zondag 1 april 2012

"In het postvakje",....

Waar ik ben?? Eventjes opgestaan om de foto te nemen, wil nu toch wel even laten zien waar ik uurtjes doorbreng en heel wat steekjes in mijn quilt maak,..... natuurlijk heerlijk met de hand en ondertussen droom ik weg met mijn gedachten, heerlijk in mijn stoeltje van Ikea,....


Kijk dit bakje eens,.. hij is zo vreselijk handig!! Op mijn verjaardag vorig jaar gekregen om brieven in te bewaren. Het is dan ook natuurlijk ook een postvakje.  Erg leuk, in een quilthuis is de kans wel erg groot dat er geen brief in zal komen,...

Er liggen heel veel quiltspulletjes in de bakjes, alles fijn bij de hand en hoef ik niet meer te zoeken naar mijn vingerhoedjes en andere spulletjes voor het quilten kan beginnen,.... als er iets vervelend is,.. voordat je begint alles te moeten opzoeken!!

Kijk,... garen, schaar, vingerhoedjes, Aunt Becky (wat ik nog steeds niet onder de knie heb), potloden en heel veel pakjes met quiltnaaldjes. Bij mij gaan altijd heel wat quiltnaaldjes erdoor heen als ik aan het quilten ben. Als ze weer wat krom zijn of hij is niet zo scherp meer dan is het tijd dat hij in mijn speldenkussen gaat om steekjes mee te naaien,...

De familie heb ik nog niet horen klagen dat een gebruiksvoorwerp hier weer voor de hobby wordt gebruikt,....

Heel wat steekjes zijn al gemaakt en heel wat kopjes koffie zijn er gedronken, niet raar natuurlijk als je van je kleinzoons zo'n prachtige beker hebt gekregen. Zij weten, hoe jong ze nog zijn dat oma graag koffie drinkt, heel veel zwarte koffie drinkt,....

22 opmerkingen:

  1. Wat heb je een heerlijk plekje!
    Kun je lekker effe bijkomen.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig plekje! En een reuze handig "quilt-postvakje" is dat. Je quilt wordt trouwens schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijk plekje.
    En dat is een veel leukere inhoud voor het postvakjes als post....das zo saai:D

    en een prachtige quilt waar je mee bezig bent.

    Groet Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad heel handig, zo'n bakje aan de muur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk zo alles bij de hand,wat hebben we toch een fijne hobby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie niet sterk is moet slim zijn, en dat ben je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zit je daar toch lekker en alle je spulletjes bij de hand, meer kan een mens toch niet wensen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful pictures of your quilt, I just love the fabrics you use!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heerlijk hoekje heb je zo gecreerd en leuk met die bakjes zo naast je.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Wilma,

    Ik geniet ook altijd erg van de sfeerplaatjes van je huis. Jaren geleden toen wij een nieuwe bank uitzochten vond ik wit het allermooist, maar durfde dat niet aan vanwege 3 zoons en hun spijkerbroeken. Ik heb toen voor okergeel gekozen, wat ook een warme sfeer uitstraalt.
    Maar ik vind het er bij jou ook altijd erg mooi en licht uitzien.

    Fijne week, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig hoekje heb je daar..daar kun je zeker heel erg lekker zitten handwerken....
    en een prachtige beker voor de koffie!!
    je quilt ziet er al erg mooi uit...het quilten vind ik altijd een hele klus...
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellig hoekje heb je daar en dat postrekje past er helemaal bij. Natuurlijk gaan daar quiltspulletjes in.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, zo'n eigen stekkie... ;o)
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé Kanjerige Oma wat is dat toch een heerlijke quilt in dat hoekje! En dat bakje is reuze handig voor je spulletjes, hier hangen er stoffen tasjes aan mijn stoel, alles per project, maar soms wel een beetje vol!
    Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk plekje, ik zal eens een foto maken hoe ik zit met alles om mij heen. Dit hoort bij handwerk meisjes. Je postvak vind ik een geweldig idee zo naast je stoel.

    Fijne dag ik zie je nu zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik denk dat wij als quiltmeisjes bij het zien van dingen al heel snel denken: kan ik dat voor mijn quiltspulletjes gebruiken? Handig toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heerlijk jouw eigen stekkie en je quilt wordt erg mooi ben je er al ver mee? nog even dan is die af .

    christine

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!