maandag 18 juni 2012

`Zomerse Sterren`,....


Als het koud is in je huis is het heerlijk om met een quilt op schoot steekjes met de hand te maken in een quilttop. Een top veranderd dan langzaam in een echte quilt. Hij voelt dan ineens zo heel anders aan,....

Terwijl je handen de steekjes maken voelen mijn benen heerlijk warm aan doordat de quilt over mijn benen hangt. Een warm gevoel krijg je al bij het prikken van de steekjes,....

En dat is dan ook net de reden waarom ik niet veel steekjes prik in de lente en zomer,....


Toch heb ik mijn "zomerse sterren" in de ring zitten en worden er in de avond steekjes gezet in de ring,.... geen voormenens, zoals ik vaak wel heb maar gewoon steekjes zetten en ik zie wel hoeveel ik die avond aan het prikken ben,....

Een teken dat wij hier veel binnen zitten en dat de quilt over mijn schoot heen niet te warm is,...

Het is toch bijna zomer?


Het is zeker niet vroeg meer als ik in de kamer een foto maak van mijn "zomerse sterren" en toch is het kil en donker in de kamer,...

Buiten hoor ik de regen kletteren op de grond en hoor de omweer in de verte dichterbij komen,...

Onze lieve Boy is niet bij mij weg te slaan,  hij is bang voor de donderslagen en kijkt mij met zulke zielige ogen aan terwijl we samen nog een koffie pakken,....



Ondanks dat ik in de avond geniet van het kleine en toch intensive quiltwerk hoop ik dat er avonden komen dat het zeker te warm is op schoot en het doorpitten van mijn top even stil komt te liggen,...

Ja, ik ben aan mooi weer toe,..... en dan niet alleen voor 1 dag,....

Fijne maandag,....

12 opmerkingen:

  1. Als het zo doorgaat met het weer, dan heb jij een quilt af voor de winter ;-)
    Hij wordt prachtig en het warme weer komt wel..............hoop ik.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je quilt wordt prachtig en dat mooie weer komt huis nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige quilt! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja we kijken allemaal uit naar echt zomerweer, die regen kan mij nu wel gestolen worden en de wind ook, dus zet nog maar even steekjes en doe ondertussen een gebedje naar de weergoden om mooier weer! Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Word een heel mooi quilt, en ja het sonnetje daar verlangen we allemaal naar.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou het zonnetje mag van mij gaan schijnen ben die regen en kou al lang beu...
    Je quilt wordt mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben het hartgrondig met je eens! Laat die zon nu eindelijk maar eens eindeloos schijnen. En als je je quilt dan op een staande quiltring spant heb je ook geen last van een warme deken over je beentjes, gewoon je BLOTE benen er lekker omheen slaan , IN de ZON! groetjes uit (alweer) grijs Friesland

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vanmorgen kwam het hier ook weer met bakken uit de hemel, maar inmiddels laat het zonnetje zich af en toe even zien dus wie weet... misschien wordt het nu dan eindelijk wat beter weer?
    Je quilt wordt in ieder geval weer prachtig... weer of geen weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. You have a beautiful blog! I will visit it often. I love to see handwork, especially hand-quilting.
    Kerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ging het even hard met de regen, het onweer viel hier wel mee.
    Je sterren leiden er niet onder, ze stralen.
    Houd 'm nog maar lekker warm op je benen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat ziet het er mooi uit en ja mooi weer ik ben er ook zo aan toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. de quilt is prachtig, maar van mij mag hij wel even aan de kant voor mooi weer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!