woensdag 20 juni 2012

"Grandma's Pachtwork Quilt",....


Het opruimen van je huis geeft mij een heerlijk gevoel van rust. 1 kast of schap wordt per dag nagekeken en schoongemaakt,.... en inderdaad erg veel weggedaan,....

De laatjes en kastjes van mijn keuken zijn vorige week gedaan en het geeft je een kik om door te gaan. En omdat ik niet de hele keuken ineens aanpak is het zelfs met mijn krakkemikkige lijf te doen,...

Hihi,.. die zijn natuurlijk ook makkelijker dan de schappen in mijn naaikamer,...


Bij mijn stoeltje in de kamer is heel veel naar boven gebracht. Er lagen zoveel quiltblokken en werkjes waar ik niet echt rustig van wordt,...

De Granny Squares en de SterrenQuilt in blik van Moda liggen in de mand en verder is alles weg,...

Houdt wel in dat jullie de sterren vaak langs zullen zien komen hier,...


Boven in mijn naaikamer is een schap van de grote boekenkast helemaal uitgezocht. Veel gaat naar een nieuwe eigenaar toe die ik daar weer blij mee kan maken,...

Een grote kist met reststof wordt nu uitgezocht. Kleine lapjes die je niet meer kunt opvouwen omdat ze al zo klein zijn worden nagekeken en komen in Grandma's Patchwork Quilt,...

Geen speciale stoffen op elkaar afgestemd maar gewoon als scraps bij elkaar naar een traditioneel patroon die ik in een ver verleden al eens had gezien,...


Het patroon bestaat maar uit twee vormen die aan elkaar worden gezet. Misschien mag deze op de keukentafel liggen om er aan te werken,...

Morgen weer een dag om een ander schap aan te pakken,... en wat ik al gezien heb hoef ik mijn leven lang geen stof meer te kopen,....

Dat zou wel goed passen bij mijn eenvoudige leven,.. ;o)

Fijne avond!!

15 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk verhaal en wat zal je dit een rust geven maar twee projecten bij de hand. Ik ben net als jij bezig met mijn handwerkkamer en dat vind ik nog wel moeilijk maar goed het moet want er ligt zoveel wat ik niet meer gebruik of al heel lang niet meer in mijn handen heb gehad dat het goed is om dingen weg te doen. En dan heb je een geweldige ruimte in je huis en in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zo Wilma, ga vooral rustig zo door!! Huis en hoofd heerlijk leeg en schoon, dit geeft weer zo veel nieuwe energie! Geniet ervan!! En wat een leuk idee om al die kleine snippertjes in dit patroon te verwerken, schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een heel leuk patroon.
    En soms moet je even alles opruimen, dat geeft een goed gevoel.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ja opruimen kan soms eens deugd doen.
    Leuk je sterren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is wel een slimme manier... het opruimen kost je zo niet al te veel tijd en toch komt het zo langzaamaan helemaal in orde.
    Wat je zegt over het onrustig worden van teveel werkjes herken ik heel goed hoor! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geloof je zo maar dat dit opruimen je een heerlijk gevoel geeft. Wat eenheerlijke mand heb je naast je stoel zijn. Om verliefd op te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk letterlijk opruimen. Hoe vaak verleg je niet iets wat weer in de weg ligt. Leuke sterren.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laat die sterretjes maar langs komen hoor . Ik blijf er nog wel een poosje van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja, opruimen. Ik kan altijd moeilijk beginnen, maar ook weer moeilijk stoppen. En gooi dan gauw teveel weg.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd moeilijk lapjes op ruimen.
    Wat gooi je weg en wat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben zo ook bezig, iedere keer wat en dan lekker rusten de rest van de dag, komt het ook allemaal aan de beurt en het heeft geen haast, alleen mijn lapjes zullen nog even moeten wachten, wil de kast verven en de verf is al besteld, dus dat gaat straks in ene moeite door! Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke sterren Wilma, en je gehaakte blokjes zien er ook gezellig uit. sterkte met het opruimen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk toch, een opgeruimd huis en een opgeruimd hoofd, en een goed plan om het beetje bij beetje te doen.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een grote voorraad geeft wel veel rust in je hoofd hoor !

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma