vrijdag 6 april 2012

"Een oudje",....


 Begin 2009 begon ik met het maken van Stitchery labeltjes van Leanne Beasley uit het boek Living the Dream. De foto komt van mijn oude, nog steeds zo vreemde weblog en wil hem ook wel graag hier op mijn nieuwe, blijvende plekje hebben,...


Al snel werden er allemaal lapjes aan de labeltjes gezet, eerst lange stroken en vervolgens werden de stroken aan elkaar gezet. Het begon al echt op een quilttop te lijken,...


Kijk, onze lieve oude Tijgetje, die nog steeds niet vergeten is in huize Kuin. Deze oude baas genoot altijd zo van al die quilttops die hier lagen,... Wat een verdriet toen deze oude baas het leven niet meer aankon,...


En wat was het altijd knokken met Minoes die met een stale blik op de ring ging zitten en dacht,... Hallo een beetje aandacht graag,...


En dan ineens is hij eind 2009 af, net op tijd dat mijn mannetje erg ziek was geworden en na 7 weken ziekenhuis kon genieten van de warmte van deze quilt,.. en leest hij de teksten die erop staan en oh zo toepasselijk zijn,... Time is precieus use it well,....



En wat dacht je van Follow your heart? Fijn dat deze quilt zo dankbaar in gebruik werd genomen en een beetje warmte gaf in een moeilijke periode voor mijn mannetje,...


En nu na zoveel jaar wordt deze quilt nog zovaak gepakt, om even lekker warm te worden op koude avonden. En als je hem dan niet op zijn plekje terug legt is er vaak een jonge hond die er dankbaar gebruik van maakt,....



Hij ligt soms ook wel netjes opgevouwen op de bank,.. alhoewel, nu ik erover na denk, eigenlijk niet zo vaak,...

Fijne Goede Vrijdag,
Wilma





23 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilt, Wilma. Het idee labels vind ik al leuk, maar om ze zo leuk te verwerken. Top. Wat fijn dat deze quilt al zoveel troost, warmte, behagen, liefde heeft mogen geven.
    Fijn Paasdagen, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. deze labelquilt is erg mooi...ik ben er ook mee aan de gang...is zo leuk om te doen he. .:-)
    Fijne pasen en de groetjes
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke quilt is dit toch. Fijne Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tis een beauty! Fijne paasdagen knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je deze quilt in het licht hebt gehaald, anders had ik hem niet gezien. En wat is hij mooi!
    Het is ook een leuke manier om kleine stitcherylapjes te kunnen verwerken...
    Zo'n quilt krijgt vanzelf een stukje geschiedenis, als je hem gaat gebruiken. Ontroerend de foto's van je oude hond. En de blik van de poes ken ik maar al te goed!!

    Fijne dagen, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig verhaal Wilma vandaag, erg mooi! Ik vind niet alleen de stitcheries erg mooi, maar heel de quilt heeft een bijzondere uitstraling... waarschijnlijk omdat hij met zoveel liefde gemaakt is en nog steeds gebruikt wordt! Fijn paasweekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige herinneringen. Die quilt is een juweeltje! Fijne Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Door jou heb ik kennis gemaakt met dit prachtige patroon. Ik zag 'm op je blog staan en was eigenlijk gelijk verliefd. Na lang dubben en wegen heb ik het patroon toch aangeschaft. Helemaal uit "down under" kwam het vandaan. De stofjes liggen ook al klaar. Het lijkt me een leuk project om op de camping te gaan maken. Hopelijk ga ik dit jaar eraan beginnen.

    Bedankt voor de inspiratie Wilma!!!

    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi verhaal en wat een prachtige quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Wilma, het is een echte troostquilt geworden!!!
    Liefs en fijne Paasdagen samen met je man, dochters en kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind de quilt zo van deze tijd, prachtige kleuren ook. Fijn paasweekend. gr. Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer zo'n gezellig verhaal met bijbehorende quilts, ik heb weer genoten.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze quilt heeft een bijzonder verhaal, vreemd toch dat je iets maakt wat later zoveel betekenis krijgt in moeilijke tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een prachtige quilt heb je gemaakt, en helemaal bijzonder met al je herinneringen erbij.
    fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is ook weer zo'n quilt met een verhaal. Heerlijk dat je man er van heeft genoten.
    Hoe oud is die 'oude baas' geworden? Hij ligt zo lekker op die top, de onschuld zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is een prachtige en bijzondere quilt met veel mooie herinneringen en ook verdrietige zoals het leven is. Zalige Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige quilt en zo leuk als je die labels erin hebt verwerkt en wat een geweldige herinneringen kleven er nu al aan! Heel bijzonder! Fijne paasdagen
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie Quilt Wilma, en de herinneringen blijven, fijn dat je die even hebt laten zien. fijne paasdagen. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. fijne en heel mooie quilt
    knuff en fijne paasdagen
    vero

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn deze quilt met mooie herinneringen. Wilma ook voor jou en iedereen die jou lief is fijne dagen geniet er van.
    Liefs josé

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat is het toch een prachtquilt, Wilma! Mooie herinneringen ook.
    FIjn paasweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hele mooie quilt met een verhaal.
    Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat weet ik dat nog goed Wilma, de tijd dat Marc ineens zo vreselijk ziek werd. Terugkijken is soms moeilijk vanwege het gemis maar je man is helemaal hersteld en gelukkig bij jou.
    De quilt vertegenwoordigt heel veel liefde door alles heen!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!