donderdag 15 maart 2012

"Oud en jong",....


De afgelopen dagen stonden veel ritjes naar Apeldoorn in mijn agenda,.... Het begon met 1 en al snel werden het er twee en vervolgens nog sneller drie. Ons moe van bijna 91 heeft wat extra zorg nodig terwijl ze dit eigenlijk nog alleen terug kan vinden in haar agenda,...  Oh wat is het toch erg als je niets meer weet en zo weinig mee krijgt,.... Wel erg fijn dat ze op haar manier nog zo gelukkig is in haar huisje,....

Vandaag kwamen de prachtige kleinzoons hier eten en geniet ik van deze jonge mannen, die een heel leven voor zich hebben en genieten van alles wat het leven te bieden heeft. Jong, fris en onbevangen,... leergierig en nieuwsgierig wat er om hun heen gebeurd,...

 Zo heel anders dan waar ik de afgelopen dagen mee bezig ben geweest,....


De zonnebloemen zijn ook nog jong. Niet zolang geleden waren het nog lapjes die in een kast werden gekoesterd. Nu wordt het ooit een zomerse quilt die een vrolijke uitstraling moet krijgen,...

En daar is ineens weer oud,... De schoenen van lood. Wat had ik altijd een plezier om tuindecoraties te maken. Patchworken deed ik nog niet dus heel wat uurtjes werden hiermee doorgebracht,.. Manden, vogels, kerstdieren maken van wilgentenen,  schoenen en theeservies van lood,...
De schoenen zijn een beetje door al het weer ingezakt maar wegdoen doe ik toch nog niet,... Ze herinneren mij aan een vorige hobby waar ik zoveel plezier mee heb gehad,...

Bij Beatrijs werden lessen gevolgd en goederen gekocht en er is zoveel wat gemaakt kan worden met gaas, tenen, lood en mos,...

Hihi,... Nee, ik houd het bij patchworken,.... Voordat ik het doorheb ben ik ook oud en wil nog zoveel maken,....

22 opmerkingen:

  1. Dat ouder worden zonder dat je er nog iets van mee krijgt is een raar fenomeen. Reden te meer om bij de dag te leven en te genieten.
    Hobby's komen en gaan, sommige hebben een wat langer leven.
    Happy stitching!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het toch heerlijk dat je dit allemaal met je mee mag dragen. Over een hele hele hele hele lange tijd heb je zoveel in je leven gedaan, dat je misschien moet zeggen "Oei mijn harde schijf gaat een beetje vol raken. Ik ga eens wat rustiger aan doen!" of "jeetje ik heb nog zoveel energie, ik koop een nieuwe".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het is moeilijk om je moeder oud te zien worden en zeker als ze vergeetachtig worden en veranderen van je ouder in je kind! Sterkte en geniet van de zon en de lieve en leuke dingen om je heen en natuurlijk van je prachtige creaties, groetjes
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me af en toe ook zo'n zorgen maken om mijn ouder wordende moeder. Veel sterkte en geniet van het moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig geniet je moeder, ondanks dat ze vergeetachtig wordt. Het is erg als het net andersom is. Genieten doe jij ook iedere keer weer van je kleinkinderen en je hobby's. Lekker doorgaan op deze manier. Liefs en groetjes, Ineke

    http://inekehulzebos.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat noemen ze nou de 'sandwich-generatie' ingeklemd tussen oud en jong. Ondanks de vergeetachtigheid toch fijn dat je nog van haar kan genieten en daarnaast van je kleinkinderen. En ja zo'n mooie zonnebloem vraagt gewoon om zon!! mooi geworden!!
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een mooie zonnebloem worden! Benieuwd hoe de totale quilt er gaat uitzien!
    En ja ... ouder worden is niet altijd even fijn, maar als de mensen zelf gelukkig blijven ...?
    Geniet van het zonnetje, je quilt, kleinkinderen, ... en veeeele hobby's ;-)!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is moeilijk als je je ouders echt ouder ziet worden. Je her prachtige blokken gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn moeder van bijna 89 is nog heel goed bij de pinken en alleen als het haar uitkomt is ze vergeetachtig, maar dat vergeven we haar ;-)
    Wat een schitterende zonnebloemen en geweldige laarsjes, het kan ook niet anders dat je eerst andere hobby's hebt gehad, ik ook, alleen is bij mij bijna alles weggegeven aan een ieder die het mooi vond.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi logje Wilma... Sterkte met de zorg voor je moedertje...! Tja, zo af en toe terugkijken en ook genieten van de toekomst, het hoort er allemaal bij.. Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed gekozen, mooie en verdrietige woorden...
    En heerlijk dat we zo kunnen genieten van onze hobby's!
    Alvast fijn weekend,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig je zonnebloem. Voordat je het weet ben je zo oud dat je weinig kunt. Daarom genieten DH iedere dag en doen we wat we leuk vinden. Nu we wat ouder zijn (66 en 72) zien we zoveel kennissen waarmee het wat moeilijker gaat dat we zelf de dag plukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja, we moeten keuzes maken, he en jij kiest voor je patchwork! Ik ook! Lief dat je zo goed voor oma zorgt, fijn dat het nog kan!!!
    geniet maar van je zonnebloem, want de zon is vandaag weer ver te zoeken!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Er is ook zóveel leuks op hobby gebied hé? Die schoenen zien er echt heel leuk uit... net echt.
    Maar je hebt gelijk om het maar bij patchwork te houden, want alleen daarmee komen we al tijd tekort. ;-)
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij hebt ze nog ik al heel wat jaren niet meer.

    Geniet er van heerlijk koesteren.

    En van je zonnebloemen En mooie schoenen.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gelukkig dat je moeder toch nog van het leven kan genieten, dat heb jij dus van geen vreemde.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja dat is een zorg maar fijn dat ze nog plezier heeft in haar huisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Pluk de dag Wil!
    Iedereen wil oud worden maar niemand wil het zijn...met alle mankementen en niet te vergeten ook vaak dementie...ga jij maar lekker verder met je mooie zonnebloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sterkte met heen en weer rijden en je moeder verzorgen! Dat zal een hoop energie kosten...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja ouder worden is niet altijd makkelijk, gelukkig kan ze nog wel genieten.
    Wat een leuke zonnebloem heb je gemaakt.

    Groetjers Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma