maandag 2 april 2012

"Zonnebloemenquilt en weggevertje",...


Daar zijn ze weer,... De zonnebloemenquilt waar ik met zoveel schik aan werk. De ronde vormen schrikken vaak af en moet eerlijk zeggen dat dit reuze meevalt,....

Als eerste maak ik de rand waar later het middenstuk in wordt gezet en daarna de hoekstukken. Met heel veel spelden en hele kleine steekjes zet ik dan deze rondingen vast. Vooral heel veel spelden gebruiken en hele kleine steekjes,...


De malletjes had ik eerst op dik karton getekend en geknipt en zag wel in dat dit een blijvertje is en de malletjes maar snel uit paternoplaat geknipt. Zo gaan ze lekker lang mee en kan dit een echte grote quilt worden. Je ziet ze bijna niet liggen op het boek,...

Voor het eerst gebruik ik niet alleen mooie quiltstoffen, mooie ruitjes van katoen worden er ook in verwerkt. Ben benieuwd hoe dit zal blijven in de loop der jaren.


Kijk hieruit komt het zonnebloemen patroon, in het boek heet hij alleen Sunflower,... Hij staat op blz 75 bij de ronde vormen. Het is een heerlijk boek van Karin Pieterse, het patchwork patronenboek met daarin 101 blokken en 15 randen,...

De binnenkant van mijn boek laat ik maar niet zien maar iedereen die hier is geweest voor een beginnersles weet wel hoe erg mijn boek eruit ziet,.. koffievlekken en met pen staat er veel in geschreven,.... Ach wat is het toch een heerlijk naslagwerk met veel vlekjes,...


Vandaag ook nog aan het rommelen geweest op zoek naar een patroon die ik nog steeds niet heb gevonden. Tussen al die dozen kwam ik veel patronen tegen die ik al een keer gemaakt heb, zoals deze crazy apples van Bobbin,..

Nu zat ik zo te denken dat ik die maar eens ga weggeven aan jullie voor het trouwe lezen hier,... Wil je deze crazy apples graag winnen laat je het dan even weten in de reacties?  De komende tijd zullen nog veel meer patronen hier te winnen zijn,....

Groetjes Wil;ma


19 opmerkingen:

  1. Wat heb je een heerlijk werkhoekje en wat een mooie zonnen ben je aan het maken je wordt er vanzelf vrolijk van en het boek, geweldig en vol met inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi hoor de zonnebloemblokken. Als je onthoudt bol op hol, dan zijn ronde vormen niet zo moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De zonnebloemen worden mooi Wilma, ook met dat ruitje.
    Het appeltjespatroon laat ik voor een ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi worden die zonnebloemen. Die crazy appels zou ik graag een keer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zonnebloemen zien er mooi uit Wilma, een uitnodiging voor de zon. Laat hem maar komen ! ! !

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi worden je zonnebloemen. En die crazy apple patroon, ja, graag!!!
    Liefs, Ineke
    http://inekehulzebos.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie zonnebloemen. Mijn handen houden niet van ronde vormen, zo vreemd. De appels van Els zijn appels maar jouw appels zijn toch echt schaapjes, kijk maar eens goed naar de foto.
    Groet Hanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n korte uitleg. Leuk appeltjespatroon trouwens. Doe graag mee voor onze Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Wilma,
    Wat leuk die zonnenbloemen! Wat zal die in de zomer mooi staan buiten!
    Ja, ik zou dolgraag het patroon van het appelquiltje willen hebben! Dus ik doe mee!

    Groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De zonnebloemen worden echt prachtig. En dat appel-quiltje is ook leuk. Ik zou het graag willen winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je zonnebloemen zijn prachtig aan het worden.
    De appeltjes zien er ook lekker uit.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wilma, wat geniet ik toch elke keer van al je mooie werk! Ik zou graag de appels eens maken, ik zie het al helemaal hangen hier in de kamer!
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De zonnebloemen zijn echt leuk.
    Ik weet niet waar hij komt te hangen, maar gewone katoen verkleurt eerder, dan PW katoen.Zeker in de zon, of dicht bij het raam.
    De appeltjes zijn leuk, maar ik hoef het patroon niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi die ronde vormen, die zie je nu best veel overal, een uitdaging om te maken. Ik hoef niets te winnen hoor, heb zelf al zoveel patronen dat ik daar al nooit doorheen kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh Wilma wat zijn die zonnenbloemen schattig. Ik moet nodig eens in dat boek gaan kijken.
    En wat betreft de aantekeningen en zo. Moet je mijn kookboeken eens zien.....:-)
    Maar voor mij zijn het werkboeken, net als jouw quiltboeken denk ik.
    Eigenlijk vind ik het wel leuk als ik af en toe zo'n opmerking weer eens tegenkom.

    ps; nog bedankt voor je liever reactie op mijn blogje over de huisjes.

    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Wilma, heb het boek gelijk besteld. Oei Oei Oei wat een verslaving. Maar zo heerlijk om te doen. De lapjes voor de zonnebloemen al in huis, om ze te gaan maken zo gauw als het boek binnen in. En ook ik begin met meer dingen tegelijk. De beren quilt gaat ook al lekker. Maar is ook nog lang niet klaar.

    Tot snel bij weer een lekker bakkie

    Groejtes Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk die appeltjesquilt, ik zou heel graag meedoen. Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Wilma,

    deine Sonnenblumen sind wunderschön ,ich würde mich an diese Rundungen nicht trauen .
    Wo bitte kann ich diese Vorlage der Crazy Äpfel kaufen ? Ist das ein Muster von Dir ?

    Lieben Gruß aus Oberbayern
    Inis

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!