vrijdag 22 juni 2012

"Schatkist vol met hexjes",....


Vanmorgen al vroeg werden hier in huis emmertjes met sop gemaakt. Je kan het maar beter gedaan hebben en heerlijk zonder schuldgevoel met je lapjes in de weer gaan terwijl het huis heerlijk ruikt,..

Mijn schatkist is denk ik bij velen van jullie al bekend. Een kist vol met lapjes die ongeveer 2,5 cm groot zijn,...

Er zit werkelijk van alles in,... country stofjes, romantische rozen stofjes en reproductie stofjes,....

Er zijn al een keer vierkantjes aan elkaar genaaid en werd het niet wat ik had verwacht,...

Ook zijn de bekende vingerhoedjes getekend en genaaid,.. en weer niet wat ik had verwacht,...

Dan de huisjes die klein zijn en heerlijk scrappy,.. en weer niet wat ik had verwacht,...

Ach, mijn schatkist met lapjes maar weer in de kast en wie weet komt er ooit iets uit waar ik met zoveel plezier aan ga werken,....


Tijdens het keutelen in mijn ateliertje kwam ik mijn hexjes tegen en dacht nog,.. dit is ook niet wat ik ervan had verwacht, net zo als alle projectjes met mijn schatkist,...

En zo kwam het dat de schatkist en mijn hexjes ineens beste vrienden werden,....


De hexjes op een andere manier aan elkaar en ineens was het dat waar ik erg vrolijk van wordt,...

Een prachtige bloem en dat terwijl ik erg werd afgeleid door de kleine stukjes stof in mijn schatkist. Ik voel mij zo rijk met al die kleine snippertjes!!


Country ruitje in het midden, reproductie stof erom heen en een romantische roos als buitenste rand,.. de witte hoekjes is de achtergrond en is er weer ruimte voor de volgende bloemen,..

Na al die pogingen dan toch iets waar ik reuze blij mee ben?


Het is wel belangrijk om er blij mee te zijn want de hekjes zijn klein en het zal wat tijd kosten om er onder te kunnen liggen,... het bedekt nu nog niet veel van mijn iets te dikke lijf,..
*Ü*

Hoeveel van deze bloemen zal ik dan moeten maken??

Ach wat maakt het uit,.. in de schatkist zitten heel veel stukjes stof,....

Fijne dag van hexje Wilma,..

30 opmerkingen:

  1. En zo blijven we aan de gang en vervelen............wat is dat????

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, je restjes zo bewaren en er dan toch opeens en onverwachts er weer plezier van te hebben. Restjes, voor wie weet ooit nog eens? We hebben ze vast allemaal wel ergens in een hoekje! Veel plezier met deze hexjes, de bloemen worden prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk je hexjes zo aan elkaar, dat wordt zeker weer wat moois.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk,blijven doorgaan met je schatkistje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit wordt mooi! Restjes worden soms de mooiste quilts, vind ik .
    Groeten, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes er mee Wilma, je kan ook wat gaan lijnen, gaat het sneller....(lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie bloem is het geworden, en wat een rijkdom heb je een schatkist vol met kleine lapjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi Wilma, ga lekker zo door!!! ;-)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik durf niet meer in mijn bakken te kijken, het wordt langzaam maar zeker te gek voor woorden! Dus ik ga gewoon verder en wordt zo nu en dan verrast door wat ik terug vind! Heerlijk toch! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk die hexjes, ben ook bezig.
    Vorig jaar maakte ik een quilt van 6 kantjes.
    Ik vind deze hel leuk.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat kun je toch heerlijk schrijven, Wilma! Ik heb er weer van genoten...
    Ik dacht dat ik alleen maar zo "gek" was om de kleinste snippertjes stof te bewaren.. Ik zie overal wat in, kom alleen bergen tijd te kort.
    Wat heb je het schitterend opgelost met je restjes en de heksjes!

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om zo al je scraps te gebruiken. Ziet er weer mooi uit, en wat klein zijn de hexjes zeg! Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb er ook zo eentje, een schatkistje met die petiterige hexjes, fijne he, misschien een ideetje om ook weer es te gaan bijknippen, de "mandjes" zitten ook int koppie, kleine en grote
    knuffel en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik heb er ook zo eentje, een schatkistje met die petiterige hexjes, fijne he, misschien een ideetje om ook weer es te gaan bijknippen, de "mandjes" zitten ook int koppie, kleine en grote
    knuffel en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De hexjes zien er leuk uit.
    Ik denk dat iedereen wel op de e.o.a. manier een schatkist heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een schat met vele mogelijkheden, veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk hoor die hexagonnen zo gemaakt, en zo'n schatkist hebben wij allemaal wel staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is met recht een schatkist vol

    Dit zal een schitterend quilt worden

    Kijk even op mijn site je hebt wat gewonnen.
    Kan je ook even je adres opsturen

    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hai wilma wat en heerlijke schatkist heb je daar ,vol met mooie stofjes ,je hexsjes worden erg mooi .
    leuk dat je en recaop me blog achter liet ,leuke blog heb je ,ga zeker vaker zo ff op vistie bij je .
    gr sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wie wat bewaard die heeft wat, zeggen ze hier wel eens maar er wordt niet bijgezegd dat je zoiets leuks van kunt maken.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo komen de kleinste stukjes nog van pas, al is het maar voor het midden-hexje. En het is zo leuk om te doen. Dat wordt een prachtige quilt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wilma, wat kun jij toch goed je gevoel en de sfeer in huis beschrijven, bloemrijke tal voor een prachtige hexjesbloem. Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een mooie schatkist ej je bent ook leuke hexagonnen aan het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik wil je alleen even waarschuwen, dit werkt heel erg verslavend. Veel hexjes plezier.

    Groeten Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige schatkisten heb je daar en wat een mooie oplossing heb je gevonden voor de bloem dit wordt erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Wilma, ik ga je volgen hoor, ik vind het heerlijk om je quiltavonturen te lezen.
    Fijne zondag,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wilma stuur me even je adres!
    Groetjes Joke uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wel goed uitkijken dat die schatkist niet "gekaapt" wordt hoor ;-)
    En ach, al zal je er een paar jaar over doen, wat geeft het? Het ziet er in ieder geval heel veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie hexjes Wilma, nou gewoon doorgaan tot de kist leeg is, ha, ha, ha, of wordt hij dan te groot.

    Fijne avond Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!