donderdag 7 juni 2012

"In de ban van een quilt uit 1870",.....


De quilt van Salinda Rupp, die zij in 1870 maakte heeft mij totaal in haar greep. De toch soms wel hele rare blokjes die niet altijd zo zijn als wij verwachten, heeft een vreemde invloed op mij.

De kleine stukjes tekenen en uitknippen en je bedenken dat je heel gek moet zijn om deze blokken leuk te vinden om te maken,......


En dan ineens is het blokje af,... blok 44 met 84 stukjes erin ligt klaar voor je op tafel. Een gevoel van trots gaat er door je heen en tegelijk denk je ook stiekem,...

Nearly Insane!!

Blok 44 kan weer aan de lap komen die steeds groter en groter aan het worden is en even spieken in het boek hoe blok 45 eruit ziet,.....

Alleen even spieken want er liggen blokjes klaar voor mijn Sjaantje-quilt die eerst gemaakt gaan worden,.....

Fijne donderdag,... oeps is het alweer donderdag?

18 opmerkingen:

  1. Wat een schattig blokje en wat groeit je NI al!
    Erg mooi geheel zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, das wird wunderschön.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat wordt hij Prachtig (ja, met een hoofdletter )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een knap blokje!!!
    De kleuren zijn mooi gekozen!
    Dus op naar blokje 45
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blijf goed bij jezelf met zo'n quilt he. Hij wordt werkelijk prachtig. Wat een karwei!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De tijd vliegt als je het naar je zin hebt en wat is dit een lief blokje! Je lap is schitterend en nu veel plezier met je Janetje!Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je N.I. wordt prachtig. Ik vind ook de kleuren heel mooi. Ik heb een soort haat-liefde verhouding met deze quilt. Wil hem heel graag maken, en als ik dan bezig ben heb ik er geen aardigheid aan.
    Komt voornamelijk door de kleuren. Ben al van oud rose naar blauw gegaan en nu 2 blokken af, maar ik twijfel nog steeds. Staat hier dus even op een laag pitje.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful blocks... I love your view from your window, what a delightful place to sew!

    Thursday is right and tomorrow the weekend starts....again--YIKES!!!!!!

    :) Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi, maar wat een gepriegel. Kan me wel voorstellen dat je in de ban bent....dat heb ik nou met DJ...Succes met het volgende blokje

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig blok weer, Wilma. Je bent met zoveel mooie dingen bezig!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi blokje en een heel mooi geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een erg mooi blok en wat wordt hij al mooi, o jee nu ik dit zie bedenk ik me ineens dat ik daar ook nog mee bezig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zijn we niet allemaal NI, dat moet toch haast wel ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Wilma, wat ziet dat er weer goed uit, ik geniet iedere keer van je werk en intichting. Groetjes WilmaO

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig blok! Complimenten voor je gezellige blog ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma