donderdag 12 juli 2012

"Merken voor de Wash-, Mangel- en Strijkinrichting",...


Van de week aan het "Merken" geweest voor mijn quilt met letterlapjes. Het werd wel erg klein en normaal leg ik het dan in een doos in mijn werkkamer.

Dit keer liep het iets anders en werd er van de merkjes een kussentje gemaakt,...

Hij hangt aan de kapstok waar op het moment de Broderietje van Petra Prins ook hangt samen met Tilda popjes die ik ooit van een lieve schat heb gekregen,....


Wat heb ik eigenlijk met veel plezier gewerkt aan dit schattige quiltje met zijn tere broderie stofjes. Op de hoekjes kleine pareltjes en een mooi schulprandje,...

Het quiltje hangt of ligt hier al heel wat jaren en heeft zijn eerste ongelukje al gehad,... een vlek van een stift waarmee de jongste kleinzoon prachtige "kopvoeters" had gemaakt.

Iedereen in paniek of het er wel uitging behalve oma, die de charme hiervan wel in kon zien!!


De W en de K staan erop en zo is dit kussentje gemerkt, niet dat hij ooit naar de Wash-, Mangel- en Strijkinrichting gaat hoor,....

Op het internet staat een foto van Aurora, de Wash-, Mangel- en Strijkinrichting in Wenum bij Apeldoorn,... mijn geboorte dorpje,....


Is het niet schattig zo'n oude foto?

Lang leve het internet!!

13 opmerkingen:

  1. Leuk om die oude foto te zien, het ziet er bij ons heel anders uit. Ik hoef gelukkig zelf niet te draaien als ik de dekbedhoezen aan het mangelen ben..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het quiltje dus nu een kussentje.
    Leuk
    Tilda poppen zijn ook mooi, ik heb er ook 3 gemaakt.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk hoor dat je er een speldenkussentje van gemaakt hebt. Het hangt daar mooi te wezen (wat een zin!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een schattig speldenkussentje en die foto van vroeger, prachtig. Ben je daar in de buurt geboren? Leuk zeg!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief kussentje heb je gemaakt en de tilda-poppen zijn ook mooi zeg..........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi kussentje en de pop is een poepie!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig kussentje is dat geworden en het hangt daar zo mooi met het quiltje en de poppen !!
    Die oude foto's zijn zeker heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi speldenkussentje!
    Groetjes van,

    Beertje Zonn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie speldenkussen en wat mooi hoe alles daar hangt te schitteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattig kussentje is het geworden, Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Enig zo dat spelden kussentje en leuk die foto uit de oude doos

    leuk je poppetjes

    Fijn weekeinden groetjes Joke vanuit een noodweerland,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuk om tussen die oude foto's te snuffelen, daar kun je helemaal in verdwalen. Mooi gemerkt kussentje.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is het mooi kussentje geworden en hangt daar lief. Toffe foto en leuk omdat het hiervlakbij is.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!