maandag 11 juni 2012

"Op naar een eenvoudig leven",...



De afgelopen week draait het hier in huisje Kuin om het woord DeClutteren,... 1 kastje of laatje wordt per dag nagekeken, opgeruimd en schoongemaakt. Niet opruimen door het weer ergens anders te bewaren maar echt opgeruimd,.... DeClutteren,....

Wacht, ik geef een voorbeeld,....

In mijn keuken heb ik 6 theepotten, gewoon een keer gekocht omdat ze erg leuk waren. Ik gebruik er maar 1 van het stel en wel de lelijkste,... een dubbelwandige,....

Nu die mag blijven en 1 mooie,... de andere 4 gaan een ander huisje opzoeken,...

Op naar een eenvoudig en simpel leven,....



Natuurlijk wordt er in het gezin hier over gesproken wat ik nu aan het doen ben,...

Mam, doe je nu echt alles weg?

Nee, natuurlijk niet, je kijkt gewoon kritisch naar de spullen die je door de loop der jaren hebt gespaard...

Mam,.. je doet wel erg veel het huis uit volgens mij,...

Ja, eigenlijk wel,... Gebruik je het? Ga je het gebruiken? Heb je het nodig? Vaak is het antwoord op deze vragen 3x nee,.... dan gaat het weg,...

Mam, je hebt zoveel spullen in je huis!! Wat zonde!!

Ja, schat daarom juist,... en nee, helemaal niet zonde,....

Mam,... doe je de quilts ook weg? Dan wil ik ze wel!!!

Nee, ik geloof niet dat moeders wordt begrepen,... *Ü*


En bij een eenvoudig en simpel leven horen natuurlijk Granny Squares!!

Tijdens het voetbal op de tv ben ik aan het haken met allemaal restjes katoen. De Granny Squares groeien gestaag.  Het patroontje staat hier (klik) voor als je ook molenwiekjes wilt haken,...

Je ziet wel zeker dat er veel, heel veel voetbal gekeken wordt hier in huisje Kuin.

Zaterdagavond was mijn score hoger dan die van het Nederlandse elftal,... ;o)

Fijne maandag,.....

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk, Wilma, zo'n opruimwoede! Wat zien je Granny Squares er geweldig leuk uit! Heel herkenbaar, die enorme productie tijdens het voetbal op tv... ik heb inmiddels ook al weer een heel stapeltje liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik ben eens begonnen aan Granny's maar die waren zo lastig dat ik ben gestopt, deze zijn lekker simpel en dus denk ik dat ik de andere uit ga trekken en opnieuw begin! Bedankt voor de link!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps Wilma, dat zou ik ook moeten doen, wie niet...volgens mij zijn de meeste quiltsters hamsters, maarre, na mijn naaimachine heb ik even genoeg van het DeClutteren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat herkenbaar Wilma. Dat opruimen bij tijd en wijle geeft ook meer ruimte in je hoofd! Complimenten voor de mooie dingen die je maakt. Je gebruikt altijd zo'n lieve kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo herkenbaar. Ik heb met de verhuizing naar 'kleiner' veel weg moeten doen. Gewoon geen plek meer. En ben nog steeds bezig. Bij het zien van je eerste foto dacht ik dat je in een van mijn kastjes had gerommeld. Dit soort dingen blijft hier ook tevoorschijn komen!
    Je grannies zijn super. Misschien dat ik ...etc want ik heb nog restjes katoen jippie...! Bedankt voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk Wilma, lekker ruimte maken in huis.
    Ik ben hier ook al bezig, maar echt snel gaat het niet.
    Planning is nu om iedere dag iig "iets" het huis uit te doen.
    Dan moet het toch eindelijk lukken weer wat meer ruimte te krijgen;))

    Succes en je grannies zien er leuk uit,

    Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat heerlijk dat declutteren, ik ben er ook al een half jaar mee bezig, ja zoveel spullen had en heb ik en wat is het heerlijk om veel gewoon weg te doen dat schept heerlijke ruimte. Mooie grannys.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed bezig, zo'n opruiming geeft rust int hoofd!
    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh Wilma als je klaar ben dan heb ik hier nog wel een huisje wat gedaan moet worden hoewel ik er pas vier jaar in woon is de rommel groot hihihih.
    ik kan zelf niks weg doen. mischien als jij het doet dat het wat makkelijker gaat ik zet wel thee oke?


    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die opruimwoede zou ik goed kunnen gebruiken voor de zolder staat veel te veel.... Stuur je een beetje energie hier naar toe, hihi!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk is dat opruimen, wat moet je met al die spullen, ik zit hier met een mooi servies wat ik nooit gebruik, is toch te gek voor woorden, dus langzaam maar zeker ben ik het gaan gebruiken, nog niet elke dag maar wel vaker ;-)
    Je granny's zien er geweldig uit.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weet je fysiek opruimen is geestelijk opruimen. Je zult zien als je al die overtollige meuk weg doet er ruimte ontstaat voor iets nieuws! Trouwens je voetbalhaakjes zijn erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Wilma, wat een grappige naam daarvoor, ik ben ook al een aantal maanden aan het opruimen, maar het gaat niet zo heel vlot!
    Leuke haak 4-kantjes!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goed idee, dat DeClutteren, misschien moet ik daar ook maar eens ( ooit ) aan beginnen. Je Granny Squares worden erg leuk.Ik ga maar niks aparts doen tijdens het voetbal kijken want dan wordt het niks...ik hou niet van voetbal.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ojee, net weer veel spulletjes meegebracht uit Zweden ;) Gelukkig hebben we niet zo'n grote auto want anders. Mooie kleuren voor je granny squares.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Wilma, wat herkenbaar. Ik loop achter de kringloopwinkel in met mijn spullen om af te geven en vervolgens kom ik voor de winkel weer uit met andere hebbedingen.Dank je wel voor het haakpatroon. Die quilt op de foto bij de pannelappen, welk patroon is dat? Hij is prachtig! Groetjes WilmaO

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hihihi heerlijk zo opruimen, ik zet het eerst altijd in de garage, daarna ga ik er nog een keer door en dan mag het echt weg.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!