dinsdag 12 juni 2012

"Hup, op de machine",....



Het mandjesvirus wil niet over gaan hier,... gelukkig ook maar want dit virus is heerlijk om te hebben,...

Er zijn 11 mandjes bij gekomen en geniet van elk mandje wat er onder mijn vingers vandaan komt,....


Ieder klein lapje waar een mandje uit gehaald kan worden wordt bij dit projectje gebruikt,.. zo kom ik ook eens door al die kleine stukjes heen die ik door de loop der jaren bewaard heb voor een speciaal project,....

Het is zo leuk om te zien waarvoor je dit speciale lapje hebt gebruikt,... Oh ja voor mijn Trick or Treat basket quilt,...


Daarvoor zijn 5 mandjes af en een heel stapeltje is voorbewerkt,... waar best wel veel tijd in gaat zitten,...

Ach, en tijd heb ik iets meer nu ik niet twee keer per week naar Apeldoorn rijd voor schoonmama die geen hulp wil en nodig heeft,.... Moeilijk omdat wij wel beter weten,....


 En zo dacht ik, laat ik wat mandjes tegen elkaar aan stikken met de machine,... Dat zal toch niet al te moeilijk zijn dacht ik zo,....

Vierkantje blokjes tegen elkaar en wat zal dat lekker snel gaan met de machine,....



Of toch niet zo makkelijk als ik dacht,....

Lijkt mij toch beter om dit zonder de machine te doen,.. Denken jullie ook niet??

*Ü*

( De laatste tijd krijg ik veel vragen over dit tekentje,.. Het is een blozend, lachend gezichtje. Volgens mij ooit bedacht door een blogger genaamd, Juul,....)

Groetjes Wilma

21 opmerkingen:

  1. Mooie mandjes.
    Machine is wel handig, moet wel kunnen toch.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, ik worstel net met hetzelfde probleem Wilma....toch maar met de hand gedaan, perfecto......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar, ik doe het dan toch maar op de hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie mandjes zeg, de trick or treat heb ik al af maar ik wil ook een quilt gaan maken van die andere mandjes, die van jou zijn zo mooi.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk je mandjes ! Het liefst maak ik de blokjes ook met de hand, maar soms is de machine toch wel een uitkomst ! Zoals met het maken van de rand aan mijn Aussie....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk de mandjes! En dat met de machine herken ik helemaal... met de hand corrigeer je direct en met machine zie je het verschuiven pas veel later.... met spelden op de kruisingen wil het vaak wel lukken. gr. Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is dus de reden waarom ik zo'n hekel aan de machine heb en alles het liefst met de hand doe...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat ben je heerlijk bezig met je leuke mandjes. Ja met de machine gebeurd dat en met de hand smokkel je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alles valt of staat met spelden, spelden en spelden. Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, dat gaat het niet worden, toch maar met de hand!
    Zonde je mandjes worden zo mooi en steeds uithalen daar wordt het niet mooier van!

    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie mandjes Wilma, maar die machine is volgens mij ook niet zo jouw ding :o) Mij lukt het ook niet hoor dan maar gewoon met de hand en dan wel netjes.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn schattig jouw mandjes, kwestie van precies spelden en dan kun je ze ook op de machine naaien, maar waarom zou je, als je net als jij van met de hand naaien houdt?
    Veel plezier met je steekjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik doe het ook met de hand, krijg de griebels van de machine, soms doe ik wat lange stukken waarbij het niet zo nauw luistert, maar dat is een zeldzaamheid.
    Lekker doorgaan met de hand, dat is ook met jou ding en je mandjes zijn prachtig!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Met wat geschuif en getrek moet het lukken op de naaimachine. Tof al die mandjes en mooie kleurtjes . Mandjes heb ik nog niet gedaan dus wie weet.

    Vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zelf vind ik het met de hand toch altijd mooier worden. Maar ja, niet zo snel...
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Met de machine blokjes aan elkaar zetten is goed te doen! De truc zit 'm in de naadjes: die moet je als het ware tegengesteld wegvouwen...als je dan 2 blokjes op elkaar legt, de schuiven de naadjes tegen elkaar..rugjes tegen elkaar...probeer het maar eens...het wegschuiven wordt dan een stuk minder!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Precies de redenen waarom ik ook liever met de hand patch.....

    En het gekke is dat ik voordat ik aan het quilten begon ik veel kleding maakte...op de machine natuurlijk. Toen ik hoorde dat quilten met de hand gaat, had ik eerst zoiets van "ja daag...ga niet met de hand naaien) Maar nu ik het quilten dan hebt ontdekt, toch liever met de hand :-)
    Uitgezonderd de bies aannaaien of rechte stukken

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke mandjes ben je aan het maken en met het machientje ik zie het al bij jouw al net zoals bij mij daarom doe ik het ook gewoon met de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nee hoor, dat kan je best op de naaimachine. En dat gaat zeker weten sneller... alleen... precies spelden op de hoekpunten blijft wel nodig ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg leuke mandjes.
    Zelf ben ik er ook eens mee begonnen en heb er zo'n 80 mandjes af. Alleen weet ik niet meer waar ik de malletjes heb gelaten en weet dus ook niet meer waar ik het patroontje vandaan heb..
    Kun jij mij helpen uit welk boek of waar vandaan ik het patroontje heb gekregen/gevonden?
    Ik bedoel dat mandje zonder gaatje.
    Groet, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!