donderdag 28 juni 2012

"Letterlapjes en onze Bink",...



Onze kater Binky heeft weer eens een plekje gevonden waar hij zich zo heerlijk en geborgen voelt,...

Deze kleine man is nu ruim 1 jaar en is werkelijk een klein ding gebleven. Buiten zijn is zijn lust en zijn leven terwijl hij daar eigenlijk met alle andere katten en poezenbeesten ruzie heeft. Steeds weer komt hij met allemaal wondjes terug naar huis,.....

Binky is een knuffelkont en kan als een echte baby op je arm liggen terwijl hij niet gaat spinnen maar kreten laat ontsnappen alsof hij krols is,...

Spinnen hebben wij hem nog nooit van hem gehoord wel die "afschuwelijke" kreten en zeggen dan ook dat hij het "goedwies kapot heeft",...

Onze Minoes kan prima op hem schieten!! ;o)


Tijdens het opruimen in mijn werkkamer ligt hij dan ook wel ergens in de boekenkast en moet je niet schrikken als er ineens een kreet uit hem komt,...

3 vuilniszakken kunnen morgen naar de stort worden gebracht en 3 dozen vol met troep!!

Deze 3 boekjes kwam ik ook nog tegen,... wat een feest om te lezen hoe de juf de kinderen aan het leren was om je gezin straks te voorzien van theedoeken met merkjes,...


En in die doos zat ook dit beginnetje van een letterlap. Ooit aan begonnen en de keuze werd al snel veranderd van rood naar blauw om de letterlapjes in een blauwe quilt te verwerken,..

Zoveel patroontjes van letterlapjes, merklappen en ander antiekerig borduurwerk ligt in de doos  te wachten op mij. Veel patroontjes uit de Ariadne, die ik als tiener zo graag kocht en de mooiste spulletjes eruit ging maken,...

Oh wat kan ik deze Ariadne toch nog vreselijk missen,...


Als ik dit allemaal zo zie bedenk ik mij dat ik aan het opruimen ben en geen afscheid kan nemen van al dit borduurwerk en deze patroontjes,.... Een jaar niet gebruikt is weg in dit huis volgens manlief,...

hahaha,....echt niet!!

Ik kom de winter wel door met mijn handwerkjes,... en de winter erop en daarop,.... en daarop misschien ook nog wel,....


Het zal deze kleine man een zorg zijn wat ik aan het doen ben als de mandjes maar blijven zodat hij heerlijke "afschuwelijke" kreten kan geven omdat hij zo fijn ligt,....

Wat een rare en toch zo'n lieve snuiter is het toch,....

21 opmerkingen:

  1. Ja niks is eigenwijzer dan die heerlijke katten, mooi borduurtje trouwens.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk vooruitzicht toch Wilma dat je je de komende jaren zeker niet hebt te vervelen. Geloof me je bent niet de enige hoor. Ik heb hier ook een kast met het etiket 'toekomst'. Veel plezier en wat een dot van een poes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier nog voor jaren werk. Ik vind het niet erg hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een leuke kater !
    En bij mij thuis liggen ook nog stapels begonnen projecten ... Maar ach, mijn man wil juist alles bewaren, dus ons huis begint wel erg vol te raken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Wilma,

    Als beginner zit ik te watertanden bij het zien van al jou mooie quilts en werkjes, jemig! Er staat links een kleine foto van een huisje, roodbruin, met blauw witte ondergrond, ik kan er alleen niet op klikken. Heb je daar ook een verhaaltje bij een een grotere foto? Ik zou hem graag beter bekijken!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd handig wat te hebben liggen (lol) fijne avond, knuffel Eles

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben hetmet je man eens! Eruit met die troep, zo heb ik een tijdje geleden vijf jaargangen Ariadnes bij het oud papier gegooid. Zonder verder te kijken anders was het weer niet gelukt! Er ligt nog zoveel.........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk logje Wilma, ik zit echt te genieten! Je hebt groot gelijk, dat je die mooie borduurtjes bewaart, daar zou je eeuwig spijt van krijgen als je die weg zou doen..!! Alhoewel opruimen af en toe heerlijk is hoor ;)! Geef Binkie maar een dikke knuffel, hij boft echt bij jullie! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het toch een prachtbeestje om te zien! Helaas zelf geen kat, maar kan des te meer genieten van andermans kat (behalve als ze tegen de voordeur aan p****n!). Enne, ik kan ook niets wegdoen, hoor, en als het echt moet dan is het met pijn in m'n hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk die handwerkjes toch?! Vind ik ook heerlijk.
    Wat leukerd die Bink, maar als hij zo akelig schreeuwt en niet spint kan het wel eens zijn dat hij doof is. Al eens laten nakijken? Ik had ooit een kat die dat ook deed namelijk en hij was hartstikke doof.
    (laat eens een bos sleutels o.i.d. achter hem vallen, liefst op een kleed zodat hij de vibratie niet voelt. Als hij niet reageerd.... weet je genoeg)
    Maar lekker koppie die Bink. Wat is dat toch met katten en handwerkjes.... Hier zit ook alles onder vier kleuren haar. ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn poesJosie kon ook eerst niet miauwen en snorren. Pas toen ze geholpen was,ging ze snorren en wat piepen en later mauwen.
    Mooie borduurtjes heb je en ik ben met je eens,jammer dat de vroegere Ariadne niet meer bestaat.
    gezellige avond.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zo'n puberpoes in huis. Ja de Ariadne. nooit is er meer zo'n leuk blad geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke kat is dat zeg! Heel herkenbaar. Onze jongste kat (ik heb er 2) is ook heel klein gebleven en veel buiten te vinden en 'denkt' dat ze de baas is over alle andere katten....heerlijk die eigenzinnige beesten :-) En wat kan dat opruimen dan leuk zijn he als je allerlei dingen tegenkomt waar je toch geen afstand van kunt doen en je weer wat leuke werkjes hebt voor in de toekomst...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn zoveel mooie werkjes nog te hebben, ja we vervelen ons niet.
    De ariadne wat was hij mooi vroeger.
    Heb er ook veel uit gemaakt.
    Borduur en breiwerk.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi dat blauw op bruin/naturel. lekker aan doorwerken en manlief gewoon maar laten kletsen hoor. Enneh geef dat snuitertje nog maar een lekker knuffeltje van mij ook. en dan mag hij best wat gekke geluidjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat herken ik veel... het opruimen, maar geen zaken weg kunnen doen.. en als je het wel hebt gedaan er later wel spijt van hebben.
    Stapels "oude Ariadnes " heb ik vroeger weggedaan.
    Maar gelukkig kun je in de Kantfabriek in Horst (L.) veel oude en nieuwe handwerkboeken en tijdschriften inkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bijzonder manneke en hij ligt prima in die mandjes en volgens mij tellen boeken niet mee voor die regel, dat geldt alleen voor kleding en schoenen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach Wilma... we zouden ons eens gaan vervelen...!!
    Wat een geweldig leuke kat heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zucht ... hier nog iemand die de ariadne erg mist. Gelukkig heb ik alle jaargangen vanaf 1980 t/m midden 90 in mijn bezit dus ik kan ook nog jaren vooruit :-)
    Je merklapje wordt ook erg mooi en je bent hem op mooi borduurlinnen aan het maken. Weet jij zo nog welk borduurlinnen dat dat is? Ik vind de kleur zo mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een heerlijke nostalgie die oude boekjes, daar blijf je in kijken he?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!