dinsdag 10 juli 2012

"Het begin van een verzameling",....


Met mijn verhaaltje over de Ariadne zijn er heel wat mailtjes binnen gekomen, heel veel tips en lieve reacties,.....

Zo ook van Carin (klik) dat ze een advertentie had gezien van 9 jaargangen Ariadne,... een mailtje was snel verzonden en een afspraak gemaakt,...

En dan sta je ineens bij Dear Jo (klik) in de tuin om een stapel op te halen. En als je nu denkt dat wij snel weer thuis waren heb je het goed mis,.... Dankjewel voor je hartelijke ontvangst!! Het was erg gezellig en heb veel moois gezien,....

Het begin van mijn verzameling staat heerlijk in mijn werkkamer en bij mij stoeltje ligt een jaargang om heerlijk door te bladeren,....


De 2 borduurwerkjes staan al jaren in mijn werkkamer en hadden eigenlijk een knopendoos en een scharendoos moeten worden,.....

Een oude knoop hangt er inmiddels zielig bij maar nog steeds geen doos te zien. Denk ook niet dat het er ooit 1 zal worden,.. ach zo staat het ook gezellig,....

En als ik dan toch weer mijn borduurnaald uit het vet heb gehaald is het altijd weer leuk om je oudere werkjes te bekijken,...


Een volgend ABC-tje is geborduurd en nu nog eens kijken wat ik voor randen ga maken. Grappig dat ik nu zo aan het borduren ben terwijl ik geen winkel heb gezien,...

Winkelen in je eigen werkkamer zullen we maar zeggen. Er ligt genoeg aan mooi spul, zo ook deze borduurlinnen met ruitjes. Ooit gekocht omdat je er zo verliefd op bent en in een doos gestopt voor ooit en laat het nu dan toch na al die jaren ooit zijn,....

Een fijne dag, allemaal,....

31 opmerkingen:

  1. Wat zal jij genieten van al die ariadne's, en mooie borduurtjes heb je zeg.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik stiekem toch een beetje jaloers op je ben hoor. Al die prachtige ariadnes :))))
    Wat stonden er vaak mooie patronen in hè!
    Je borduurwerkjes zijn ook beeldig, ik vind ze zo ook heel mooi staan, ze geven toch een heerlijk sfeertje.
    Winkelen in eigen atelier is vaak heel leuk en verrassend, dit geruit stofje is prachtig!
    veel borduurplezier, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zijn ze toch die oude Ariadnes! Ook hier ligt een flinke stapel in de boekenkast en een ding is zeker...die blijven liggen..ze mogen mee verhuizen en ook daar worden ze met regelmaat vast en zeker ook weer bekenen. Veel leesplezier! Enne je borduurtje is een schatje geworden Wilma. Groetjes uit het zonnige zuiden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk, zo'n 'begin' van een verzameling!! Prachtige borduurwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is al een goed begin van je verzameling, mooie borduurwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat heerlijk zoveel Ariadnes.
    Ik had ook ooit heel veel bladen, maarja, hoe dom kon ik zijn, achteraf bekeken.
    Veel plezier er van.
    Leuke borduurtjes trouwens.

    Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat enig dat je ze nu allemaal hebt, nu het zal wel stil worden bij jou nu!!!wat een lees/maak plezier zal dat worden
    Wat een schitterende borduurtjes
    Fijne dag groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is inderdaad een prachtig tijdschrift. Wat zal je er een hoop inspiratie uit halen. Toch heel jammer dat het nu niet meer bestaat. Helaas heb ik geen oude ariadnes meer voor je, bij verhuizingen zijn ze verdwenen. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn moeder had vroeger een abonnement op de ariadne, helaas zijn ze allemaal verdwenen.
    Je borduurwerkjes zijn heel mooi.
    Veel leesplezier, en er komt vast weer iets moois uit voort.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je jaargangen wat een heerlijk bezit. Hoe leuk is het om in je kamer van die schitterende dingen te hebben. Wat maakt het uit of het af is of niet, als jij er maar van geniet. Daar gaat het toch om!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je het getrofen, en zo maar een hele verzameling.
    Leuk winkelen in je eigen kamer.
    veel plezier met je aanwinst.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat hebben wij toch geluk dat we soms "ooit" vinden! Want anders hadden we niets aan onze voorraad! En dit is weer een beeldschoon lapje geworden en je witte Tilda pop is ook al zo mooi! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een enorme aanvulling op je collectie, ja wat zouden wij zijn zonder de 'oude' Ariadne's...Heerlijk om daar doorheen te bladeren (hier liggen ook vele jaargangen)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb van de Ariadne's die ik had, de blz met leuke dingen eruit gehaald, dwz alleen patchwork en borduurtjes. Jouw borduurtjes zag ik in Parijs liggen, heb staan twijfelen of ik de patronen zou kopen, en ben met iets anders de deur uitgegaan. Ze zijn heel leuk!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben eigenlijk een beetje jaloers,maar heb ook zo'n spijt dat ikzelf 11 jaar geleden alle jaargangen Ariadnes van mijn moeder weggedaan heb. En dat waren er echt veel. Maar zo gaat het als je een heel huis met herinneringen moet opruimen. Ga maar genieten van alle leuke dingen die erin staan.
    Groetjes, Els Bakker

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zul jij heerlijk kunnen bladeren in je ariadne's.
    En je borduurwerkjes zijn een plezier om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zolang ooit niet nooit wordt gaat het goed met onze 'nog niet affe' werkjes.
    Geniet van je aanwinst.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk hè, die oude ariadnes... en je borduurwerkjes zijn ook prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De ene ruimt het op en de ander verzameld het weer!!
    Ik heb ook weer wat Ariadne's verzameld! Ik blijf het zo'n leuk tijdschrift vinden!!
    Er komt voor mij ook wel wat nostalgie bij kijken, veel herinnerd mij aan toen mijn kinderen klein waren, wat ik zoal voor hun gemaakt heb uit dat tijdschrift.
    Veel plezier ermee! Je borduurtjes zijn ook erg mooi!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn om al die oude Ariadnes door te bladeren! Mooie borduurwerkjes laat je zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk om zoveel reacties te krijgen en leuk borduurtje, knap gedaan
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. de borduurtjes zijn èrg leuk!
    en geniet van je ariadnes :-) ( ook ik ben jaloers! )

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een enige borduurwerken voor je scharen en knopendoos. Het kan inderdaad ook prima zo, want je kunt er nu toch ook mooi naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat veel jaargangen Ariadne heb je!
    Daar zal je vast wel hele mooie werkjes uit gaan maken!
    Mooie borduurtjes!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk hoor om te bladeren in oude Ariadnes, hier ligt ook een stapeltje van mijn moeder. En wat een mooie geruit linnen! Fijne dag, groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Wilma,
    Wat vond ik het leuk dat jullie langs kwamen om de bladen op te halen. Heerlijk even kletsen over van alles en nog wat. En leuk om jullie te leren kennen natuurlijk. De gezichten bij de verhaaltjes kunnen plakken.
    Heel veel plezier met het lezen van de Ariadnes. En ik hoop dat je nog veel meer van die mooie borduurtjes gaat maken :))))) Van je stofjes heb ik meteen een hexagon bloemetje gemaakt. Dat is het eerste bloemetje met een leuke herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wat gaaf zo'n rijtje in de kast!!!! Genietennnnn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ben jij een bofkont!!!! Gewéldig zoveel jaargangen te hebben.
    Ik heb ook nog een flinke stapel liggen en zo nu en dan blader ik ze weer eens allemaal door. Zó jammer dat het blad niet meer uitgegeven wordt. Misschien moeten we maar eens een handtekeningen-actie gaan houden en aan de redactie van het blad gaan aanbieden. :-)))
    Bij de kringloopwinkels schijnen ze ook wel eens te liggen, maar zelf heb ik er daar nog nooit eentje gevonden helaas. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat ben ik blij voor je dat je ze gevonden hebt. Dit is toch genieten?!
    veel liefs,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!