dinsdag 14 februari 2012

"Het verhaal achter een quilt",...

Kom pak een kopje thee dan vertel ik je een verhaal over een quilt,....
Het is al een oud verhaal maar ik wil hem ook zo graag op dit nieuwe plekje op het wereld wijde web hebben,....

Met erg veel plezier was ik met de ronde vormen aan het naaien. Er werden lapjes geknipt en met erg veel spelden en kleine steekjes aan elkaar gezet. Het leek lastig maar zo aan het naaien viel het reuze mee,....
En zo was ik ook bezig toen ons leventje ineens op zijn kop kwam te staan. Mijn vriendje, die bijna nooit wat mankeerde werd ineens niet goed terwijl hij bezig was in de badkamer,... Zijn aorta was gescheurd en spannende uren braken aan,...
7 weken naar het ziekenhuis rijden om naar mijn mannetje te gaan braken aan,... Het leven per dag en zien wat de dag zal brengen,.. leven tussen hoop en vrees,...
Gelukkig waren daar ook mijn lapjes en kon ik wat afleiding vinden in de ronde vormen,...
De eerste weken van zijn thuiskomst waren erg spannend. Marc kon bijna niets omdat hij 7 weken op bed had gelegen en zo zat ik vaak te quilten aan mijn drunkard's path als wij niet naar het ziekenhuis gingen voor controle,....
Iedere dag werd mijn mannetje sterker en mijn quilt mooier,... De top werd langzaam een quilt met veel kleine quiltsteekjes. Wie had ooit gedacht dat mijn Drunkard's Path zo'n verhaal zou gaan krijgen?
In 2010 kwam kwam mijn Drunkard's Path af en terwijl ik hem zo bekijk is hij dubbel bijzonder. Hij verteld een verhaal over het leven,... een leven van angst, vreugde, hoop en vrees,..




24 opmerkingen:

  1. De quilt werd een troost in die moeilijke afwachtende tijd en is nu een geschenk voor een goede afloop.
    Nog een mooie valentijnsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar ook een verhaal van liefde, want je hebt in elk steekje jullie liefde verwerkt en zo heen en weer geslingerd als je toen werd tussen hoop en vrees is nu het pad vastgelegd! Fijne Valentijnsdag,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo komt een schitterend quilt tot leven, met verdriet en geluk
    schitterend quilt

    Happy Valentine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In die moeilijke dagen al meegeleefd hoe jullie leventje van de een op de andere dag op z'n kop stond. En ook deze prachtige quilt zien groeien. Wat een herinnering. Fijne dag, groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een mooie Drunkard's Path geworden met een herinnering die je misschien liever niet had willen gehad. Daarin tegen de levensles dat we moeten genieten van elke dag die je samen met je lief hebt. Ik ben blij dat het goed is afgelopen. Een quilt om te koesteren

    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een hartverwarmend verhaal met heel veel hoop en liefde.
    Een werkelijk heel speciale ,prachtige quilt.
    Fijne Valentijnsdag.
    Gr, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig verhaal. Dit is echt een biografische quilt. Je hebt me geroerd en ik wil je bedanken dat je dat stukje van je leven met ons wilt delen. Fijne dag, geniet er van want morgen komt hij niet meer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een echt Valentijnsverhaal, prachtig en gelukkig met een goede en liefdevolle afloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb toen zo met je meegeleefd en wat was ik blij dat het zo goed afgelopen was en dan is je quilt je nu extra dierbaar.

    Fijne Valentijnsdag Wilma, voor jou en je vriendje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne Valentijsdag voor jou en je mannetje! Ja een quilt kan ineens een verhaal krijgen! Soms hele vrolijke sommige misschien minder vrolijk of zelf verdrietige, maar ik denk dat die juist nog meer waarde krijgen, omdat ze bij je waren in je dal! Het blijft altijd jullie bijzondere quilt!
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hè hoe je kijkend naar een quilt mee genomen wordt op reis! In dit geval een wel heel emotionele, met gelukkig een goede afloop. Eentje die we niet altijd krijgen. We nebben veel om dankbaar voor te zijn. Jammer genoeg realiseren wij ons dat niet altijd. Maar jouw winding ways meanderen door jullie leven. Fijne valentijnsdag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een quilt vol herinneringen. Die koester je de rest van je leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk he dat je er zo op kunt terugkijken Fijne Valentijdsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. In die tijd had ik zelf nog geen blog maar las er wel veel, zo ook die van jou. Het waren spannende blogjes elke dag even kijken of er al nieuws was. Wat was ik oprecht blij als er weer goed nieuws! En net zo langzaam als het herstel vorderde, vorderde ook de quilt. Het midden lijkt wel de steen die in het water wordt gegooid met al z'n kringen daarom heen. Elke kring z'n eigen herinnering aan steeds beter wordende tijden! Hele bijzondere quilt waar veel liefde van af straalt!
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik krijg gewoon kippevel van je verhaal! Ik was er natuurlijk wel van op de hoogte, maar als je het dan weer eens zo leest, dan zul je beide handjes samen knijpen dat je nog lekker van elkaar mag genieten!
    Fijne Valentijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, dit moet een ongelooflijk enerverende tijd zijn geweest. En wat mogen jullie je gelukkig prijzen dat je nu samen van deze prachtige quilt waaraan vele herinnering zitten kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een dikke knuffel recht uit het hart, zonder woorden
    knuff, vero

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik herinner me nog heel goed dat je er mee bezig was !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Wilma
    Zo'n quilt heeft heel onverwachts een grote speciale waarde gekregen.
    Had hem al eerder gezien op jou blog maar kende het verhaal nog niet.
    Het is waardevol dat jullie samen op deze periode terug kunnen kijken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb ik toen veel aan je gedacht, Wilma... En nu deze prachtquilt met het verhaal "erin" vervat. Indrukwekkend, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou dit is zeker een bijzondere quilt met gelukkig een geweldig goede afloop voor je DH.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Woh Wilma, ik krijg kippenvel als ik je verhaaltje lees. Wat een ontzettend bijzonder verhaal zit er achter je quilt. Fijn dat je het deelt. Het is goed om stil te staan hoe van de ene op andere dag je leven even helemaal overhoop kan liggen en hoeveel plezier en troost je kan putten uit je hobby.
    Ben wel heel benieuwd hoe het met Marc gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Weet je Wilma.. ik herinner het me nog als de dag van gister. Net als het verhaal van Supergoof en haar zoon. Kennen doe je elkaar niet, maar dergelijke verhalen blijven je gewoonweg bij. Wat een wonder hebben we toen met je mee mogen maken. ik vind het nog steeds bijzonder dat je het destijds zo met ons hebt willen delen.
    Laten we hopen dat er geen enkel quilt meer gemaakt zal worden onder dergelijke omstandigheden. Alleen nog vreugdevolle. Afgesproken? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma