dinsdag 31 januari 2012

"Zoete kleurtjes in een weddingring",....

Stoffen voor de weddingring-quilt liggen op de tafel. Het is altijd weer even inkomen hoe je de meloentjes aan het maken was. Eenmaal aan het knippen weet ik het weer en voordat je het weet liggen er heel wat meloentjes op tafel,..
Het is een romatische quilt aan het worden met roosjes in lieve oud roze en antiek blauwe kleurtjes. Ach als weddingring-quilt mag dat ook wel,...
En zo bezig liggen er 8 meloentjes op tafel en krijg ik complimenten van mijn vriendje,..."Erg mooi, Wil,... Heerlijk zoet,.... Een prachtige weddingring",....
Het valt mij dan meteen op dat hij niet alleen oog heeft voor wat ik doe maar zelfs de naam van de quilt weet!!
Ook al probeer ik in het heden te leven en te genieten van ieder moment, dwaal ik toch af naar een paar jaar geleden. Hoeveel geluk wij hebben gehad dat mijn vriendje nog bij ons is en kan genieten van zijn gezin,... Zo kritiek in het ziekenhuis liggen en zo terug komen,...
Het plan was snel gemaakt om een weddingring-quilt te maken voor onze zilveren bruiloft en toch was er iets wat mij steeds tegen hield,... Misschien angst voor wat er mis kan gaan? Misschien te beladen om het voor een speciale dag af te hebben? Het voelde gewoon niet lekker aan,....
Nu de zilveren dag voorbij is en er geen plannen zijn wanneer hij af moet zijn is de schik helemaal terug en geniet ik van ieder steekje wat er gemaakt wordt,....

31 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke kleuren gebruik je weer, en de Wedding Rings blijft een mooi patroon. Opvallend dat ik nu de laatste week ineens meerdere wedding rings tegenkom: woensdag had iemand op mijn bee een wedding rings bij haar, en zaterdag was er een klant in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve kleuren. Allen de kleuren geven je al een dromerig gevoel en dan voor zo'n quilt.
    Gaat helemaal goed komen.
    Veel werkplezier.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful work Wilma, I love the fabrics you are using for your wedding ring quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik blijf hem prachtig vinden.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige, romantische stofjes
    heb je uitgezocht voor de weddinring,
    zo toepasselijk! Ik kan me je drempel-
    vrees best voorstellen, als dat een
    aantal jaren geleden is gebeurd; een
    gevoel van "als het nu weer..." Maar
    dat je het nu toch oppakt geeft aan,
    dat je weer helemaal positief denkt!
    Heel goed van je. Veel plezier met
    maken en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te zien hoe de weddingring groeit net als je vertrouwen in de toekomst;-)Wanneer je iets ingrijpends meemaakt veranderd je dat voor goed ,al zie je dat niet altijd aan de buitenkant!. Fijn dat je weer plezier beleeft aan beiden.
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kleuren gebruik je er weer voor, echte Wilma kleuren!en je verhaal er bij is ontroerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit wordt een quilt met heel veel gemengde gevoelens aan herinneringen, begrijp ik. Maar de zoetste voeren de boventoon. Hij is prachtig Wilma!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker doorgaan Wilma, het wordt (is al) prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig, want je weddingring is een plaatje, en,... je moet 'gewoon' vertrouwen hebben,...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je nu weer de rust in je hebt om er aan te werken en ik vind het fantastisch dat hij de naam weet! Prachtige stofjes in prachtige kleurtjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HIj is erg mooi, ik hou van die kleuren en van die stofjes.
    Is nog altijd een wens van mij om een weddingring te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige romantische weddingring wordt het. En wat heerlijk dat jullie elkaar ng hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie romantische stofjes.
    Veel plezier met het maken van de wedding-ring.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben blij te lezen dat je er weer schik van hebt om bezig te zijn met deze weddingring-quilt
    Want het is ook een hele mooie aan het worden!

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een hele mooi weddingring quilt is dit!En o wat een mooie stoffen!!!!Die heb je mooi uitgekozen...
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een pracht van een quilt en zooo moooooi van kleur!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi kleurverloop Wilma.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie stoffen heb je hier voor gekozen. Dat je nu weer zin hebt in een weddingring kan ook betekenen dat het vertrouwen in de gezondheid van je vriendje wel goed komt.

    Heel veel succes en groeten,
    Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat wordt hij mooi, ook de kleuren zijn prachtig.
    En is het niet heerlijk dat je hem nu af kan maken, want het leven is voor jullie alleen maar mooier en waardevoller geworden.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wilma, wat prachtig ik ben er helemaal onderste boven van. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn dat je de fut hebt om er aan te werken, hij is heel erg mooi.Mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige quilt voor een prachtige relatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Wilma,
    ik snap het helemaal, nu is er geen hindernis meer om hem af te maken, hij wordt prachtig.
    veel geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Wilma, gefeliciteerd met jullie zilveren dag!! En wat is het echt een kado om dat mee te mogen maken, na alles wat er is gebeurd.......
    Wat kun je je dan dankbaar voelen, he?!
    Je Weddingring is een plaatje; ik ben helemaal weg van je kleurtjes...
    Super!!!
    Lieve groet, en geniet ze hoor!
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Deze quilt is dan nu ook van bijzondere betekenis, hij wordt prachtig, geniet er maar van, groet Warna

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie kleuren en wat wordt je weddingring prachtig. Het is zo mooi om de overlopende kleuren te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heb je net je zilveren huwelijksdag achter de rug? Alsnog van harte gefeliciteerd. Voor jullie moet het een heel speciale dag zijn geweest.
    Wat een mooie weddingring. Goed dat je hem weer hebt opgepakt. Hij is het waard om afgemaakt te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ooooo wat een moois maak jij.Ga zo door, ik geniet er zo van.

    Groetjes Priscill

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!