donderdag 3 mei 2012

"Vrede gesloten met SBS',...



Sylvia's Bridal Sampler is een Samplerquilt van 140 blokken van ongeveer 15 cm per blok en wordt door de personen in een boek van Jennifer Chiaverini gemaakt.  Het boek met patronen van deze traditionele quilt ligt hier al jaren in mijn werkkamer,...

De blokken staan alfabetisch in het boek en al snel kwam ik erachter dat dit niet mijn favoriete boek was. Maak je de blokken kris kras door elkaar en wacht je af hoe deze in de quilt terecht komen of houd je meer de regie in handen en werk je toch vanaf het eerste blok en zoek je deze op in het boek?



De stoffen voor een blauwe SBS had ik in de stoffenkast opgeborgen en het boek in de boekenkast,... Toch besloten om de quilt nieuw leven in te blazen en ga hem niet op alfabetische volgorde maken, gewoon netjes blok voor blok en zoek het blok in het boek op,..

A-1 Mosaic NO. 3, A-2 Shoo-fly en A-3 Bright Hopes zijn de eerste blokken die gemaakt zijn en een schoenendoos is gevuld met allemaal stoffen,... creme, rood en bruin dit keer,...


Dit keer een kopie van de index gemaakt en ook van de patronen achterin het boek,.. zo hoef ik niet steeds door het boek te bladeren op zoek naar blokken en onderdelen,...

Volgens mij heb ik vrede gesloten met dit boek en wie weet wordt het ooit een echte Samplerquilt,..

24 opmerkingen:

  1. ik neem het boek altijd maar weer, wil eraan beginnen en doe het dan vlug weer weg, lol, zal eerst ook vrede moeten sluiten met deze geloof ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi project, heel veel succes. Ik wil (als ik nog een beetje tijd erbij krijg) zo graag de Civil War maken. Het boek heb ik al en een paar stofjes...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nieuwe stoffen, nieuwe kans van slagen.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Wilma,
    Ik heb net de beginnerscursus achter de rug.
    Met de vervolgcursus gaan we beginnen met de sbs-sampler.
    Ik ga denk ik ook gewoon bij het begin beginnen.
    Ik vind blokken die je al hebt gemaakt erg mooi.
    Van het weekend ga ik naar Veldhoven en daar hoop ik nog wat stofjes te scoren voor de sbs.
    Heel veel plezier met jouw sbs-sampler.
    Groetjes Marlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had dit met de Nearly Insane.
    Eerst een paar blokken gemaakt in rose kleuren met wit. Was er niet tevreden over. Alles in de kast. En nu opnieuw begonnen met blauwe en bruine tinten, en nu heb ik er weer plezier in.
    Je eerste blokken zijn prachtig. Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een uitdaging!! knap hoor dat je er aan begint!!
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik blijf het een leuke quilt vinden. In het boek staan de blokken inderdaad wat raar gerangschikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ook ik ben dr al eens aan begonnen, rij a en B af, toen niet tevreden met de kleurtjes, maar als ik nu de kleurtjes zie die jij gebruikt begint het bij mij ook weer te kriebelen, dit zijn mijn kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grappig, ik heb het boek ook net weer uit de kast gehaald, en op de Bee blauwe verjaardagslapjes geveaagd. Vastbesloten om er nu mee door te gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik de blokken er mooi uitzien en de kleurkeuze vind ik ook erg mooi.
    Ik zou zeggen op naar de volgende.
    Succes en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook een aantal blokken gemaakt, maar ze waren helaas niet allemaal even groot en toen heb ik de moed op gegeven, van de blokken heb ik een kussen gemaakt;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ook bij mij staat het boek in de kast en telkens kijk ik er in en weet nog steeds niet in welke kleuren ik 'm wil maken ;-( Maar.... máken zal ik 'm!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat he vrede gesloten hebt met de quil. Het is een van mijn eerste quilts en ik kijk er nog steeds met veel plezier naar. Ik heb hem gemaakt van haar site, er was toen nog geen boek. Ik heb er ook zoveel van geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke stofjes gebruik je nu voor je SBS. Hopelijk komt hij nu wel af, al hoeft dat toch niet binnen een bepaalde tijd. Ik ben er ook al twee jaar mee bezig en heb pas vier rijen af. Het heeft gewoon geen prioriteit, maar zo ineens moeten er weer een paar blokken gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I have the same experience with this book. Yesterday I finished the 17th block. But I am already tired that I have to ALWAYS turning so many pages before I can find and make one simple block. So I made a copy as you did. And I like my fabric choices - mostly blue and white and every block looks so cute, so I will probably continue. Just glad someone has the same experience :-).
    Have a great Spring,
    Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, het boek is ingewikkeld en omslachtig. Maar de quilt is zo mooi, daar moet je dan maar wat voor over hebben, toch? Leuk, dat er nog iemand in 'blogland' net begonnen is. Kunnen we elkaar volgen! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het blijft een mooi boek en een mooie quilt. Ik heb er zo kriskras blokken uit genomen en dan gecombineerd met lib blokken. Moet het alleen nog steeds quilten.....?. BEN DAAR MET DE HAND BEZIG DUURT LANG"".........

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een moed Wilma. Je hebt mooie warme kleuren uitgekozen. Succes er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij gaat vast prachtig worden!

    groetjes,
    Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat goed van je dat je hem toch gaat maken, grappig ik wil hem ook maken in rode/roze stoffen ben er al druk voor aan het sparen. Ik heb het boek ook doorgekeken en vind de volgorde ook helemaal niet handig ik ga hem net als jij rij voor rij maken als ik eraantoe ben. Succes want het ziet er al prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er al heel veelbelovend uit! Succes en plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gelukkig dat je toch vrede hebt kunnen stichten met het boek. Ik vind het nog steeds een leuke quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat goed van je dat je er weer mee verder bent gegaan! Het is ook veel te mooi om te laten liggen. De kleuren die je gebruikt zijn ook weer zo mooi uitgezocht hier!

    *Marianne*

    PS: Ik volg je ook op Facebook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!