dinsdag 3 april 2012

"Kippengekte",....


De hanige kip is onder handen genomen en werd hier en daar wat veranderd,... Wat is het toch ontzettend leuk om zulke poppen te maken. Nu heb ik dan toch een kip in huis, terwijl ze ook niet de enige is,...

Kippen spreken mij al heel wat jaren aan en denk dat als ik ze ga tellen dat ik best wel eens zou schrikken hoeveel het er zijn,... Ze staan en hangen werkelijk overal in hier huis,...



Fijne herinneringen heb ik aan de boerderij waar ik als klein kind heb rond gelopen,.. het kippenhok met eitjes en de kippen,... Het kippenhok had een speciale geur en vond het heerlijk ruiken. En zelfs als ik een kip op mijn bord zag liggen met appelmoes werd ik helemaal blij,...


De boerderij is al heel lang geleden verkocht en maakte plaats voor andere huizen, eerst met het ouderlijk gezin en later met mijn eigen mannetje. Zelfs een flat met balkon hebben wij samen gehad en later een huis met tuin,...

Bramen, aardbeien, pruimen, tomaten, konijnen en nog veel meer heeft hier in de tuin gestaan en mijn mannetje vond het allemaal best. Totdat ik over een kippenhok begon en hij mij aankeek met een blik,....

"In de nieuwbouw?"


Wil je deze  lentekip ook maken? Het patroon staat hier met uitleg voor het maken van de bloem. 

19 opmerkingen:

  1. Hij is geweldig mooi en wat een leuk verhaal met veel herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kip is nu een echt dametje geworden. Erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ze leuk geworden, lekker eigenwijs in haar mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kip is gewoon een kloek wijf!
    ;o)
    En dit is heel handig wat ik nu zeg,.... knoop het in je oren,... ik heb ooit een kraamgezin gehad midden in het centrum van een hele grote stad,... en de buren aan de ene kant hadden een tuin waar tig konijnen in rond huppelden en de buren aan de andere kant hadden kippen.
    Echt waar!
    Zelf hadden ze katten, en het ging helemaal goed en iedereen had er schik mee!
    Zo,...
    Kijk hier heb je vast iets aan,...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag kip, met het mooie kleed, je hebt het daar best naar je zin zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha, herkenbaar!! Heerlijk dit logje, genieten van de kippeherinneringen! Enne, ze is super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kip! Manlief hier wil ook graag wat kippen, maar ik geloof dat ik nog niet zover ben. Ik houd het maar bij stoffenkippen;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was net even de blogs aan het lezen en wat zie ik, heee een kip!! Je raad nooit waar ik vanmorgen aan begonnen was.... inderdaad 2 kippen!
    Volgens mij wel ietsje ander patroon. De kip ziet er super gezellig uit!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kleuren heb je gebrurikt voor Miep de Hen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi there, Ravelly1 here. I'm now "FOLLOWING" your blog. Take care.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een dotje is het geworden, Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuke kip heb je gemaakt en ja een kippenhok ik heb er hier ook een met drie kippen er in en elke dag drie eitjes hmmmmmmmmmm


    christine

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma