dinsdag 5 juni 2012

"Een eenvoudig leven",...



Op het internet kun je al veel blogs lezen die gaan over een simpel leven, een leven naar eenvoud. Natuurlijk ga ik mijn tuin niet gelijk ombouwen naar een moestuin om ons gezin zelf te kunnen voorzien van groente en fruit,...

Toch spreekt het mij wel aan om niet mee te doen met buren die een nieuwe auto kopen en de een nog mooier en groter moet zijn dan van de buurman. Een schuur in de tuin te zetten omdat de hele wijk dat doet,....


Natuurlijk maak ik ook gebruik van al het gemak die deze tijd met zich mee brengt, een wasmachine, een droger en een vaatwasser en wat dacht je van de computers waar je mee over de wereld kan kijken,...

En zo ineens sta je in een wereld die simpeler en eenvoudiger is geworden, dit keer geen bewuste keuze,... De vaatwasser hield er mee op en zijn wij als gezin aan het afwassen. Zelf vind ik het niet erg om te doen en zei al dat de vaatwasser het huis uit mocht,...

Wat kun je veel in dit kastje opruimen als de vaatwasser eruit is!!

Het gezin denkt er iets anders over en hoopt dat onze Mien nog gemaakt kan worden,... terwijl zij UREN bezig is om de vaat schoon te krijgen,....


Door een kleine verandering voor onze televisie ging het donderdag ineens heel erg mis, al snel kwamen wij erachter dat wij geen internet hadden, geen televisie konden kijken en niet gebeld konden worden,....

JOOOO,... dit werd wel erg eenvoudig en zo bedoel ik het nu ook weer niet!!!

Maandag aan het eind van de dag kwamen de diensten 1 voor 1 weer terug en waren wij ook wel weer trots dat wij zoveel dagen zonder dit alles ons toch hadden vermaakt,...

Onder andere steeds weer mobiel bellen met de provider en het geduld bijna te verliezen,... *Ü*


Voor een echt eenvoudig leven ben ik helemaal niet klaar  maar een iets eenvoudiger leven moet toch wel kunnen,...

Als ik mijn stofjes voor quilts maar niet af hoef te staan moet het toch wel iets minder kunnen???

Fijne dinsdag!!

23 opmerkingen:

  1. Ik zit echt te genieten van je logje Wilma! Tja, we vinden vaak dat het best wat minder kan, maar die grens is voor iedereen verschillend! Wij hebben bijv. geen afwasmachine omdat daar geen ruimte voor is.. Ik mopper best wel eens op de afwas, maar aan de andere kant zijn we het gewend..! Maar niet kunnen bellen en internetten? Tja, dat zou ik ook wel heel erg missen ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh, ik herken dat. Een paar jaar geleden hier ook de afwasmachine ter ziele en geen nieuwe meer. In de tuin staan nu een paar bakjes met sla en tomatenplantjes. Heel leuk om te zien groeien en nee, geen aanbouw, verbouwde schuur, nieuwe auto en elk jaar vakantie. Wél tv, internet en telefoon. En het allerbelangrijkste; elkaar.
    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer even bijgelezen want een tijdje geen internet gehad. Bij ons is de vaatwasser nooit meer vervangen. Maar zonder internet is een ander verhaal Wat zijn we toch selectief he. Ach als er maar lapjes zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er zijn van die dingen die je echt niet kunt missen hé.Ik baal ervan als het internet niet werkt maar voor de rest kan het wel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi quiltje wordt dit! En het koffertje... past er helemaal bij...

    Zonder vaatwasser gaat prima hoor. Hier is-ie nooit in huis geweest.
    Alleen met verjaardagen denk ik wel eens... nu zou het handig zijn...

    Fijn dat je weer online bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love these fabrics you are using Wilma, your blocks are gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. piep

    genieten hoor jouw logje en nee het hoeft niet allemaal groot en beter en snel....de kleine dingen maken een mens gelukkig

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu hier staat hij er nog, maar geeft deze de geest, dan mag hij ook het veld ruimen, al is het na een etentje wel lekker alles erin te deponeren, vooral als DP heeft gekookt! LOL!!
    Maar ik zou niet weten hoe het hier eenvoudiger kan, we hebben geen te gekke dingen, alhoewel een ramenzeemapparaatje is aangeschaft om mijn handen te ontzien en DP een 3D tv heeft gekocht(vond ik niet nodig!) Maar iedereen moet met zijn fikken van mijn lapjes afblijven, ik wil wel delen, maar weg.... echt niet!!!
    Groetjes
    Lida
    P.S. Voor ons is de auto een vervoermiddel en mijn Kaatje is groot genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Back to basic!Dat is ook een beetje het leven hier in Frankrijk.Heerlijk vind ik dat! Niet meedoen met de laatste mode geen moeilijke schoenen een slipper is genoeg en geen dure tassen, dat heb je allemaal niet nodig hier op het boerenland.
    Ik geniet daar van en begrijp wat jij bedoelt! Maar mijn handwerkspullen die kan ik echt niet missen.
    Je stoffen voor je quilt vind ik prachtig!
    Fijne dag verder en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben even nieuwsgierig naar welke provider je dat hebt. We moeten zelf nl op zoek naar een ander want XS4all behandelde ons als oude klant heel schandalig. Dus wil even weten welke je verder niet moet hebben...

    Eenvoudiger leven gaat geloof ik het beste in de zomer (dan hoeven die verwarmingen niet - al zou je ze nu bijna aanzetten). We hebben zelf ook een vaatwasser staan die we nauwelijks gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Wilma,
    Toevallig heb ik dit patroon ook nog liggen maar heb er toen niet de bijpassende stoffen van gekocht. Nu ik het op je blog zie vind ik het toch ook wel weer heel erg mooi.
    En ja, ik doe ook veel minder mee met wat je 'moet' hebben of doen. Heb wel het gevoel dat sommige mensen je dan 'minder' vinden, maar denk dan maar: "je hebt te weinig meegemaakt, anders wist je vast wel wat echt belangrijk is, bv. Een goede band met de mensen om je heen, een goede gezondheid, een fijne hobby, leuke vriendinnen...."
    En al dat materiele .... Ach.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed bezig WIlma!
    Vooral jezelf blijven en je niet door buren laten opjutten, wij hebben ook maar een klein krakkemikkig autootje maar het brengt ons nog overal!Je hebt de afgelopen dagen vast veel gequilt!
    Want de lapjes waren er gelukkig nog!
    Oja, het was gezellig afgelopen woensdag en ik heb genoten van jullie gastvrijheid!
    Dankjewel nog daarvoor!

    Groetjes, Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed, wij doen zelf ook altijd de afwas, de droger ging kapot, meteen die de deur uitgedaan, geen nieuwe, maar zonder internet, nee, dat kan ik niet ;-)

    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk, zoveel extra tijd voor eventjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ben ik helemaal met je eens, het hoeft niet allemaal zo duur en nieuwe en steeds groter te zijn. De sterren worden prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ojee...hellup...nou zie ik toch wat...ehhh...DAT stofje...ehhhh...e-mail...e-mail!!!!
    zo dat moest even hoor!!...*Ü*...;0))
    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal mee eens en dat hebben wij gelukkig nooit gedaan, ook niet toen het nog kon en nu met onze aow en een piepklein pensioentje zijn we veel rijker dan vroegen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ho provato a tradurre il tuo post, el'unica cosa comprensibile dopo la traduzione era che parlavi dei tessuti, io posso dire soltanto che sono meravigliosi, meravigliose le fantasie e le tue idee, spettacolari.
    Assunta.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. You raise some very interesting thoughts in this post.

    I love your LeMoyne star quilt, the big print fabric is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk berichtje Wilma en zoooo herkenbaar. wij zijn 20 jaar geleden al verhuisd van een nieuwbouwwijk in Julianadorp (vlak bij Den Helder, dus een groot rangen en standen gevoel door de Marine. Gek genoeg ging dat overigens vooral voor de echtenotes op)naar een huis op het platteland om te ontsnappen aan het steeds maar mee moeten doen met van alles. en we hebben er nog geen seconde spijt van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. afwassen vind ik echt het ergste wat er is, zelfs de afwasmachine in en uit pakken bah,bah,bah. Verder heb ik geen hekel aan welk huishoudelijk werk dan ook. Maar je lapjes kunnen ook eenvoudiger hoor,gewoon oude kleren aan stukjes knippen,(LOL) nee hoor geniet maar lekker van je lapjes en doe gewoon waar jij je goed bij voelt, doe ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja wat een gedoe als opeens van alles het begeeft.
    Nou afwassen vind ik helemaal niet leuk doe mij maar een afwasmachine ;0)
    En wat een mooie sterren zie ik hier en die stoffen zoooo mooi !
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijk blogje, en zo herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!