donderdag 5 april 2012

"De eerste",....


Gisteren las ik bij Supergoof over haar eerste quilt. Die heb ik natuurlijk ook, een eerste quilt die nooit af kwam en mijn eerste quilt die al jaren in gebruik is,...

Deze bruine quilt die nooit af kwam is mijn allereerste quilt. Natuurlijk begon ik niet met een makkelijk patroon en ging meteen aan de slag met hele kleine stukjes. Met een overhandse steek werden de kleine blokjes aan elkaar gezet want een lesje nemen kwam in mijn woordenboek niet voor,...


Schots en scheef werden de kleine stukjes tegen elkaar aangezet en later met het doorpitten kwam ik erachter dat dit toch niet helemaal goed ging. Misschien was het patroon wat ik van Jinny Beyer had toch iets te moeilijk voor mij,....

Het doorpitten is bij 5 blokjes gebleven en zo kwam deze quilt op de kast te liggen en kwam nooit af,... wel met heel veel plezier werd deze schots en scheef in elkaar gezet met een overhandse steek,...


En zo bedacht ik mij dat ik misschien een iets makkelijker patroon moest kiezen en begon met deze quilt,... met een quilterssteekje werd hij in elkaar gezet en dat ging heel wat sneller dan mijn overhandse steek,...

Met het doorpitten was het heerlijk dat de puntjes mooi scherp waren en werden er sterren gequilt in deze top, nog niet zo klein maar met zoveel schik werd de top een quilt,...


Zelfs een label werd erop gezet en zo kan ik zien dat deze quilt in april 2006 af is gekomen en nu al heel wat jaartjes door velen is gepakt om de kou buiten te houden,...

Heey,.... ik quilt dus nu 6 jaar!!

Fijne dag,
Wilma

26 opmerkingen:

  1. Mooi verhaal Wilma. Mooi quilts ook, wees er maar zuinig op.

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Wilma!! Wat een prachtige quilt! En ja, mijn eerste ligt ook gewoon te liggen....., de tweede was gewoon een blokjes-quilt en toen maar begonnen met het boek van Karin Pieterse en daarmee begon het pas goed....... ;)
    Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk om te lezen!! Zou je alsnog niet die allereerste afmaken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Wilma, ik mag dan van geluk spreken dat mijn eerste mooi geworden is, hij was dan ook voor het spookje.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pas zo kort! En dan al zoveel mooie creaties gemaakt! Nu ik vind ze allebei gaaf en je moet die eerste gewoon even met de machine doorstikken en afwerken, kun je hem altijd nog gebruiken voor speelkleed voor de kinderen!
    Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je eerste wel heel mooi van kleur. De tweede is heel mooi en we weten dat er daarna nog vele gevolgd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 6 jaar nog maar? Ik denk altijd wanneer ik jouw prachtige creaties zie dat je al in de wieg begonnen bent met het aan elkaar naaien van je dekentjes. Nog meer respect voor je!! Ga zo door, ik geniet van al het moois dat je maakt! Groetjes Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig LEUK!!!!!
    Maar je bent toch al langer bezig met quilten dan 6 jaar, want die eerste telt toch ook mee!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke herinneringen! En een mooi lap als resultaat. Misschien wel niet de mooiste steken, maar he, zo zie je in ieder geval je vooruitgang!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtige quilt, het zijn mooie blokken en sfeervolle kleuren. Dat was een goed begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo zie je maar weer, soms is een beetje les of een goed lesboek toch beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n mooie eerste quilt, kan je hem niet afmaken. Misschien knopen als quilten niet lukt?
    Trouwens je 2de poging was perfect :-)

    Leuk om dit te lezen. Ik vind je kip/haan trouwens ook leuk, net alsof ze leven brengt.

    Groetjes,
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou hem echt alsnog afmaken. Dat verdient hij.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is de schoonheid van het handwerken, Jammer om hem zo te laten liggen. Wees trots op hoe je bent begonnen. Zie welke mooie werkstukken er nadien ontstaan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jeetje Wilma ik dacht dat jij veel langer quilte ik ben begonnen in 2008 toen ik hier in overijssel kwam wonen en wist ook van toeten of blazen en ben gewoon begonnen aan een sterren quilt en daarna aan de NI . Zo keek ik bij jou de kunst af en bij goof. en dacht dat moet ik ook kennen.

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo heeft iedereen een eigen verhaal bij de eerste quilt.
    Leuk om het allemaal te lezen.
    Gr.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk om je verhaal van je eerste quilt te lezen. Ik begin aan mijn eerste en heb nog nooit les gehad.
    Ik hoop dat het goed komt, maar ik vind het erg leuk om te doen.
    Ik ga je volgen, want je hebt zo'n mooi en leuk om te lezen blog.
    fijne Paasdagen, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi zijn ze !! Allebei, nu nog even de moed verzamelen om die allereerste écht af te maken. Zet'm op !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk toch dat men al doende leert.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk om je verhaal van je eerste quilt te lezen.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je had inderdaad een moeilijk patroon gekozen, maar wel erg mooi.
    Aldoende leert men.
    De tweede is ook erg mooi Wilma.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo gaat dat soms met eerste quilts! Maar je tweede is erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I love your first quilt! I think you should finish it, the colours look fantastic. I also love your other first quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Toch maar eens gewoon afmaken die eerste quilt. Lekker doorrijgen ipv quilten. Grote grove steken, staat vast super leuk. Het zijn allebei plaatjes. En wat een productie in 6 jaar tijd! Geniet van je paasweekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!