dinsdag 28 februari 2012

"Building houses from?",....

Niets is verandelijker dan een Wilma. Zoals jullie wel zullen weten begin ik vol overgave aan iets nieuws. Zo ook met de huisjes die door velen van ons worden gemaakt,.....
Al snel begin ik dan te twijfelen over alle stukjes stof die in de rietenmand liggen. Het zou gewoon scrappy moeten worden maar toch zit ik onderste boven in de rietenmand de stofjes uit te zoeken, terwijl ik het gewoon zou moeten pakken en het niet zou moeten uitzoeken,..
Wat is scrappy toch vreselijk moeilijk voor een Wilma,...

En zo kwam het dat ik uit de rietenmand ben geklommen en deze in mijn werkkamer op een mooi plekje ging zetten,... gewoon alle restjes koesteren en wie weet kan ik het ooit,...
Kleine lapjes werden in een ander mandje gelegd en gekoesterd en geaaid. Zal ik deze dan toch gebruiken? Het zijn prachtige kleine lapjes die bij elkaar horen. Of zal ik ze gewoon blijven koesteren en aan iedereen laten zien hoe mooi ze zijn?
Of zal ik laten zien hoe mooi de huisjes worden van deze prachtige lapjes?

Quiltgroetjes Wilma,...

28 opmerkingen:

  1. Gelukkig heb ik dat probleem niet. Ik heb net vele scraps verloot.
    Succes met wikken en wegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat zijn dit toch ook een kleine schatjes!!! Gewoon jezelf blijven, hoor Wilma!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon gebruiken en er die schattige huisjes van maken, want het zijn lapjes die we moeten kunnen zien en dat doen we niet als ze in een mand liggen en natuurlijk zoek je alles uit, zodat het mooi past, ligt aan de aard van het beestje! Grijns!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb nog niet zo veel stofjes, maar toch ken ik dat gevoel !
    groetjes fabienne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenning Wilma. Ik heb ook altijd moeite met het "bij elkaar zoeken" van restjes. Je huisjes zien er wel heel leuk uit. Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind scrappy ook moeilijk. Ik heb uiteindelijk verschillende lapjes gebruikt maar steeds dezelfde kleurstelling. Ik vind jouw huisjes gewoon mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn wel erg lieve huisjes, ik kan ook niet echt 'scrappen'...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je huisjes worden prachtig. Ik heb ook een heleboel restjes die regelmatig te voorschijn worden gehaald,om vervolgens weer in de doosjes te worden gestopt. ooit zal ik ze ergens voor gaan gebruiken, beloof ik mijzelf keer op keer.
    Maar ik ben ook meer van de bij elkaar passende kleurtjes.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo gelukkig herkenbaar ik vind scraps ook zo moeilijk. je huisjes zijn enig. groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig maar, dat je het op jouw eigen manier doet, want nu zijn jouw huisjes supermooi geworden!!! En niks moet, toch? Ik vind deze kleuren en stofjes zo bij elkaar prachtig! Ga door... ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een Ines heeft dat ook, ik heb er gewoon nieuwe lapjes voor gebruikt *U*

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je huisjes zijn heel mooi! Er is niets mis met huisjes die mooi op elkaar zijn afgestemd. Of misschien zijn jouw mooie lapjes bestemd voor iets anders! Alles kan, niets moet! Groetjes, Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Wilma,

    Deze lapjes passen wel erg mooi bij elkaar en ik denk dat een huisjesquilt hiervan ook erg leuk zou worden .... Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook ikke heb huiskes gebouwd...het is ook zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze 2 huisjes zijn in ieder geval wel heel leuk geworden! De ene keer kies je je stofjes bewust en een volgende keer neem je ze scrappy...
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het hoeft helemaal niet scrappy als dat je niet ligt. Ligt mij ook niet dus ik doe vooral japans, wel alles door elkaar, maar goed op kleur en contrast uit gezocht hoor! Zo maar pakken kan ik ook niet. Maar ga het leren denk ik met de vingerhoedjes, heb er al 210 geknip liggen en hussel die door elkaar en ga ze blind pakken en naaien. Daarna zien we wel of het mooi genoeg wordt voor een quilt! Blijven proberen dus! Fijne dag en aai maar lekker als je je daar goed bij voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Laat ze vooral zien die prachtige "wilma" huisjes, ik vind scrappy werken ook kei moeilijk maar wie weet leren we het ooit nog eens.
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. och Wilma, wat een dilemma! Maar geeft niks. Het is gebleken dat ik scrappen leuk vind, maar dan alleen van de kleinste lapjes. En soms wordt het zo'n verrassend geheel. Doe maar gewoon lekker waar je zin in hebt.
    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou ze gewoon gebruiken!

    Als je ze in je mandje laat liggen, ga je ze toch minder zien dan wanneer ze in een quilt(je) verwerkt zijn :-)!

    Deze twee zijn alvast heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O ja, dat ken ik ook. Je wilt gewoon scrappen, maar je kan het niet laten om de lapjes bij elkaar uit te zoeken. Ach, wat geeft het, gewoon doen waar je het meest plezier in hebt en wat het meeste voldoening geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kan ik ook niet hoor, zomaar wat pakken. Het moet bij elkaar passen en met veel wikken en wegen kies ik het dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je huisjes zien er leuk uit, en dan maar niet scrappy. En wie bepaald er eigenlijk wat scrappy is! Lekker je eigen gang gaan! Ziet er altijd heel herkenbaar bij je uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo herkenbaar wat je schrijft, ik zit ook maar te zoeken wat er bij elkaar past terwijl dit eigenlijk niet moet. Die van jouw zijn wel erg mooi. Gewoon doen wat je hart je ingeeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. O, wat een mooie huisjes zijn het. Gewoon doen wat je het fijnst vind, ik kan ook niet zomaar wat pakken, het moet wel een beetje bij elkaar passen. Maar dat is toch niet erg!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig je huisjes; lastig hoor die scraps. Maar je maakt prachtige dingen en je moet gewoon naar je gevoel luisteren; dan komt het zeker goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oj ja, wat herkenbaar! Ik heb drie dozen scraps naast me staan tijdens huisjes maken en doe een graai......en twijfel en zoek meer, ander, ben tevreden, zit te naaien en denk: toch nog maar even een ander lapje zoeken........haha!!
    succes met opruimen, is een heerlijk gevoel, alleen......ik kon niets meer vinden, zo netjes had ik opgeruimd!!
    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Today is virtuous weather, isn't it?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!