maandag 14 mei 2012

"Foundationpiecing",..


Vaak worden kleine quiltjes hier in huize Kuin opgehangen en moeten dan ook weer plaats maken voor wat anders,... heerlijk met de seizoenen mee,... Op de Bee die woensdag weer bij mij is zie je dan ook wel eens wat en dan schreeuwt er iets in je,.... HEBBE,...

Dit keer patronen van Heleen Pinkster (klik) die prachtige patronen maakt met behulp van foundationpiecing,..


Een heel zomers quiltje heb ik nog niet dus wat dacht je hiervan? Ben maar begonnen met de Mariners Compass,... pffff,.... valt nog werkelijk niet mee om de lapjes op de luierinleg te krijgen,...

De stukjes stof van de afbeeldingen zijn soms zo klein, ben reuze benieuwd of ik dat voor elkaar krijg zonder een zenuwinzinking te krijgen,...



De blokken van dit jaar zijn schoenen die je gratis kan downloaden op haar site,.. Vorig jaar keukenspulletjes (klik) waar ik op slag verliefd op werd en die gelukkig ook nog te downloaden zijn. Die staan dus netjes op mijn laptopje,....

Fijne dag,....




12 opmerkingen:

  1. Wilma ook aan de PF?! Ik vind het zo'n mooi manier om piepkleine patroontjes goed te te maken! Ik heb er zo'n 10 jaar geleden kennis mee gemaakt en ik ben er sindsdien aan verslingerd ;-)
    Och, het gaat wennen hoor, die pieppiep klein stukjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het best lekker werken, lekker precies. Maar soms is het inderdaad lastig. Veel succes en plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weer een lieve stofjes... En wat een leuke lantaarntjes heb je daar staan.

    Het bootje is natuurlijk helemaal in stijl met het kompas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. met veel plezier lees ik uw blog
    doe zo voort - je bent weeral iets moois aan het maken
    is dit patroon nog te downloaden ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hoeft je voorlopig weer niet te vervelen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. succes. Eventueel kun je nog op de site van Maaike Bakker kijken, zij geeft daar tips hoe je makkelijk met de liniaal kunt werken. (werkt natuurlijk niet in het rond)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeee, Willemaatje, dat ziet er wel heel schattig uit die strandstukjes!Ik ga daar ook eens kijken, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke quilt wordt dit en ja het is wel een gepriegel soms maar ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook leuk om eens te proberen! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoooo, weer iets leuks begonnen!?? Succes hoor, als het af is mag je het showen.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!