donderdag 19 juli 2012

"Kerst in Juli",....


In de boekenkast in mijn Hobbykamer liggen zoveel dingen die half af zijn. Gewoon geen zin meer in om af te maken, de kerstdagen of paasdagen zijn alweer voorbij,....

Ach, ik hoef niets uit te leggen want zijn wij niet bijna allemaal hetzelfde? :o)


En kan het dus ineens gebeuren dat er een schattige Kerstman in  de zomer klaar is,... nu dus ruim op tijd om straks met de feestdagen in mijn wisselhuisje terecht te komen,...

Zijn baard is dit keer gemaakt van een restje tussenvulling die over bleef van een ander project en voor mij zo moeilijk is om weg te gooien,..

In de kleuren van de grote Kerstman zodat ze in een gezellig hoekje kunnen komen te staan,...

Geen kerstrood maar een heerlijke donkere kleur. Wat houd ik hier toch van,..


En zo kwam ik ook de sterren van vorig jaar weer tegen, de kleine sterren die in een mini quiltje en sneeuwpop verwerkt werden en deze grote.

Of het nu met mijn tekenen of met de stof te maken had maar helemaal lekker ging het niet. De rand die moet zorgen dat het rondje met ster erin weer vierkant moest worden deed niet wat ik graag zou willen en jammer genoeg begin ik dan weer aan iets anders,....


De malletjes liggen ook in het mandje erbij en zal eens kijken of ik er nu wel uit kom en met andere stoffen, de achtergrondstof van de ster is een katoenen linnen en gaat alle kanten op alsof er geen recht van draad is,...

Ondanks alles vind ik het een prachtige ster in het echte donkere "Wilma" rood,...

Na de kerstmaaltijd heerlijk onder een sterrenquilt kruipen,.. heerlijk,...

De kerstvoorbereidingen zijn hier al begonnen zoals je wel zult zien,... ;o)

23 opmerkingen:

  1. Aangezien het weer niet meewerkt, door echt zonnig te worden, kan er best wat van Kerst afgemaakt worden. Leuke Kerstman en de ster is prachtig!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren Wilma. Kun je de achtergrond van de ster niet met katoenen plakbatist strijken. Dan wordt het mooi glad en niet dik. Super spulleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. piep

    jij zal er op tijd klaar voor zijn meid,
    ik heb een paneel gekocht om te quilten,
    zomaar een kerssokkenrij,

    knufje mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, je kerst werkjes. Het is er inderdaad weer voor, om met zoiets bezig te zijn.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maakt niet uit wanneer je met wat bezig bent, als je er maar met plezier aan werkt! Ik ben zelf ook al helemaal in de kerststemming!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi kerst werkje, en dit jaar dan mooi op tijd klaar.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kerstman is schattig hoor, hij kan maar klaar zijn. Met dit weer zijn we allemaal zo druk met ons handwerk, lekker toch..........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alles op z'n tijd hè.
    De Kerstman is helemaal super.

    gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klaar is klaar. Als je dit vlak voor de kerst terug vindt is het weer niet op tijd klaar. Fijne feestdagen!

    Groeten Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is hij leuk geworden en je bent er helemaal op tijd mee. De sterren vind ik ook mooi worden, je hebt ook veel mooie projecten onder handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zelfs in de zomer! Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Komt vast van het weer, ook bij mij worden de kerst quiltjes afgemaakt. Toffe kerstman heb je gemaakt en je sterren quilt.....ben heel benieuwd.

    Vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waar je zin in hebt, maar nu je het zegt hier ligt ook nog een top van kerststofjes te wachten op de afwerking, best een klusje voor dit herfstweer!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou met dit weer kun je best een leuke kerstman maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het lijkt gewoon ook winter. Ik loop met een tui aan.

    En geeft niks het is maar af knap hoor.

    Hij is lief warm.

    En liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goede voornemens heb je toch meestal in januari ;-) Goed hoor weer eens wat afmaken, ik herken het wel. Je sneeuman is enig, en je sterren ook!

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weet je dat ik deze week ook al liep te denken over kerstknutsels, wat erg toch hè ;))
    Het komt vast door het slechte weer, wij wanen ons in de herfst denk ik zo:)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heerlijk, kerst in juli!! het weer hier in het noorden leek de afgelopen week ook al herfstig dus in dat opzicht, klopt het helemaal dat ook ik al ging kijken tussen mijn kerstlapjes ;-)
    groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat maakt het ook uit , het is nu toch ook herfst in de zomer.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach, in de natuur zie je toch heel vaak dat in de zomer de wintervoorraad wordt klaargemaakt. Dus heel normaal hoor om met een kerstquiltje bezig te zijn. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ooo, komt die kerstaanval door dat vreselijk weer????? Gelukkig sneeuwt het nog niet :) Maar je kerstman is beeldschoon en de ster ook trouwens. Prachtig stofje. En die niet afgemaakte projecten...ik weet dat er mensen zijn die er geen last van hebben, maar ik wel! Kan gelukkig goed weggooien :))))))) Maar bij dit soort projecten zou dat heeeel zonde zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vlak voor Kerst neem ik me altijd voor het volgend jaar vroeg te beginnen, zodat ik alles af krijg en niet hoef te stressen. Lukt me bijna nooit. Jij bent mooi op tijd om nog wat leuks met die ster te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Wilma,

    kerst in Juli, niet zo raar hoor met ons raar weer nu :-)
    Mooi kerstquiltje en hopelijk lukt het binnenkort om de ster(ren?) juist te krijgen.

    Ben gelijk volger van je blog geworden nu :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!