maandag 7 mei 2012

"Toch een beetje Insane",....



Je moet wel een beetje Insane zijn om met deze quilt bezig te zijn, gelukkig ben ik dat wel en zitten de blokken die klaar zijn allemaal vast aan mijn Nearly Insane top,...

Het origineel komt uit 1870 en is van Salinda Rupp. (klik)
 
 
Sommige blokjes zijn echte hersenkrakers om te maken en zit ik wel even te denken hoe ik het blokje zal gaan maken. Ik geloof werkelijk dat de maakster van de orginele quilt niet altijd zich aan de regeltjes van het patchworken hield,...
 
Gelukkig doe ik dat ook niet en kom ik er wel uit hoe ik het blokje zal gaan maken,...
 
 
De top met blokjes lagen even aan de kant omdat ik andere quilts wil afmaken en natuurlijk kon ik het weer niet laten om de blokjes vast te naaien aan de top,..
 
Dit is een quilt waar ik erg graag aan werk, je raakt helemaal in de ban van deze blokjes,...
 
 
 
Is het niet een prachtige quilt, waar je misschien wel een beetje gek voor moet zijn,... Wij quiltsters zijn dat denk ik ook wel een beetje, toch?
 
Fijne maandag,...

38 opmerkingen:

  1. Wat een mooie quilt wordt dit! Prachtig met die rozenstoffen. En een beetje gek?????? Nou, graag!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt fantastisch! Ik kan begrijpen dat je hier graag aan werkt. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi wordt hij. Of is het zij? Het is ook een uitdaging want de blokjes zijn echt niet allemaal eenvoudig. Maar het resultaat is straks iets om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk om insaned te zijn ik was het ook en ben het nog . ben nu aan de diamonds en dear jane .en ook deze zijn insaned maar zo leuk!
    jouw kleuren zijn prachtig Wilma geniet er maar van .

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, ja, volgens mij zijn we allemaal wel een beetje insane, maar wat geeft het als zoiets moois het resultaat is.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wilma, wat vind ik het ontzettend mooi worden, echt schitterend!! Complimenten, en hopelijk kan ik ooit zo iets prachtigs zelf maken! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw, die wordt ontzettend mooi.

    Ach en een beetje insane is niet erg toch, wordt de wereld alleen maar leuk van;)

    Groet Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend en wat mooi van kleur
    Groetjes Joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij ben je pas insane als je helemaal normaal bent. Hij is prachtig die gekke lap van jou!

    groetjes,
    Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig zeg en je hebt al veel blokken gemaakt, echt super.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is inderdaad een hele mooie quilt. Bij mij ligt hij helemaal stil.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful Wilma, I love the fabric you use! Your quilt is STUNNING!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastisch, Wilma! Wat wordt hij móói!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kleuren gebruik je prachtig, insane misschien prettig gestoord,voel me er erg goed bij. veel succes. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat wordt je NI MOOI!!
    Frisse kleuren, maar inderdaad leuk om te doen!
    Heb er ook een gemaakt, hele andere kleuren, en in de winter slapen we er onder!
    De foto's staan op mijn weblog, groetjes, Siny Nijmeijer

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij wordt prachtig en weer een echte Wilma!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind je blokken prachtig! Ik ben net weer opnieuw begonnen met de N.I., en moet de komende tijd op lapjes jacht. Dat is niet zo erg natuurlijk. En als ik nu naar jou mooie blokken kijk begint het wel heel erg te kriebelen.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het geheel is te mooi om waar te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Was für ein traumhafter Quilt!!!
    Super!! Wunderbar!!!
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O ik ben verliefd op je quilt!! Op de stoffen en de kleuren en ik hoop dat ik ooit deze quilt ook kan maken. Ik ben pas beginnend, hoewel niet helemaal onhandig, maar deze vereist wel iets meer ervaring, zoals ik lees in je berichtje.
    Ik ben zo benieuwd hoe hij wordt als hij klaar is, maar ik ben volger dus blijf op de hoogte.
    Fijne week en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat wordt hij prachtig mooi en wat ben je al ver, ik hoop er volgend jaar ook mee verder te gaan want ik blijf hem erg mooi vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik geloof dat ik dit jouw mooiste quilt vind. En je bent al zo ver! Ik heb het boek in de kast staat voor ooit.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hij is prachtig in die kleuren, heeft een chique uitstraling. En hoezo, 'een beetje gek'? 'Prettig gestoord' noem ik mezelf, maar daarover zijn de meningen nog wel eens verdeeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wilma,
    deze quilt wordt echt PRACHTIG !
    Als ik niet al zoveel UFO's had, was ik NU aan deze N.I. begonnen !
    Ga zo door !

    Hartelijke groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. na de civil war diary quilt start ik met de nearly insane. zal ergens in 2013 zijn. ik vind het een prachtige quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ontzéttend mooi!!!! Maar ik denk dat ik me daar toch nog niet aan waag... het ziet er giga moeilijk uit! misschien over een paar quilts of zo. :-)
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit moet wel een heel mooi eindresultaat geven! Wat een prachtige kleuren en de blokken lijken me erg ingewikkeld, ik waag met niet aan dit soort grote projekten maar kom wel bij jou kijken hoe mooi dit wordt.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh, wat een droomquilt, geweldig en die kleuren daar ben ik ook gek op, dat mooie warme rood, geweldig!!!
    Ga lekker door, kunnen we nog meer genieten...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zijn we niet allemaal een beetje gek. Prachtige kleuren heb je gebruikt. Dit wordt weer een toppertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zouden er in die tijd net zoveel regeltjes zijn als nu? Ik denk het niet. Het heeft ook wel een uitdaging om na te moeten denken hoe een blok aan te pakken. Hij is super Wilma, petje af hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. geweldig mooi wordt die quilt. Ik kan me goed voorstellen dat je er met plezier aan werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geweldig mooi quilt word dit.
    Wel heel moeilijk lijkt me al die hoekjes mooi te krijgen.
    Leuk dat je een reactie op mijn blog achter liet.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Wilma,
    wauw!! wat is dit prachtig...ben zelf aan mijn eerste quilt bezig en ik hoop ooit ook eens zoiets moois te maken als wat jij nu aan het maken bent. Blijf je hier gezellig volgen om te kijken (en leren) hoe je vordert.
    Gezellige week,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat wordt ze prachtig Wilma! Groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een pracht en die cornerstones van een broderietje, geweldig leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!