woensdag 1 februari 2012

"Heet van de naald",....

Buiten is het koud maar binnen is het warm en gezellig. Het kacheltje staat aan, een kaarsje brand en de kamer ruikt heerlijk naar vers gezette koffie,...
Er is nog veel meer warm, namelijk een klein quiltnaaldje,.....
Er zijn heel veel steekjes gemaakt aan mijn 7 sisters,... Ineens was er weer een blok af en kon aan de lap gezet worden,.... Het kleine quiltnaaldje is ineens veranderd in een turbonaald!!
Het naaien van de lapjes doe ik ook altijd met een quiltnaaldje terwijl je dit ook met een naainaald kan doen natuurlijk. Het quiltnaaldje is zo heerlijk scherp en vliegt door de stofjes heen wat ook wel weer een nadeel van dit naaldje is. Wat kan hij venijnig steken!!

 Een zere duim waar het naaldje ineens onder de nagel verdween,... bbbrrr,.... Een zere vinger waar hij steeds weer in zat te prikken,.... bbrrr,...
maar ach, er is wel veel gedaan en dit was waarschijnlijk de manier van het naaldje om te zeggen dat het ietsjes minder snel mocht gaan,...
Deze leuke sterren werden ook aan elkaar genaaid. Alleen ging ik nu iets te snel en zit 1 rij sterren verkeerd om,.... dat wordt dus achteruit naaien vandaag,.. Zal mijn naaldje lief aankijken of die mij nog wil helpen,... Zal de turbo dan uit laten,...
Als de sterren weer op hun plaats zitten kan ik beginnen met de sneeuwpop erop te naaien,... Had de sterren al weggelegd om het volgend jaar af te maken maar met deze kou is het werken aan een sneeuwpop toch wel erg leuk om te doen,....

Oh ik houd zo van deze "koude karels"

16 opmerkingen:

  1. Zo leuk allemaal, vooral die sneeuwpop, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAt een leuke projecten.
    Heerlijk om te doen bij het kacheltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend
    Groetjes Joke en ik ga weer terug naar mijn houtkacheltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je laat ons wel heel veel leuks zien in deze koude dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig al die mooie sterretjes!!! En ik gebruik inderdaad ook altijd een quiltnaaldje om te naaien; lekker scherp....! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi allemaal, die sneeuwman is om op te vr.... ;-)
    Ik gebruik ook altijd een quiltnaaldje, je wil niet weten wat voor een vinger ik heb.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt goed gewerkt ziet er netjes uit Wilma.
    Mooi die sterren aan de blauwe hemel.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om mee bezig te zijn, Wilma! Lekker bij de kachel... Je Seven Sisters vind ik helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn complimenten, Wilma. Wat maak jij toc prachtige kunstwerken. Wat ik ook zo leuk vind, is dat ik bij jou echt een eigen stijl zie. Zo gaaf, zo knap. Gelukkig gaat het quiltnaaldje op en neer want ik kan niet wachten tot je volgende berichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat vervelend dat je iets te snel ging... achteruit werken is nooit leuk! Maar, het wordt wel heel erg mooi, en helemaal passend bij deze heerlijke koude dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat wordt dit mooi. En je sterren in het blauw ook geweldig. Weet je waar ik mee naai met een applicatienaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Al jou projekten zijn zóóóó mooi!! Ik geniet en 'kwijl', zo mooi die kleuren die je gebruikt! Groetjes,
    Ineke Hulzebos

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is zo leuk om tezien aan welk project je nu weer je hart heb gegeven. de 7sisters daar heb ik nog maar 1 blok van gemaakt leuk om te doen he? en je kouwe karel wat een lieffie.

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat hebben we toch een fijne hobby!
    Dat ziet er weer schitterend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is echt weer om binnen te zijn met een handwerkje..Wij vervelen ons niet in ieder geval

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie sterren komen er voorbij, en je huisje is ook prachtig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!