dinsdag 3 juli 2012

"Onze prachtige Ariadne",...




Van de week had ik al even het over onze Ariadne, nu een woonblad wat leuk is om in te lezen bij de dokter maar meer heb ik er niet mee,.....

Terwijl ik lang geleden, als jong tienermeisje, maandelijks dit blad in de brievenbus vond. Met een kopje thee ging ik meteen aan het lezen en de plannetjes kwamen dan al snel weer boven borrelen,...

Toen geen woonblad maar een handwerkblad,....

Boven de open haard hangt op dit moment een borduurwerk uit het blad,.....


Stapels en stapels Ariadnes lagen in mijn huis,.. heel wat jaargangen die toch door de jaren heen erg leuk en bruikbaar bleven,...

Op een gegeven ogenblik toch bij het oudpapier gedaan en al heel wat jaren spijt van deze ondoordachte actie,...


Op marktplaats zoeken naar de jaargangen en zo blij zijn dat ik iemand vond die deze te koop aanbood,... Al snel werd mijn enthousiasme minder toen ik een mailtje kreeg van een meneer die de prijs van de jaargangen aan mij doorgaf!!!

Is het antiek? Zijn de mappen van goud?

De meneer bedankt voor de mail en heb het zo gelaten,....


Nu dit borduurwerk in de keuken hangt en zo geniet van deze kransjes uit de Ariadne, het Franse borduurwerk in de kamer, de letterlapjes die ik nu aan het maken ben, mis ik de Ariadne toch vreselijk,...

Al het breiwerk en haakwerk wat ik ooit gemaakt heb uit onze prachtige Ariadne,...

Misschien nu ik zo aan het opruimen ben heb ik toch weer plaats voor de jaargangen van dit mooie handwerkblad,..

Ja, ik mis de Ariadne en zal ik kijken of die meneer ze nog heeft met de gouden mappen erom?

27 opmerkingen:

  1. nee hoor, niet bij die meneer...je vindt ze genoeg bij kringloopwinkels, op vlooienmarkten, etc voor heel leuke prijsjes. Soms heb je geluk en krijg je ze gratis ;)
    Het komt vanzelf op je pad. Zijn er nog nummers die je speciaal zoekt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel met je mee, Wilma... Mijn moeder had een abonnement en wat zaten we vaak gezellig samen op de bank de bladen door te kijken, ideetjes opdoend en plannetjes makend, lang, lang geleden... Je zou er weemoedig van worden.
    In kringloopwinkels kom je ze nog wel eens tegen en dan echt niet duur hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb stapels Ariadne's bij de kringloop gekocht
    De prijs is rond de 20 cent per stuk
    En ook gebonden jaargangen zijn niet duurder dan €5,-
    Ik vind het heerlijk om zo een stapeltje door te bladeren en word steeds weer geinspireed
    Dus gewoon zo nu en dan bij de plaatselijke kringloop kijken
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk zijn ze, ik heb er ook nog een aantal van de jaren zeventig en tachtig, kan er nog niet bij, ze liggen nog in de opslag, maar ooit.... ga ik weer van de inhoud genieten.
    Leuk dat je ook een volger van mij bent geworden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, leuk waren die Ariadne's, he?! Zelf heb ik er ook nog paar een paar....., maar ik houd mijn ogen altijd wel open bij de kringloop etc...
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik heb er veel uit gemaakt en mis hem soms, maar goud betalen ervoor.....niet doen, ik vind dat altijd zo kinderachtig, geef ze weg, of vraag er een klein prijsje voor.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo Wilma, Ik weet dat ze in de kringloopwinkel in Zoetermeer (de Pelgrimshoeve) altijd hele jaargangen Ariadnes hebben liggen. Als ik er ben wil ik wel eens kijken wat daar de prijs is. Laat maar weten.
    Fijne dag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ken je gevoel van missen. Ik heb ze ook ooit weggedaan onder het mom van je kunt toch niet alles je levenlang bewaren. Een ding heb ik gelukkig wel geleerd. Mijn quiltboeken gaan nooit de deur uit. Zo hebben we het weer positief gemaakt want oh wat ben ik daar blij mee. Jouw rijkdom zal zeker ook in de kast staan en hangt daarbij nog aan de muur. Wie weet kom je ze ooit nog tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Wilma,
    Inderdaad gewoon af en toe kijken bij een kringloop winkel. Toevallig zondag op een creatieve markt gestaan waar ik ook wat ariadnes in de verkoop had (0,50 cent) heb je een speciaal nummer wat je zoekt? (zo'n blad zou er gewoon weer moeten komen!)
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat is zeker jammer. Ik zou ook maar eens bij een kringloopwinkel kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb een paar jaargangen en deze nooit weggedaan. Ongekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu ik zie vaak genoeg bladen liggen en heb er nog nooit aan gedacht om ze te kopen, maar ja ik heb ook nog zoveel liggen dat ik wil maken en dus is dat misschien maar beter ook, maar ik wens je succes met je speurtocht!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja ik was ook zo stom maar wist ik toen veel. Ik zie ze nog staan klaar om mee te nemen naar 'de stort'. Spijt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als ze weer gewoon handwerkblad zouden worden had de Ariadne wederom veel fans denk ik. En ik ben er 1 van. groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is nu een blad dat ik heel erg mis! hoewel ze het nog wel hier in Zweden verkopen, maar niet meer zoals vroeger, wat heb ik er toen veel uit gemaakt
    Jou borduurtjes zijn schitterend
    Ja als we alles konden bewaren, ik ben nu bezig met tijdschriften uitzoeken, en er zaten nog een paar oude tussen, en hele oude breiboeken, heerlijk om door te bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo,
    Ben voor het eerst op je weblog en zie gelijk je borduurwerk met het thema Bretagne.Ik wil je vragen is dit een patroon of een borduurpaket.We komen inmiddels al 10 jaar in Bretagne met vakantie.Kun je me een tip geven waar ik dit patroon zou kunnen vinden.Of is het van je zelf?Wil je prive terug mailen.Wil graag de onkosten of iets anders natuurlijk vergoeden indien mogelijk.
    Vriendelijke Corry D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. kijk een sop de handwerkmarkt begin september in bunschoten, kijk maar op de website van het diabetesfonds van handtot hand in de kastejeboom , bij de landwinkel. gr twink

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik had vroeger ook een abonnement en heb er heel veel weggedaan, een paar had ik er bewaard en daar heb ik een paar jaar geleden nog eens een sprei uit gebreid. Er ligt er ook nog eentje waar een borduurtje van het recept van een appeltaart in staat, die staat nog mijn WIM-lijstje.
    Een paar jaar terug heeft mijn lief nog 3 jaargangen oude Ariadnes meegebracht en daar blader ik nog regelmatig in.
    Zo'n blad zou er gewoon weer moeten komen.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vorige week was ik in de Kantfabriek in Horst. Daar op de (rommel)zolder lagen diverse stapels ariadnes. Misschien zijn ze te koop, je zou eens kunnen bellen. Zelf heb ik 1 ingebonden jaargang, ooit een abonnement gehad voor mijn verjaardag. Deze map blijft een dierbaar bezit. Heerlijk om zo nu en dan in te bladeren. Ik snap dat jij dit ook weer wil. Je gaat ze vast wel ergens vinden.
    Groeten Elle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Wilma, ook ik was vroeger abbonnee van Ariadne en was een werkende moeder en bewaarde ze voor als ik ooit eens zou stoppen met werken. Inmiddels heel veel jaren verder en verhuisd, weg dus. Nu niet meer werkend en lekker aan het patchen en quilten geslagen en ik heb een hele stapel teruggekocht op marktplaats. Ik ga dan patch en quilt en dan zie je bij de advertenties bijv. nr. 2428 zelf mooie patchworkquilt ....Harlingen en dat zijn oude Ariadnes. Ik heb er al veel bij haar gekocht. De eerste keer veel voor 1, euro per stuk en de tweede keer voor 1,50 euro per stuk. Heel veel succes
    Groetjes Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo herkenbaar, ik was samen met mijn mam ook abonnee en mis hem eigenlijk nog steeds. Ook wij hebben ze toen grotendeels weggedaan. Nu zonde eigenlijk zou het geweldig zijn als er weer eens zon blad uit zou komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. gelukkig heb ik ze bewaard..hele jaargangen..en daar ben ik nu wel erg blij mee......;0)
    succes met je zoektocht!!
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ondanks de verschillende verhuizingen zijn de jaargangen 1980 t/m midden jaren 90 altijd meegesjouwt hihihi ....
    Zijn kouw borduurtjes van voor die tijd want ik kan me die kransen eerlijk gezegt helemaal niet herinneren. Weet je nog in welk jaar ze gemaakt hebt ? of heb je ze pas veel later gemaakt en weet je niet meer uit welk jaar die ariadne kwam?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben er altijd heel zuinig op geweest.Een tip. Kijk je nooit bij de kringloop winkels? Ik woon in Amersfoort en kom regelmatig oude Ariandne's tegen.
    Nog een hele grote tip!!! Binnenkort wordt er een tweedehands handwerkmarkt gehouden bij ons in de buurt. Er zijn ook Quilt materialen te koop. Ik moet het adres voor je nakijken. Kastanjehof in Hoogland? De opbrengst gaat naar het diabetes fonds. Ik weet zeker dat je hier kunt vinden wat je zoekt.
    veel liefs,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Wilma, eindelijk kan ik je blog weer normaal lezen, nieuwe computer een zonnetje. Ook ik denk vaak met weemoed aan die goeie oude Ariadne en heb er ook vele uurtjes mee doorgebracht. Een uniek handwerkblad waar ik nog een aantal jaargangen van heb bewaard en regelmatig dingetjes uithaal.
    Heel veel groetjes van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Deze kransen hangen bij mij ook in huis, en ik mis de oude Ariadne nog steeds.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb ze pas allemaal verhuisd, oh wat staan er mooie dingen in. Ik ben blij dat ik ze nog allemaal heb.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!