donderdag 8 maart 2012

"Toch een baby-Jane?",.....

Van de week kwam een lieve vriendin op de koffie en ging haar eerste Dear Jane blokje maken. Het blokje werd geknipt en op de tafel voor ons op een zacht bedje gelegd. Een stukje vlies wat erg plakt en zo de kleine stukjes goed bij elkaar houd,... Natuurlijk om het goed uit te leggen kwam er voor mij ook een blokje te liggen,....

Jaren geleden ben ik begonnen aan mijn eigen Sjaantjeslap. Nog weinig kennis van patchwork en helemaal van applicaties,... De haat liefde verhouding met mijn eigen sjaantjeslap werd een feit,...

Nu zo heerlijk samen bezig kwam toch het gevoel liefde weer naar boven. Deze quilt met zijn 169 kleine blokjes van 10x10cm wordt op dit moment door al vele quiltsters gemaakt. 52 taartpuntjes en 4 hoekstukken vormen een afsluiting om deze 169 kleine blokjes heen,....

De oorspronkelijke "moederquilt" is in 1863 gemaakt door Jane A. Stickle in Vermont. Eigenlijk zijn de quilts die geinspireerd zijn op Jane's "moederquilt" baby's.

 Het was dan ook helemaal niet moeilijk om te besluiten om blokjes die mij het 'haatgevoel' geven eruit te halen en deze opnieuw te maken,...

Ben benieuwd of mijn eigen sjaantjeslap nu eens een baby Jane zal worden,...

18 opmerkingen:

  1. Gaat vast helemaal goed komen met jouw eigen Sjaantjeslap! Het zijn twee prachtige blokjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is toch wel en erg mooie quilt. Het lukt je vast wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jane staat ook al tijden op mijn "wil-ik-ooit-nog-maken" lijstje, maar ik mag hier van mijzelf nog lang niet mee starten (eerst de SBS maar eens maken) Tot die tijd geniet ik gewoon lekker van jouw vorderingen. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu en dan een blokje en dan lukt het je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon zo af en toe een blokje maken...;o)
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voorlopig blijf ik daar dus vanaf! Heb nog genoeg leuke dingen te doen en deze vind ik zo bewerkelijk! Misschien ooi een paar blokjes voor een babyquiltje! Veel plezier met de steekjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat toevallig zeg, ik was deze week bij een medequiltster, en daarvan mocht ik het boek hierover lenen! Ik heb echt met studie zitten lezen en kijken, wow wat een bijzondere quilt! Wat zou ik graag bij jullie aansluiten aan de tafel om het samen te doen ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke blokken vind ik! Gewoon af en toe iets maken, komt het vanzelf af. Succes

    http://inekeberenschot.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben erg benieuwd wat je gaat doen. Jouw tempo kennende zal het vast gaan lukken. Veel plezier er mee and please keep me informed!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb wel de patronen klaar liggen, maar er nog steeds niet aan begonnen.
    Maar wie weet als jij er zo enthousiast mee aan de slag gaat...

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een baby is ook niet in één dag volwassen, dus je hebt rustig de tijd om af en toe eens aan baby Jane te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een schitterende quilt, die nu bij mij even stil ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. af en toe een blokje, je komt er wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. het blijft leuk om de blokjes te maken. En het gaat tenslotte niet om de snelheid maar om het plezier.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Feliz día de la mujer!!! y muy hermoso trabajo besos Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om weer een nieuw blokje te zien van de Baby Jane. Het blijft een prachtige quilt en ik weet zeker dat het jouw ook gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, die Jane toch, ze weet je wel bezig te houden. Ik vind het goed van je dat je sommige blokken opnieuw gaat doen. Het is zo'n enorm karwei en dat kan alleen maar als je er met hart en ziel aan kan werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat hebben wij allebei: een DJ en een berg mandjes in een bakje!!!....;)
    komt allemaal een keer af........eens!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!