maandag 21 mei 2012

"Laat de zon maar komen",....


Hier in huize Kuin is het heel gewoon om de beneden verdieping steeds weer te veranderen,.. met de seizoenen mee.

Met pasen staat het vol met kipjes, haasjes en eieren,... Na de paasdagen is het tijd om deze eruit te halen en het voorjaar in huis,... dit keer veel tulpen. Gewoon van zijde dus ze kunnen daarna weer in een doos voor volgend jaar,.... zonder water,....


Met al de regen van de afgelopen tijd, is de beneden verdieping veranderd in een strandhuis,... Wie weet helpt het en werkt het weer een beetje mee met een vrolijk zonnetje,...

Ooit heeft een styliste mij verteld dat dit niet mogelijk was als Huize Kuin in de hoofdstad van Gelderland stond,... hiervoor moest je toch echt wel aan de zee wonen,...


Hopelijk kijkt deze styliste mee en ziet dat het in Huize Kuin wel kan,.. ;o)

En weet je wat? Het heeft gisteren zijn werk gedaan en scheen het zonnetje fel boven huize Kuin!!

Het enige wat nog miste was een quiltje voor aan de muur met gezellige zomerse afbeeldingen,...


Daarom worden er blokjes gemaakt met bootjes, vogeltjes, vuurtorens,....

Het is nog wel een heel gedoe voor iemand die graag op de stoel zit met naald en draad in haar hand,... een malletje en tekenen maar,...

Dit keer op de naaimachine maar dan wel op standje sloom,... heel sloom,...

In het echie zijn de kleuren minder fel en zie je het ini mini konijntje op het eerste blokje beter. Hopelijk komt deze ooit aan de muur te hangen en krijg ik er nog wel schik van om te doen,... nu is het allemaal nog wat onwennig en voelt het niet erg ontspannen om te doen,...

Fijne maandag!!

27 opmerkingen:

  1. Hoi Wilma,
    Ook ik heb dit patroon klaarliggen om te gaan maken. Getekend, stof gekocht, nu moet ik nog beginnen. Maar volgens mij wordt ie heel mooi en zomers en gaat ie prima passen in jou strand/zee huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me die onwennigheid met de naaimachine zo voorstellen... Maar het wordt wel heel erg leuk, je zomerse strandquiltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ook dat het best kan, doe het zelf ook altijd en woon op de Veluwe! Leuk die strandblokjes. Heb ik ook gebruikt in de strandquilt voor m'n zoon, kijk maar eens op mijn blog.

    groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie sfeer heb je gecreëerd. En het strandtafereeltje is prachtig om te zien, ik ben benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kan dus zeker wel!! Ziet er fantastisch uit!
    Geniet er van.
    Groetjes, Hubertine
    (van die mooie stad achter de duinen)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt zomers bij jou thuis!
    fijne dag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dapper hoor dat je aan het paperpiecen bent.
    Ik doe het nooit want ik vind het vreselijk werk maar het worden altijd wel mooie quiltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je ons mee laat genieten van je mooie strandhuis en die quilt zal zeker mooi worden. Paperpiercing vind ik heerlijk om te doen op de naaimachine. Het wordt altijd zo netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel sfeer hoor. Wat een gezellige blokjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk strandhuis, laat de zon maar komen! Mooie zomerblokken!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er ontzettend gezellig uit. Vandaag wordt het een mooie dag!. Groetjes. Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo gaat het hier ook! Donkerrode kussenhoezen en kleden verdwijnen naar boven en een groen kleed en gele hoesjes maken er een licht geheel van, bossen echte tulpen en narcissen in het voorjaar, nu bloeien de orchideeën weer en komen straks de off white kussenhoesjes en schalen met lichte kaarsen en ook in de tafel veranderd de ondergrond voor de uitstalling, aan de kast een borduurtje, dat zegt dat ik buiten zit te borduren, maar helaas dat moet nu dus een paar weken wachten, maar nu naar ik hoop een hoop zon in het vooruitzicht! Ik vind jouw strandhuis te gek en leuke kleurtjes ook, effe snel afmaken dat schattige quiltje past er perfect bij! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het een heerlijk, zomers sfeertje bij jullie thuis; heel mooi,
    die lichtblauwe tinten. En wel erg
    schattig, die kleine quiltblokjes; ook
    al is het lastig (ik ben ook geen naai
    machinemens...), toch zou ik ze zeker
    afmaken, want het gaat vast en zeker
    heel mooi worden.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super gezellig lekker zomers en de zon is er ook al groet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk fris zomers is het bij jou thuis. En als je iets leuk vindt, dan kan dat altijd hoor, maakt niet uit waar je woont. Ik denk ook niet dat je je daar iets van aantrekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldig leuke blokjes.
    Knap werk om op de naaimachine te doen
    het zijn zulke kleine priegel stukjes.
    De grassprieten en het konijntje!
    Het wordt vast een heel leuk zomers quiltje wat al je hoekjes compleet maakt!
    Fijne week, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet huize Kuin er weer geweldig uit, wat dat betreft kan je dat wel aan jou overlaten en laat zo styliste maar kletsen, die weet niet waar ze het over heeft, jammer eigenlijk dat ze zo kortzichtig is, alles moet kunnen in een huis, ik geniet dus weer met volle teugen van het jouwe en je hebt me gelijk weer wat ideetjes gegeven.

    Leuk zomers quiltje, ik vind nog steeds geen ontspanning achter de naaimachine en zo te lezen jij ook niet.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Wilma,
    Je nieuwe zeequiltje wordt al mooi, maar ik vind je zonnebloemquilt ook heel erg leuk worden, vooral door de gebruikte stofjes.
    En ik leef ook met de seizoenen mee en probeer het in mijn huis steeds wat aan te passen; een beetje verandering in je huis geeft juist een prima gevoel, anders wordt het toch saai !
    En bij jou vind ik het juist zo leuk fris uitzien, vooral door je kleuren.
    Hartelijke groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Very pretty decrating. So calm. Your little block are perfect for the theme.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een zonnige zomer gewenst in je beach house

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O wat een schatje dat quiltje met zeezicht.
    Petje af hoor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ziet het er weer gezellig uit en de blokken die zien er ook zo uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke blokjes heb je weer gemaakt. Succes en je strandhuis is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat ziet er zonnig uit, krijg zin aan vakantie aan zee, als ik dit zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Arnhem aan zee prachtig en vast heel gezellig. Geniet van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!