maandag 26 maart 2012

"Bezoek van Sjaantje",....

Zaterdag en zondag is hier een boel koffie geschonken, eten gemaakt en hapjes op tafel,... Erg gezellig dat mijn huisje zo wordt gevonden om wat uurtjes te vertoeven. Tussendoor kwam Sjaantje en bekeek de 10 Sjaantjesblokjes die aan elkaar werden gezet,...

10 blokjes vormen een rij?? Heb je de bril wel op, lieverd?? Sjaantje is erg geduldig met mij en weet dat ik wel vaker van die seniorenmomenten heb,....

Het boek werd bekeken met mijn leesbril op de neus en zag al snel dat 13 blokjes een rij vormen. Rij A veranderd dan ineens van een rij die klaar is in een rij die nog 3 blokjes mist. Ach, het heeft ook eigenlijk helemaal niet want met erg veel plezier zit ik de blokjes te maken,...

Eigenlijk vraag ik mij dan ook wel eens af hoe ze dat vroeger deden om die prachtige quilts te maken, zo zonder die vreselijk handige leesbril en daglichtlamp,... zelfs met daglichtlamp en handige leesbril gaat het hier nog weleens mis,....

Sjaantje hielp met een stofje uitzoeken voor blokje nummer 11. Een beige stofje met een schattig rozenknopje erop en al snel werden er stukjes geknipt en aan elkaar gezet terwijl Sjaantje zo nu en dan zit te gniffelen om mijn seniorenmoment,....

Sjaantje moet natuurlijk weer snel verder naar de andere die deze "Baby Jane" ook aan het maken zijn,... En terwijl ze wegrijd bedenk ik mij wel dat ik haar nog graag even hier had gehouden maar ik mag niet egoïstisch zijn natuurlijk,...

Groetjes Wilma,.....

19 opmerkingen:

  1. Sjaantje in de zon, dat ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig dat Sjaantje weer langs is geweest en ook nog goed heeft geholpen. Mooie blokken heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is al een zonnige quilt maar zo in de echte zon met twee van die zonnetjes bij haar is het geheel wel heel zonnig! Houden zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, gelukkig maar dat je hulp kreeg, anders was het resultaat toch niet helemaal geweest zoals het zou moeten ;)! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is er gezelliger dan met sjaan in de zon koffiedrinken?! Ze zien er zonnig uit, veel plezier
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gebruik je toch weer een mooie "wilma"kleuren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie blokjes Wilma, stuur haar ook weer eens naar mij, het wordt tijd dat er hier ook weer een paar blokjes gemaakt worden.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zit ze er lekker bij zo in het zonnetje! Fijne avond, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig zo met Sjaan aan de slag en troost je, hier worden ook fouten gemaakt, zelfs met zoiets simpels als een vingerhoedjesquilt ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toentertijd was het vast niet zo mooi in elkaar gestoken als nu. Kán haast niet anders ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een snoepie is het geworden en wat is het toch altijd leuk als ze op bezoek is komt en is geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat Sjaantje weer eens op bezoek was.
    Wellicht dat ze vroeger minder hoge eisen aan hun zelf en aan hun werk stelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Laat Sjaantje maar gniffelen hoor. Ze mag blij zijn dat ze zo helemaal welkom is bij jou en ze ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wilma het ziet er weer super uit. Gezellig dat Sjaan weer langs kwam. Zo kom je toch een heel eind.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtige "sjaan" wordt het!
    Een fijne dag, groetjes,
    Jetta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jouw Sjaantje mag er weer wezen, schitterende blokken! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie blokken Wilma, gezellig dat sjaantje weer bij je langs kwam.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Awesome blocks.
    This year I want to catch again my Dear jane !

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma