woensdag 25 april 2012

"Appelbloesem en appels",....


De appeltjes zijn op mijn quiltje vastgezet met een festonsteekje. Mooie rode appeltjes zijn het geworden. Strookjes geknipt en vastgezet om het blokje en zo ontstond er ineens een leuk quiltje voor in mijn keuken,.... Deze appeltjes zijn wel wat verder dan in mijn tuin,...


De sierappel zit vol met bloesem, prachtige roze knopjes die langzaam witte bloemetjes worden. Er staan hier 3 boompjes in de tuin, 2 helemaal vol met deze prachtige bloemetjes,... de andere doet het dit jaar rustig aan,... even een rustjaartje,...


De Acers, ook wel Japanse Esdoorns krijgen blad, prachtige tere blaadjes in het rood en licht groen,.. en sommige zelfs een combi van deze kleuren. De Japanse Esdoorn is wel een favoriet van ons. Prachtige boompjes met grillige vormen,...


Oh, vergeet ik bijna mijn appelquiltje te laten zien,.. helemaal in de ban van mijn tuintje, wat er allemaal aan het groeien is. Het voorjaar is zo mooi in ons kikkerlandje.
Hopelijk gaan de temperaturen snel wat omhoog dan kunnen we er koffie drinken, heerlijk eten in de tuin,.. mmm,...



De vrolijke Viooltjes staan hier en daar in de potten en genieten van elk zonnestraaltje wat ze op hun kopje krijgen,...

Fijne dag!!

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk quiltje Wilma. Ja je kijkt de zon naar beneden want het moet nu toch een keer gebeuren. Kunnen we weer lekker buiten of met de deur open steekjes maken.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, Wilma! Mooi zeg, je Japanse esdoorns. Die hebben het hier op de zuidhollandse klei altijd erg moeilijk, helaas... Wat een schattig appelquiltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, ik heb nog weer maar eens een extra houtblokje op de kachel gegooid....het wil nog maar niet zomeren.....Brrrrrren die appelbloesem zit er bij mij ook nog niet in...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Wilma,

    Leuk om je appelquilt te zien vorderen ! Maak je die festonsteekjes met de hand ? Ze zien er wel heel mooi regelmatig uit.
    En ja, ik kijk ook mijn ogen uit on de tuin. Dat frisse groen en nu en dan een bloemetje kan mij ook erg bekoren.
    Quilten + tuinieren: volgens mij komen deze 2 hobbies vaak bij quiltsters naar voren.
    Fijne dag en quilt ze !
    Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke appelquilt Wilma! Een heerlijke tuin heb je zo te zien. Geniet van het zonnetje, als ik hier naar buiten kijk, zie ik donkere wolken... maar ik zit lekker te prikken! Fijne dag, groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan, Wilma! 'k Heb even heel goed naar je festonsteekjes zitten kijken want ik ben d'r zelf ook mee bezig. Wat zijn ze netjes gelijkmatig gedaan; ik vind het nog best een klus...
    Ook hier dromen we van buitenleven in de tuin; maar we moeten nog even geduld hebben denk ik..
    En binnen kunnen we ook genieten, zeker als je omringd wordt door zulke mooie quilts zoals bij jou!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij ons begint de druif uit te lopen en de sierappeltjes (lei) begint te bloeien. (roze) Heerlijk als alles weer gaat groeien en bloeien. Helaas is het idd nog een beetje fris en ik gooi nog maar even een extra blok in mijn houtkacheltje. Mmmm...lekker warm....(ik ben een beetje verkleumd, ben kleddernat geregend toen Kyra uit moest....)groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk kun je snel met je mooie appeltjes in het tuintje genieten. We verlangen er allemaal echt naar, het regent hier nu even flink brrr.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's en het appelquiltje helemaal geweldig, ik hoop ook dat het snel wat warmer wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu vanmorgen was er zon genoeg, vanmiddag kwam het echter weer lekker naar beneden, mijn vader zou zeggen mooi groeiweer, maar ik heb liever dat het 's nachts regent! Jouw appeltjes worden echt hartstikke leuk en je boompjes zien er prachtig uit, ja de lente is puur genieten van al die schitterende kleuren! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig die fleurige foto's, wat is bloesem toch altijd mooi!! Hier afwisselend regen en zon, ik hoop dat mijn bloesem weer veel echte appeltjes mag brengen! Maar jouw stoffen appeltjes zijn ook werkelijk schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het voorjaar heeft prachtige kleuren en geuren, heerlijk.
    Je appelquiltje gaat er goed uitzien. Appliceren met festonsteekjes geeft een wat "stoerder" uiterlijk. Past hier goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi de appelbloesem, Hier staan ook verschillende bomen in bloem, prachtig.
    Maar nog mooier zou het zijn als het zonnetje zou willen schijnen, zelfs hier in Frankrijk is het koud en nat.
    Je appeltjes quilt maakt me ook vrolijk, ziet er fruitig uit!
    Quilt groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellig appelquiltje Wilma.Het wordt gelukkig deze week wel weer wat warmer heb ik gehoord.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma