijzelf voorbij ren,...
;o)
Zo'n periode heb ik wel vaker en door de onrust doe ik eigenlijk minder dan gewoonlijk,.... Met gevolg dat er eigenlijk helemaal niets uit mijn handen komt, gewoon niet de rust kunnen vinden om heerlijk in mijn stoeltje te zitten,....

Totdat ik van de week op mijn stoel ging zitten, koffie erbij, wat lapjes knippen en aan elkaar zetten,... Mijn gedachten gaan alle kanten op. Roep mijzelf even tot de orde en probeer al die gedachten weg te leggen en te genieten van mijn sterren,...
De rust is nog ver te zoeken maar ik blijf hopen dat ik die weer kan vinden zodat ik heerlijk ontspannen met mijn lapjes bezig kan zijn en niet steeds zit te denken wat ik allemaal wil doen.
 
Misschien moet ik maar eens goed naar deze twee grote vrienden van elkaar kijken. Die trekken zich er niets van aan dat het vrouwtje onrustig doet,...

;o)

28 opmerkingen:

  1. hoi Wilma die onrust gaat wel weg straks als het voorjaar eraan komt en je weer buiten kan zijn.
    geniet lekker van de lapjes en van het weekend niet te veel moeten dan komt het goed .

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er gezellig uit bij jou. En mooie sterretjes.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, proberen wat vaker van je sterretjes en van die heerlijke schatjes te genieten! (misschien makkelijker gezegd dan gedaan...)
    Veel sterkte met jezelf hoor! :)
    Liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt geluk! Als ik onrustig ben dan is Tara het ook, dus ik moet mezelf wel tot de orde roepen, anders wordt ik stapel van haar! Neem zo nu en dan echt even tijd voor jezelf, maskertje of zo en dan nog wat steekjes en geniet van al die leuke dingen, groetjes en fijn weekend,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dat ook wel eens. Dan beperk ik drastisch wat ik onderhanden heb. Mag alleen nog aan een paar dingen werken. Dat brengt bij mij altijd de rust terug. Succes met het terugbrengen van rust in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar, die onrust.
    Ik heb dat ook vaak, en ren de hele dag heen en weer, en als ik dan kijk wat ik heb gedaan.......niets!
    Daarom kan ik ook niet met te veel dingen tegelijk bezig zijn, wordt ik nog onrustiger van.
    Zal wel in onze natuur zitten.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zal in de maand januari zitten. Overal op de blogs kom ik die kreet tegen: er is nog zoveel dat gedaan moet en waar begin ik nou. Mijn enige voornemen aan het eind van het jaar( of begin van het nieuwe) is; geen voornemen. Quilten en patchen doen we toch voor de lol. En wat is nou heerlijker dan iedere keer iets anders kunnen pakken. Anders wordt het leven maar saai. Daar hebben wij quilters toch geen last van? Succes met je projecten. Geniet ervan.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi Wilma, ik begin ook te denken dat die onrust in de tijd van het jaar zit. Bij mij kijkt hij ook al weken om de hoek.
    Gewoon lekker doorgaan dan met dit en dan met dat en dan weer eens met lekker niets.... En als het voorjaar doorbreekt ebt de onrust weg!
    Sterkte en groeten,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niets doen is soms heerlijk hoor, maar je moet er wel van kunnen genieten, het jezelf toestaan en dan komt de rust om iets te doen vanzelf weer.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel herkenbaar, ik kan dat zo nu en dan ook hebben, doe dan van alles en nog wat, maar niets raakt dan echt af, zal wel ADHD zijn ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb vandaag ook zo'n bleh dag! De hele dag vrij om de hele dag ook niets te doen dan een beetje appelig te zijn! En om bij te lezen op de blogs. Enne onrustig of niet, je maakt prachtige quilts! Geniet van je weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super herkenbaar Wilma! Je wilt heel veel, maar komt uiteindelijk tot weinig of niks, pfff, heb ik ook regelmatig, maar komt uiteindelijk altijd weer een andere periode!
    Maar gewoon over je heen laten komen!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve foto van de twee. En wat worden de 7 sisters mooi. Ach zo ineens krijg je weer rust, tenminste zo gaat het bij mij altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kijk daarom ben ik zo blij met m'n quilzoldertje ;-) deurtje dicht telefoon er uit en ik ben er niet! Een aantal quilts gaat tijdelijk de ufo-doos in en dan krijg je wat meer overzicht. En tja als het buiten zo onrustig is zoals het kan zijn in januari........ weetje gewoon over je heen laten komen en rustig afwachten. groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Probeer nog even in jezelf te blijven. Je krijgt nu de kracht om straks met het komen van de lente naar buiten te keren!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh ik ben dus niet de enigste in deze tijd! Hier gebeurd ook niks met naald en draad, terwijl ik zoveel wil in mijn hoofd! Ben dus mijn hele blog maar gaan verbouwen vandaag! Tja, gewoon bij neerleggen en afleiding zoeken helpt dan wel. Inderdaad hondjes willen daar wel een goed hulpmiddel bij zijn (en je katje ook, maar die hebben wij niet). Gewoon door blijven gaan met adem halen helpt ook LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. We kunnen ons gedrag niet altijd verklaren hé... deze periode van het jaar vind ik wel de moeilijkste, het is uitkijken naar de zon.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I think we all need to sometimes just enjoy what we are working on instead of thinking about all the other things. i love the photo of your dog and cat cuddling up together!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ooooh die laatste foto Wilma...wat een hoog Aaaahhhhhh-gehalte! Maar je 7 zustertjes zijn ook niet te versmaden, maar showen duidelijk een andere passie! Fijn weekend daar...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooooh die laatste foto Wilma...wat een hoog Aaaahhhhhh-gehalte! Maar je 7 zustertjes zijn ook niet te versmaden, maar showen duidelijk een andere passie! Fijn weekend daar...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ooooh die laatste foto Wilma...wat een hoog Aaaahhhhhh-gehalte! Maar je 7 zustertjes zijn ook niet te versmaden, maar showen duidelijk een andere passie! Fijn weekend daar...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vast het kriebelende voorjaar dat je voelt. Het weer is zacht en als je buiten bent, ondanks de regen zie je al lentebodes.
    Je onrust is herkenbaar, moi ook.

    Fijn week-end en vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  23. laat het maar gewoon over je heen komen Wil,het komt vast van dat onstuimige weer...harde wind en storm daar word je onrustig van!
    je hebt net als ik veel toppen die nog afgemaakt moeten worden,ach meid dat komt wel goed...ooit...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zooooo herkenbaar, ben het eens met mijn voorgangers zalwel door het weer komen, vind je grote bloksterren erruuug mooi groet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Héhe, ik was je zomaar kwijtgeraakt tussen mijn feeds. Gelukkig zijn er altijd nog heel veel anderen die komen kijken.
    Wat heb jij toch veel onder handen.
    Van harte nog met de jarige, ook al is dat alweer eventjes geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O, wat herkenbaar... Rustig aan, hoor. Komt vanzelf weer goed. 't Is immers zo prachtig allemaal wat je doet!
    Veel groeten,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mmm, ken dat. Heb mezelf nu wat beperkingen opgelegd betreffende projecten en echt, het helpt! rust in mijn hoofd om het een en ander af te maken en de rest moet gewoon maar even wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Moeilijk hè? Jezelf terugfluiten. Dat vind ik ook iedere keer...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!